عمومیکسب و کار ایرانیان

علت خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک

خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک بدون شک یکی از بدترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند برای دستگاه شما به هر دلیلی رخ دهد؛ چرا که غذای شما در حال پخت است و با خاموش شدن مایکروفر، هم غذای شما آماده نخواهد شد و هم اینکه باید هزینه‌ای را صرف نمایید. اما خاموش شدن مایکروفر پاناسونیک به معنی خرابی همیشگی آن نیست و می‌توانید از طریق اقدام به رفع این مشکل کنید. در ادامه این گزارش از آریابهکار به ریشه یابی این مشکل پرداخته ایم.

Serviceman electrician repairs a magnetron in the microwave. The man repairs the microwave. Replacing the magnetrons in the microwave.

توصیه ابتدایی که در این زمینه می توانیم به شما داشته باشیم این است که در صورت امکان، را مطالعه کنید و براساس یک چارچوب اقدام به استفاده از این دستگاه نمایید. برد الکترونیکی در تمامی دستگاه‌ها نه تنها ماکروفر پاناسونیک جزء مهم ترین و کلیدی ترین قطعات به حساب می‌آید که از آن به عنوان مغز متفکر ماکروفر پاناسونیک نیز یاد می‌شود؛ در واقع وظیفه برد ماکروفر پاناسونیک ارسال تمامی دستورات صادر شده شما به سایر بخش‌های دستگاه می‌باشد و هر گونه اختلال در عملکرد آن به طور کلی کارایی ماکروفر را مختل می‌کند.

بنابراین خرابی برد می‌تواند یکی از دلایل اصلی خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک باشد که هم قابل تعمیر و هم قابل تعویض می‌باشد. هشدار مهم: از آنجاییکه برد یک قطعه بسیار حساس می‌باشد، صرفا باید توسط تکنسین‌های مجرب عیب یابی و تعمیر شود. با این وجود حتما به مراکز مجاز تعمیر ماکروفر پاناسونیک در اصفهان مراجعه کنید تا با نهایت دقت این خرابی بررسی گردد. اگر ساکن کلانشهرها هستید، باید از این موضوع مطلع باشید که برق شهری دارای نوسان می‌باشد و این نوسان می‌تواند در شرایط مختلف باعث خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک شما شود!

چرا که برای روشن شدن و شروع به کار ماکروفر و تمامی دستگاه ها، نیاز به ولتاژ کافی دارید که اگر این ولتاژ کافی به‌صورت اتفاقی کاهش پیدا کند، دستگاه خاموش می‌شود! به همین دلیل است که توصیه می‌شود حتما حین استفاده از ماکروفرها، از محافظ برق استاندارد استفاده کنید تا آسیبی به قطعات ماکروفر وارد نشود. همچنین اگر دوشاخه ماکروفر پاناسونیک شما دچار قطع و وصلی و پارگی شده است، از آن استفاده نکنید و در اسرع وقت به مرکز تعمیر مایکروفر پاناسونیک مراجعه نمایید تا این مشکل برطرف گردد. هواکش ماکروفر پاناسونیک امکان دارد با گذر زمان و عدم تمیز کردن به موقع، دچار کثیفی و آلودگی شود!

بدین معنا که به مرور زمان به دلیل گرم شدن و یا طبخ غذای مورد نظر شما، تکه‌های غذا به سمت هواکش پرتاب خواهد شد و به همین دلیل هواکش دچار انسداد می‌شود و زمانی هم این قطعه از ماکروفر دچار انسداد شود، فشار قابل توجهی به ماکروفر وارد می‌شود که می‌تواند باعث خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک نیز شود. از این رو اولین راهکاری که برای شما می‌توانیم ارائه دهیم این است که با استفاده از یک دستمال مناسب اقدام به تمیز کردن هواکش مایکروفر نمایید. اگر از این طریق مشکل شما برطرف نشد، باید به مرکز تعمیرات مایکروفر پاناسونیک مراجعه کنید تا این مشکل توسط تکنسین‌ها شناسایی و برطرف شود.

فیوز حرارتی ماکروفر پاناسونیک یک قطعه جهت حفظ ایمنی دستگاه شما می‌باشد که درون محفظه داخلی دستگاه و در نزدیکی مگنترون قرار گرفته است و وظیفه آن جلوگیری از بالا رفتن بیش از اندازه دمای داخلی ماکروفر می‌باشد که در صورت بالا رفتن دما ماکروفر، فورا دستور خاموش شدن ماکروفر را صادر می‌کند و در نتیجه باعث خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک می‌شود. از این رو فیوز حرارتی یک قطعه مهم و کلیدی می‌باشد که در صورت خرابی آن باید توسط تکنسین‌های مجرب عیب یابی و تعویض شود.

پنل ماکروفر پاناسونیک از جمله قطعاتی می‌باشد که به وسیله وجود این قطعه، شما می‌توانید دستورات لازم را به ماکروفر جهت پخت و طبخ غذاهای مدنظر خود صادر کنید. از این رو پنل دارای نقش مهم و کلیدی در مایکروفر را برعهده دارد و معمولا به دلیل ضربه‌های شدید و همچنین لمس آن با دست‌های خیس دچار خرابی این قطعه خواهد شد. بنابراین اگر پنل ماکروفر آسیب دیده است و با مشکل خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک روبرو شده اید، قطعا مشکل از پنل می‌باشد که باید تعمیر یا تعویض شود.

توجه: اگر پنل ماکروفر نیم سوز شده است، به هیچ وجه نباید از ماکروفر استفاده کنید چرا که می‌تواند باعث بروز خرابی در سایر قطعات ماکروفر پاناسونیک شود. یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک، خرابی ترانس ولتاژ ماکروفر پاناسونیک می‌باشد! به‌طور کل وظیفه ترانس تامین انرژی لازم مگنترون ماکروفر پاناسونیک می‌باشد که به دلیل نوسان برق، استفاده‌های مداوم، اتمام عمر مفید و… نیم سوز شود یا کلا از کار بیافتد. از این رو عیب یابی ترانس یکی از اصلی ترین فاکتورهای چک لیست تکنسین تعمیر کننده مایکروفر شما است که باید به آن دقت کافی کنید.

اکثر ماکروفرها دارای 3 الی 4 میکروسوئیچ هستند که در صورت بستن کامل درب، میکروسوئیچ‌ها تاییدیه نهایی را جهت روشن شدن ماکروفر را صادر می‌کنند. از این رو اگر میکروسوئیچ ماکروفر پاناسونیک آسیب دیده باشد، قطعا با مشکل خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک روبرو خواهید شد؛ چرا که این قطعه مهم و کلیدی مانع ارسال پیغام بسته شدن درب به برد خواهد شد و در نتیجه دستگاه روشن نخواهد شد. همچنین توجه داشته باشید که به آرامی درب ماکروفر را باز و بسته کنید تا میکروسوئیچ‌ها آسیبی نبینند.

پس از روشن شدن ماکروفر مگنترون وظیفه دارد امواج تولید شده از سوی خازن و ترانس را درون محفظه داخلی ساطع کند تا مواد غذایی موجود در دستگاه، به‌صورت کامل گرم یا پخته شود و در این میان فن ماکروفر پاناسونیک وظیفه دارد تا مانع داغ شدن بیش از اندازه مگنترون شود و با کارکردی که دارد، هوای گرم را از دستگاه خارج می‌کند. از این رو اگر این قطعه خراب شود مگنترون بیش از اندازه داغ کرده و سپس با مشکل خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک روبرو می‌شوید و این خاموش شدن هم به‌صورت خودکار و ناگهانی خواهد بود. در صورت خراب شدن این قطعه، نباید به هیچ وجه از استفاده کنید و صرفا باید به مرکز تعمیرات مایکروفر مراجعه کنید تا این مشکل توسط تکنسین‌های تعمیرات عیب یابی و تعمیر شود.

تعمیرگاه تخصصی تعمیر ماکروفر پاناسونیک : مجموعه به عنوان مرکز تخصص تعمیر ماکروفر پاناسونیک، آماده ارائه خدمات تعمیر ماکروفر شما توسط تکنسین ها و قطعات وارداتی برند پاناسونیک با 90 روز گارانتی رسمی شرکتی و یک هفته تست رایگان می باشد. از این رو اگر بادر خصوص تمامی مدل های اینورتر ماکروفر پاناسونیک و ناسیونال ممکن است با ایراد خاموش شدن ناگهانی ماکروفر پاناسونیک و ناسیونال یا خاموش شدن ماکروفر پاناسونیک و ناسیونال در حین کار یا بهتر است بگوییم ریست شدن دستگاه قبل از اتمام برنامه انتخاب شده رو به رو شوید که در ادامه این مطلب بطور مفصل به این مهم خواهیم پرداخت.نکته : ایراد خاموش شدن ناگهانی ماکروفر پاناسونیک و ناسیونال ممکن است با نمودهای مختلفی بروز کند که بطور جداگانه به آنها اشاره مینماییم :

اولین گزینه در زمان بروز خرابی خاموش شدن ناگهانی مایکروویو پاناسونیک و ناسیونال خاموشی کامل دستگاه و روشن نشدن صفحه نمایش اطلاعات دستگاه میباشد که در این مورد پیشنهاد مینماییم قبل از هر اقدامی حتما از وجود الکتریسیته در پریز برق متصل به دستگاه و حتی فیوز مینیاتوری مربوط به آن پریز اطمینان حاصل نمایید و به عنوان پیشنهاد دوم اگر کانکتور اتصال به پریز برق دستگاه شما از نمونه های 3 شاخه میباشد و دستگاه توسط تبدیل یا چند راهی ها به برق متصل شده از سلامت آنها نیز مطمئن گردید.

اما اگر این موارد را به درستی بررسی نمودید و همچنان با خاموشی کامل مایکروویو پاناسونیک و ناسیونال رو به رو هستید باید بدانید که قطعا بخشی از قطعات داخلی دستگاه دچار خرابی شده و باید تعمیر گردد ، حال برای آشنایی با اینکه این خرابی مربوط به کدام بخش میباشد و برای تعمیر مایکروفر پاناسونیک و ناسیونال بهترین راه کار چیست به خواندن این مطلب ادامه دهید. همانطور که در مقالات قبلی مانند  نیز گفته شده در تمامی دستگاه های الکترونیکی بخشی با عنوان برد تغذیه یا پاور وجود دارد که وظیفه تامین ولتاژ مورد نیاز قطعات دیگر را به عده دارد و خرابی آن میتواند منجر به خاموش شدن ناگهانی مایکروویو پاناسونیک و ناسیونال گردد.

اگر بخواهیم به دلایل مهم بروز این گونه خرابی ها اشاره نماییم باید گفت که اولین گزینه استحلاک و طول عمر دستگاه میباشد اما در برخی موارد نوسانات برق نیز باعث بروز این خرابی میگردد ، در برخی از مدل های اینورتر 42 لیتری ژاپن پاناسونیک و ناسیونال خاموش شدن ناگهانی و خاموشی کامل دستگاه از جمله خرابی های پرتکرار و اپیدمی میباشد بطوری که دارندگان این مدل ها قطعا در طول مصرف یک یا چند بار با این خرابی رو به رو شده یا میشوند.

مدل مایکروفر های 42 لیتری پاناسونیک و ناسیونال با ایراد اپیدمی خاموش شدن ناگهانی مایکروفر پاناسونیک و ناسیونال : نمونه برد تغذیه مایکروفر پاناسونیک و ناسیونال در مدلهای بالا : همانطور که گفته شد این خرابی در مدلهای ذکر شده و این برد تغذیه بصورت اپیدمی در آمده و علت های اصلی بروز این خرابی دائم در برق ماندن دستگاه در مدت زمانهای طولانی و همچنین خرابی سنسور گرمایش اتوماتیک میباشد و پیشنهاد مینماییم .

برای جلوگیری از بروز این خرابی در زمان هایی که از دستگاه استفاده ندارد ترجیحا دوشاخه برق دستگاه را از پریز برق جدا نمایید همچنین اگر از سنسور گرمایش خودکار یا اتوماتیک دستگاه استفاده مینمایید و متوجه شدید که با توجه به انتخاب برنامه گرمایش خودکار ، دستگاه حتی پس از گذشت زمان طولانی و کاملا گرم شدن مواد بطور خودکار قطع نمیکند و دائم به کارکردن ادامه میدهد از استفاده نمودن از دستگاه برای جلوگیری از خرابی های بعدی جددا خودداری نمایید درصورت بروز هرگونه خرابی برای انواع مایکروفر و مایکروویو پاناسونیک از طریق صفحه  با ما در ارتباط باشید.

این ایراد بطور کلی در مدل های اینورتر و در زمانهای انتخاب یا استفاده از منوهای گرمایش یا پخت ویو بروز میکند ، به این صورت که دستگاه پس از انتخاب برنامه و فشردن کلید استارت بین 3 الی 30 ثانیه کار میکند سپس خاموش میشود یا ریست میکند ، در خصوص تمامی مدلهای مایکروفر اینورتر پاناسونیک و ناسیونال نوع طراحی دستگاه بگونه ای میباشد که برد سیستم کنترل بطور دائمی تمامی قطعات سیکل ویو را کنترل نموده و درصورتی که هر کدام از این قطعات دچار خرابی شود مایکروفر پاناسونیک و ناسیونال با ایراد قطع شدن یا ریست کردن قبل از اتمام برنامه مواجه میگردد .

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.