عمومی

عزاداری ماه محرم باید با رعایت نکات بهداشتی انجام شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش آنلاین ، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در جلسه ستاد مرکزی امور فرهنگی استان به مناسبت مراسم عزاداری محرم اظهار داشت: “ما در آستانه محرم هستیم و شور حسین در همه جا گسترش یافته است.”

وی اظهار داشت: “کل حسین نگران این بود که در این شرایط کورونا چه کاری انجام شود. از یک طرف آنها نتوانستند از عاشورا دور شوند و این مکتب انسان سازی است ، از طرف دیگر به ناچار با شرایطی روبرو شدند که برخی محدودیت ها را تحمیل کرد.”

نماینده مقام معظم رهبری در مناطق چهارمحال و بختیاری و رهبر نماز جمعه شهرکرد گفت: این جلسات و بحث ها ترکیبی زیبا از این دو موضوع است.

وی ادامه داد: محرم ابا عبدالله حسین باید با همان مدرسه باشدع) با همان انسان سازی بله و پیام ها محرمانه هستند و درون در عین حال ، هیچ گونه آفات و آسیبی به حسینیه ها وارد نمی شود.

نماینده ولی فقیه در مناطق چهارمحال و بختیاری و رهبر نماز جمعه شهرکرد تأکید کرد: دشمنان و کسانی که به دنبال آن هستند نباید از مکتب عاشورا و مهدی و انسان سازی اسلام ناب به عنوان بهانه استفاده کنند.

وی گفت: “همه باید کار خود را به خوبی انجام دهند.”

وی گفت: مدرسه ابا عبدالله حسین (ع) این یک مکتب بشریت است و برای ارائه حقایق مکتب ابا عبدالله به عنوان مکتبی در برابر طبیعت و بشریت ، نباید این مدرسه تحریف شود.

وی اظهار داشت: “در سالهای گذشته ، مکتب امام حسین (ع) با همان شور و شوق مورد نیاز بود.ع) بگذارید همه ما به این صورت رفتار کنیم ، اما امروز مهم است که مکتب ابا عبدالله و زیبایی های آن را از دست ندهیم و تمام تلاش خود را بکنیم که مجلس بیان کننده رنج های ابا عبدالله باشد و او را از آموزه های والای حسینی یادآوری کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در چهارمحال و بختیاری و رهبر نماز جمعه شهرکرد گفت: امروز می توان فضای مجازی را تا حدی جابجا کرد ، بنابراین نکته اول را نباید از دست داد حرم و حتی منبر در فضای مجازی برای بیان آموزه های ابا عبدالله است. یک شکل مهم جیری آیا این از پیشرفت تاج مدرسه جلوگیری نمی کند؟

وی اظهار داشت: مقبره را یکی از برنامه های جدی و یکی از اولویت های محرم و برای هیئت ها قرار دهید.

وی گفت: “علاوه بر مقبره ، باید شیردهی مطابق با قوانین بهداشتی انجام شود. این یک سری از ابزارهای انتقال ویروس است که می تواند معمول باشد. بنابراین باید این موضوع را رعایت کنیم.”

نماینده مقام معظم رهبری در مناطق چهارمحال و بختیاری و رهبر نماز جمعه شهرکرد اظهار داشت: کسانی که مربوط به مسائل مذهبی هستند و این افراد همچنین به قوانین بهداشتی مربوط می شوند که از دستورات مقام معظم رهبری پیروی می کنند.