فرهنگ و هنر

خانه سینما به وزیر بهداشت نامه نوشت/ «واکسن بزنید»

هیئت مدیره خانه سینما در پیامکی به وزیر بهداشت ، از اهالی سینما خواست در فهرست اولویت های دریافت واکسن تاج قرار گیرند.

به گزارش ایران تودی ، متن نامه به نمکی به شرح زیر است:

“همانطور که می دانید ، واکسیناسیون گروههای مختلف اجتماعی به عنوان یک اولویت آغاز شده است. دانشجویان ، معلمان دانشگاه ، رانندگان تاکسی ، کارمندان بانک ، روزنامه نگاران و دیگران در دریافت واکسن در اولویت قرار دارند.
خانه سینما (جامعه اصناف سینمای کشور) در حال حاضر چگونه است؟
آقای وزیر بهداشت ، همکاران ما در شرایطی کار می کنند که به دلیل نیازهای کاری قادر به اجرای 100٪ پروتکل های بهداشتی نیستند. به دلیل نیازهای فنی و هنری ، کارگردان ها اغلب قادر به حفظ فاصله ایمن با عوامل صحنه نیستند. بازیگران باید در فاصله 30-40 سانتی متری بدون ماسک به مدت طولانی بایستند یا مکالمات فیلم را بیان کنند. با دستیارهای اپراتور چند سانتی متر فاصله دارد. همه کارگردانان اغلب ساعات محدودی در خانه کار می کنند و مستعد بیماری عروق بیماری کرونا قلب هستند. مستندسازان این مرز و بوم سعی می کنند این فاجعه ملی و سایر رویدادهای مهم کشور را بدون تشخیص خطر جشن بگیرند و بدون مصونیت از این بیماری به مراکز درمانی و جوامع مختلف مراجعه کنند.
آقای وزیر ، تماشای فیلم و فرهنگی ، هنری ، آموزشی ، مذهبی و غیره. نیاز به تولید محتوا از نظر بصری قابل اغماض نیست. نیازهای فرهنگی یک جامعه و پاسخگویی به آن انکار ناپذیر است ، که متأسفانه به سرعت در صنعت تصویر کشور به ویژه در دوران کرونا نابود شد. همکاران ما با مرگ می جنگند زیرا کار ما خطرناک است.
در چنین شرایطی ، لازم است سهمیه واکسیناسیون اختصاص داده شود و کارگران صنعت ویدئو کشور ترجیح داده شوند. خانه سینما پیش از این سعی کرده بود سهمیه ساکنان اصناف سینمای کشور را از طریق سبد واکسن موجود فراهم کند تا از طریق مذاکرات رسمی با مقامات وزارتخانه مربوطه ، گروه های تولیدی را ترجیح دهند. وعده ها و توافق ها. اکنون به جایی نرسیده است. با این سخنان بد ، در مدت کوتاهی که از وزارت شما باقی مانده است ، ما تهیه کنندگان سینما مجبور شدیم تشریفات معمول را در این نامه سرگشاده کنار بگذاریم و آشکارا از جناب عالی بخواهیم تلفن پیدا کنند. اولویت های واکسیناسیون باید تعیین شود.
در این زمینه ، ما آماده گفتگوها و بحث های فوری در مورد دلایل خطرناک بودن کارمان هستیم.

ما و شما مسئول زندگی هر سینمای کشور و کسانی هستیم که در صنعت تصویر کشور در روزهای اخیر کار می کنند.

خانه سینما »

انتهای پیام