عمومی

نوکری امام حسین افتخار ماست/جوانان‌ اصفهان میانه داری می‌کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها: یا حسین، یا حسین، این روزها صدایی است که از گوشه و کنار به گوش می رسد. برای حذف از هر تکای و حسینیه، از هر خانه و مسجد، از مدرسه و موکب گرفته تا خیمه و امامزاده می شنویم. وقتی رنگ شهر حسینی است حال و هوای دیگری داریم. محرم شهر باشکوه تری است.

محرم در راه است سلام علی الازه می گوییم لباس سیاه می پوشیم تا عجله کنیم به ستاد، چادر، علم ببریم، قوری و بیایید یک بار دیگر عزادار شهدا باشیم و یک سال دیگر زندگی خود را در کنار شهدای بهشت ​​بیمه کنیم.

چند روزی از شروع ایام سوگواری می گذرد ابوالاحرار می گذرد، شهر سیاه پوش می شود، خیمه ها برپا می شود. صبح و ظهر و شب تکایا و حسینیه ها مراسم عزاداری دارند. خطوط تنگ هستند، دست‌ها روی سینه و شک‌ها جاری هستند. آنچه از این تاریکی می بینیم نوری است در دل ما که به برکت نام اباعبدالله حسین علیه السلام به ما می رسد.

جوانان پای ثابت حسینیه و عزاداری هستند. شور و شوق آنهاست که هیأت ها را به غرش می اندازد و انگیزه و انرژی جوانی آنها رزا را برای عزاداران شادی می کند. آنها از بزرگان خود یاد گرفتند که چگونه تشییع جنازه سیدالشهدا را مدیریت کنند و چگونه به جهانیان بفهمانند که ما اهل امام حسین هستیم.

خدمت امام حسین افتخار ماست/جوانان اصفهانی معتدل هستند

هر روز و هر شب می توانیم به یکی از این چادرها برویم که در شهر اصفهان کم نیستند. در هر کوچه و محله ای محل عزاداری است. هیچ شهری بالا و پایین نیست و هرکس به شیوه خود یاد و خاطره شهدای دشت کربلا را زنده نگه می دارد. هرکس به اندازه توانایی و مال خود اراده خود را به اباعبدالله الحسین(ع) نشان می دهد. برخی از تابلوها کوچک و برخی بزرگ هستند، برخی قدیمی و تاسیس شده اند، برخی جدید و در حال توسعه هستند. اما همه همین را می گویند سلام بر حسین.
از این کلمه به راحتی نمی توان گذشت و هر سال که به محرم می رسیم یک بار دیگر ثابت می شود که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه می دارد. این را امروز جوانانی که لحظه عزاداری را با دوربین فیلمبرداری کردند و برای آیندگان ثبت کردند ثابت می کند، اما قبل از آن تیری در چشم دشمنان حسین (ع) خواهد بود.

فضای مجازی در اختیار پیام رسان های عاشورایی

در هیئت مدیره کسانی که می پرسند یکی از هیئت های قدیمی و مستقر اصفهان، حسین علیه السلام، در خیابان هشت بهشت ​​شرقی، جوانانی را می بینیم که با انرژی خاصی فضای هیئت را کنترل می کنند. از پلاکاردها و سخنرانی ها گرفته تا حرکت منظم عزاداران تیراندازی کردن از مراسم و پخش در فضای مجازی.

ما با یکی از همین جوانان صحبت می کنیم. او می گوید: از آنجایی که در این محله زندگی می کنیم، عضو دائمی این کمیته بودم. به خاطر دوستان خوبم انتخاب کردم. بچه های کارگران اینجا با اشتیاق فراوان در روزهای قبل از تعطیلات محرم محل برگزاری مراسم را آماده می کنند. غذا نام امام حسین (علیه السلام) را یدک بکشیم.

خدمت امام حسین افتخار ماست/جوانان اصفهانی معتدل هستند

وی در ادامه فیلمبرداری این مراسم می گوید: امروز دنیای ارتباطات دنیای عجیبی است. ما می‌توانیم آنچه را که می‌خواهیم به یکباره به همه دنیا برسانیم، عشق و وفاداری به امام حسین (علیه‌السلام) را از اجدادمان به ارث برده‌ایم، چرا از این فرصت برای رساندن این هویت به نسل‌های آینده استفاده نکنیم؟

او می گوید: امروز همه در دستانشان و در فضای مجازی یک موبایل با انواع محتوا دارند سوئی صورت وظیفه ما توضیح دادن است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند. به همین دلیل سعی داریم با موبایل یعنی با هشتگ یا حسین ضریح سیدالشهدا را به دورترین نقاط جهان برسانیم و معتقدیم که این امر در محرم امسال دشمنانمان را غافلگیر خواهد کرد. تمام سال های گذشته .

“پیراهنت ما را به گریه انداخت”

خانه فرماندار (تیپ فرهنگی سلمان) یکی دیگر از خیمه های عزاداری حسینی است که در بعد از ظهر دهه اول محرم در خیابان سروش اصفهان ایستاده است. تا ساعت 14:00 تعداد شرکت کنندگان در این رویداد در حال افزایش است. برخی به صورت انفرادی و برخی به صورت خانوادگی می آیند. خادمان خیمه، بانوان را به طبقه بالا می برند و در آنجا مکانی برای شرکت در مراسم عزاداری وجود دارد.

اینجا ریز و درشت سعی می کنند بهترین مراسم را برگزار کنند. صحنه رزا با ابتکار و خلاقیت دست اندرکاران به شکلی خاص طراحی شده است. یکی از برگزارکنندگان می گوید: از خادمان، هیئت ها، مداحان و همه افرادی که در حرمسرا اباعبدالله الحسین علیه السلام شرکت کردند، خواستیم پیراهن های عزاداری سال گذشته را به ما بدهند تا آن را تزئین کنیم. . صحنه حرم با آنها.

خدمت امام حسین افتخار ماست/جوانان اصفهانی معتدل هستند

وی افزود: هدف ما ایجاد فرصتی برای دور هم جمع شدن و یادآوری مصیبت امام حسین (علیه السلام) است. سال هاست که کودکان و نوجوانان زیادی در این جمع بزرگ شده و به جمع برگزارکنندگان مراسم پیوستند و حالا صدایشان یا حسینی موجی از ارتباط از این نقطه به سراسر جهان می رود و پیام عاشورا جاودانه خواهد ماند.

اینجا گردشگران درباره عاشورا بیشتر می شنوند

همه ساله در ده روز اول ماه محرم، میدان امام خمینی (ره) محل برگزاری اجتماع رزمندگان اسلام است. یکی از بزرگترین و قدیمی ترین هیئت های شهر که جمعیت آن را جوانان مذهبی و انقلابی تشکیل می دهند. میدان امام یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اصفهان است و پذیرای بازدیدکنندگان زیادی از داخل و خارج از کشور است. به این ترتیب موسسان این کمیته بخشی از انرژی خود را بر جذب گردشگران به ویژه خارجی ها متمرکز می کنند.

صاحب یکی از غرفه های فرهنگی واقع در میدان امام، روبروی مسجد امام محل برگزاری مراسم عزاداری می گوید: اینجا هستیم تا به سوالات گردشگرانی که درباره عاشورا و محرم می پرسند پاسخ دهیم. البته در کشورهای غیر اسلامی کمتر از قیام امام حسین (علیه السلام) شنیده اند، اما رفت و آمدشان به ایران و اصفهان این فرصت را به آنها داد که با نگاهی نو به اسلام بروند.
وی ادامه داد: کارشناسان ما به زبان های مختلف مسلط هستند و علاوه بر تسلط بر مباحث دینی، با فرهنگ کشورهای مختلف نیز آشنا هستند و به راحتی با جویندگان خارجی ارتباط برقرار می کنند. البته در سال های گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا، تعداد مسافران خارجی بیشتر بود، اما همین وضعیت امروز مزیتی برای ترویج هدف قیام عاشورا است.

خدمت امام حسین افتخار ماست/جوانان اصفهانی معتدل هستند

تلواژگان، کمیته 300 ساله جوانان انقلابی

یکی دیگر از نمایندگی های قدیمی اصفهان در خیابان گلزار قرار دارد. با اسم قدیمی فرهنگ لغت. این لوح 300 ساله محل عزاداری سالار شهیدان در دهه اول محرم است. شمع دعا در آنجا به اراده بیننده روشن می شود و این تفاوت چوب است. فرهنگ لغت با سایر هیئت های اصفهان است.

جوانان واسطه این هیئت هستند و در برپایی مجالس عزاداری شرکت می کنند. یکی از این جوانان می گوید: پدران و پدربزرگ های ما مثل 300 سال گذشته با این لباس سیاه هستند. قایق برای سرور شهیدان این کار را کردند و بر سر و سینه زدند و ما به شهدای دشت کربلا ابراز وفاداری می کنیم.

وی ادامه داد: این هیئت در زمان جنگ کنونی محل اعزام نوجوانان و جوانان زیادی بود. امروز هم جمع کثیری از نوجوانان و جوانان در این دسته جمعی در این محله قدیمی اصفهان گرد هم می آیند و پرچم عزای امام حسین (علیه السلام) را برافراشته و در زنده نگه داشتن قیام عاشورا شرکت می کنند.

هویت ما با نام حسین (علیه السلام) پیوند خورده است و این لباس عزا از گذشته به ما رسیده است. ما وارثان این هویت مذهبی و تاریخی هستیم و وظیفه داریم آن را به نسل های آینده منتقل کنیم. هر هشتگ در دنیای مجازی یا حسین ما تیری به دل دشمنانی است که با حسینی بودن ما مشکل دارند. همین عصا است که ما را به عاشورا و دنیای ما را به حسین و این نور تبدیل می کندبه چه کسی یام رستاخیزروی قلب ها نوشته شده است.