ورزشی

استقلال پتانسیل لازم برای قهرمانی را دارد/ حضور تماشاگران زن در ورزشگاه اتفاق مبارکی است

کوروش تشتزر در گفتگو با ایران تودی

«استقلال» پتانسیل لازم برای قهرمانی را دارد/ حضور تماشاگران زن در ورزشگاه اتفاق خوشایندی است.

پیشکسوت آبی های تهران نظر خود را درباره استقلال و سرنوشت آینده این تیم در سال جاری بیان کرد.

کوروش چتزر که در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایران تودی، درباره شرایط تیم فوتبال استقلال در لیگ برتر تا اینجای کار گفت: «استقلال» از 4 بازی 7 امتیاز کسب کرده است که می توان آن را شاخصی متوسط ​​نسبت به سال گذشته دانست. در لیگ ایران برخلاف لیگ های دیگر، بازیکنان برای یافتن شرایط ایده آل نیاز به زمان دارند. ساپینتو هنوز ترکیب تیمش را نمی شناسد و بیشتر به سمت این اهمیت پیش می رود.

وی در مورد نقاط قوت و ضعف آبی ها تا اینجای کار افزود: 4 هفته گذشته شامل دو برد، یک تساوی و یک باخت بود. این موضوع نشان می دهد که نقاط ضعفی وجود دارد. اگر استقلال بتواند هافبک ها را سریعتر پیدا کند و هماهنگ کند، می تواند در کنار خط دفاعی که توسط سیستم دفاع 4 تشکیل شده است، موفق شود. وقتی «استقلال» با 3 مدافع بازی می کند، مشکلاتی مربوط به سن مدافعان است. همچنین استقلال با انتقال روزبه چسمی به عنوان بازیکن اخلالگر به خط دفاعی شرایط بهتری پیدا کرد.

تشتزر اگر سرمربی این تیم بود برای رسیدن به بردهای پیاپی چه می کرد؟ او جواب داد: اگر در این تیم بودم سعی می کردم بازیکنان را در وضعیت روحی خوبی قرار دهم. مشکلی که مجیدی آن را به خوبی انجام می دهد. همچنین سعی کردم از مشاوران مشاوره خوبی بگیرم تا ترکیب خود را سریع پیدا کنم. ساپینتو نشان داده است که لبه را دوست دارد و من فکر می‌کنم هر چه بیشتر وارد آن فضا شود، توجه بیشتری از او دور می‌شود. خسرو یکی از بازیکنان مهم و بزرگ «استقلال» بود، اما فکر می کنم آنها ساپینتویا حیدری را انتخاب کردند و این نظر شخصی ریکاردو نیست. ای کاش پیشکسوت باتجربه تری در این زمینه انتخاب می شد.

پیشکسوت فوتبال از شرایط سایر متقاضیان صحبت کرد: 4 هفته است که به دلیل اختلاف امتیاز کم نمی توان مدعیان اصلی را مشخص کرد اما طبق معمول می توان مدعیان سنتی مانند استقلال، پرسپولیس و سپاهان را در کنار گل گهر به عنوان مدعی شناخت. در کل باید تا نیم فصل صبر کرد.

تشتزر بعدها گفت: «استقلال» همیشه جزو مدعیان لیگ بوده و تیمی بزرگ و قدیمی است. این تیم امسال بازیکنان خوبی دارد و بازگشت مهدی قیدی از نظر کیفی به این تیم کمک می کند. یزدانی سال گذشته یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود و در صورت بازگشت به شرایط ایده آل می تواند به استقلال کمک کند. آینده این تیم روشن است. حضور بانوان به ویژه می تواند به این تیم کمک کند. این وجود، واقعه ای بسیار فرخنده و فرخنده است. قبلا انرژی آنها هدر می رفت و حالا می توانند از نزدیک تیم های مورد علاقه خود را حمایت کنند.

504

او گفت: اگر ساپینتو ترکیب تیمش را بشناسد و بازیکنان را از نظر روحی و روانی به سطح مطلوب برساند، توجه چندانی به خارجی ها نخواهد داشت و از توصیه های خوب استفاده می کند. تنها انتقاد، نبود یک هافبک بازیساز است که بتواند جایگزین این تعداد مهاجم شود.

بازیکن سابق آبی ها افزود: منصورخان می گفت هافبک ها از نیمه پاس می دهند، حتی اگر پاس شما 10 شانس برای رسیدن به مهاجم داشته باشد، این کار را انجام دهید. جای «استقلال» برای چنین بازیکنی خالی است. در سال های اخیر، گل ها بیشتر در مورد خلاقیت فردی هستند. استقلال اگر از کناره ها به خوبی به دروازه نزدیک شود باز هم می تواند گل بزند چرا که هم جلالی و هم سلمانی در این زمینه مهارت دارند. با استفاده از این راهکارها قهرمانی در دست آبی ها خواهد بود چرا که این تیم ابزار لازم را در اختیار دارد.

تشتزر گفت: باید امیدوار بود و از آینده این تیم حمایت کرد. کاری که همه جانبازان و هواداران می توانند انجام دهند.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه 1 رای دادن به و 0 به آن رای مخالف دهید