فرهنگ و هنر

کانون‌های مساجدی که همنام با امام حسین (ع) یا القاب آن حضرت فعالیت‌ می‌کنند

بسیاری از مراکز فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور یا با نام امام حسین (ع) و یا با عناوینی که به ایشان داده شده است فعالیت می کنند.

به گزارش ایران تودی، به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهمه)، بسیاری از مردم به دلیل عشق و ارادت به امام سوم شیعیان، نام فرزندان خود را حسین می گذارند. حتی برخی محل کار خود را با نام و یا القاب سید و سالار شهیدان مزین می کنند و از این طریق دلبستگی خود را به ساحت سیدالشهدا (ع) ابراز می کنند.

ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) با اشاره به تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با نام یا عناوین مرتبط با امام حسین (ع) در استان‌های کشور، گزارشی آماری از فرا رسیدن عاشورای حسینی تهیه کرده است. ). در زیر خواهید خواند:

آمار به دست آمده بر اساس این گزارش نشان می دهد که 1938 مسجد، 698 مرکز فرهنگی و هنری و 757 مسجد و مرکز با هم (اعم از مسجد و کانون) با نام یا کنیه امام حسین (ع) وجود دارد. 3393 شعبه در سراسر کشور وجود دارد.

از این میان 220 مرکز فرهنگی هنری در هر یک از استان‌های خراسان رضوی و اصفهان، 189 مرکز فرهنگی هنری در خوزستان، 178 مرکز فرهنگی هنری در استان فارس، 160 مرکز فرهنگی هنری در هر یک از استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی وجود دارد. و 161 مرکز فرهنگی هنری در استان تهران. استان بلوچستان با 141 حوزه فرهنگسرای هنری، استان هرمزگان با 148 حوزه فرهنگسرای هنری، استان کهگیلویه و بویراحمد با 141 حوزه فرهنگسرای هنری، استان مازندران با 129 حوزه فرهنگسرای هنری، استان آذربایجان غربی با 1وین 2 فرهنگسرا و 4 هنرمند. در جنوب) 106 مرکز فرهنگی هنری، استان یزد 96 مرکز فرهنگی هنری، استان همدان 93 مرکز فرهنگی هنری، استان کرمانشاه 89 مرکز فرهنگی هنری، استان های چهار محال و بختیاری 91 مرکز فرهنگی هنری، استاد هنر استان خراسان جنوبی 89 فرهنگسرا، 81 مرکز مراکز فرهنگی هنری با استان گلستان، استان لرستان با 73 مرکز هنری و فرهنگی، استان مرکزی با 71 مرکز فرهنگی هنری، استان خراسان شمالی با 59 مرکز هنری فرهنگ فرهنگ، استان البرز با 60 اداره مرکز هنری فره نگی، استان ایلام با 61 مرکز فرهنگی هنری ادارات مرکز فرهنگ و هنر و نام امام یا تی مربوط به حسین (ع). 57 حوزه هنری و فرهنگی استان قم با طل فعالیت می کنند.

انتهای پیام