فرهنگ و هنر

«وودی آلن» از سینما خداحافظی می‌کند

«وودی آلن» در گفت و گوی جدید خود گفت: پنجاهمین فیلمش آخرین حضورش در سینما خواهد بود.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی ایران تودی و با استناد به ددلاین، وودی آلن کارگردان 86 ساله در مصاحبه ای با روزنامه اسپانیایی “لا ونگاردیا” تایید کرد که پنجاهمین فیلم بلند خود به نام “زنبور 22” را پاییز امسال در پاریس فیلمبرداری خواهد کرد و دیگر فیلمی نخواهد ساخت.

او همچنین گفت که می خواهد بیشتر به نویسندگی توجه کند و پروژه بعدی اش نوشتن رمان خواهد بود.

این اولین باری نیست که آلن در مورد بازنشستگی از دنیای سینما صحبت می کند و اخیراً به الک بالدوین گفته است که قصد دارد یک یا دو فیلم دیگر را کارگردانی کند زیرا “هیجان تجربه سینما از بین رفته است.”

بیشتر در مورد آن بخوانید:

وودی آلن: پنجاهمین فیلمم را می سازم

دو فیلم آخر آلن، روز بارانی ۲۰۱۹ در نیویورک و جشنواره ریفکین ۲۰۲۱ در اسپانیا، در طول همه‌گیری اکران شدند و جشنواره ریفکین عملکرد خوبی در گیشه نداشت. اما «یک روز بارانی در نیویورک» با بازی تیموتی شالامه و ال فانینگ نیز در صدر جدول باکس آفیس قرار داشت.

یک روز بارانی در نیویورک همچنین اولین فیلمی بود که پس از پایان قرارداد پنج فیلمی وودی آلن با آمازون در پی شکایت سوء استفاده جنسی توسط دخترخوانده‌اش دیلن فارو، اکران شد.

یک مستند HBO در سال 2021 به بحث و جدل پیرامون آلن پس از اتهامات سوء استفاده از دیلن فارو پرداخت، اما آلن این اتهامات را رد کرد.

این کارگردان 86 ساله 24 بار نامزد اسکار شده و 4 بار برنده اسکار شده است، از جمله یکی برای بهترین کارگردانی و سه بار برای بهترین فیلمنامه غیراقتباسی.

آنی هال، صحنه های داخلی، منهتن، خاطرات تاج گل، امتیاز نهایی، آلیس، ویکی کریستینا بارسلونا، گلوله ها در برادوی، آفرودیت قدرتمند، نیمه شب در پاریس، “رم با عشق”، “یاس غمگین”، “کافه جامعه” و «مرد غیرمنطقی» از دیگر آثار این کارگردان سرشناس سینمای جهان است.

انتهای پیام