عمومی

نمره دولت سیزدهم را مردم باید بدهند

سیدابراهیم رئیسی یکشنبه شب در سومین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر برای 100 روز دولت خود ارزش قائل هستید، گفت: بهای آن را مردم باید پرداخت کنند. رأی مردم در این مورد منصفانه و عادلانه است.

وی افزود: مردم به خوبی از شرایط واگذاری دولت، زمان گذشت، شرایط بحرانی که کشور با آن مواجه است و با آن مواجه است و همچنین وضعیت مالی و اقتصادی کشور و وضعیت اقتصادی کشور واقف هستند. دولت.” وضعیت خزانه و کالاهای اساسی». از همه مهمتر امید و اعتماد مردم خدشه دار شده است و این وظیفه دولت است که اعتماد مردم را بازگرداند.

رئیس جمهور حفظ جان انسان ها را یکی از مهم ترین مسائل خواند و گفت: دولت باید با نظارت بر مسائل مربوط به واکسیناسیون، بتواند مشکلات معیشتی مردم را همراهی کند و برای رفع مشکلات گام بردارد. گره ها.

رئیس دولت سیزدهم افزود: روزی را به خاطر ندارم که رئیس جمهور با حکمی موضوعات اولویت دار را اعلام کند که مهم ترین آن نیاز به واکسیناسیون عروق بیماری کرونا و عروق بیماری کرونا بود. در آن زمان روزی 700 خانواده ایرانی در رنج بودند و ما و عموم مردم ناراحت بودیم که چرا کار جدی تری انجام نمی شود.

وی گفت: پاسخی که در آن روزها شنیدم این بود که به دلیل مشکلات ارزی امکان تخصیص ارز وجود ندارد یا کشورها به دلیل تحریم ها ما را واکسینه نمی کنند. از 30 میلیون واکسن شاید 5 میلیون واکسن وارد نشده بود و امروز الحمدلله میزان بروز و عوارض هر دو کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: باید قدردان کمک های مردمی و کادر بهداشتی و درمانی در این زمینه باشیم، در صدمین روز دولت بیش از 100 میلیون دوز واکسن تحویل شد و اکنون عده ای در کشور تزریق می کنند. دوز واکسن.”

وی گفت: ما هنوز باید برای نجات جان مردم تلاش کنیم.

رئیس دولت سیزدهم افزود: خوشحالیم که فضای کسب و کار دوباره رونق گرفته و با وجود مشکلاتی که در کشورهای اطراف وجود دارد، بسیاری از شهرهای ما به استثنای چند شهر تحت تعقیب وضعیت خوبی دارند.

وی گفت: دولت در واکسیناسیون عمومی نقش ستودنی ایفا کرده است. از همکاری مردم تشکر می کنیم. آن روز مردم به دنبال واکسن بودند و امروز ما به دنبال واکسینه شدن مردم هستیم.

رئیس دولت سیزدهم با طرح این سوال که برای واردات و تامین واکسن چه اقداماتی انجام شده و چرا شاهد صف های طولانی در داروخانه ها هستیم؟ در جلسه با مسئولان گفتم چرا مراکز توزیع دارو در تهران ایجاد و بین داروخانه های مختلف توزیع می شود؟ این چند مرکز در سه روز به 300 مرکز توزیع مواد مخدر تبدیل شد.

وی ادامه داد: برای صحبت در مورد واکسیناسیون با کشورهای مختلفی که به راحتی می توانستند واکسینه شوند صحبت کردم و سیل واکسن ها وارد کشور شد و شرایط تغییر کرد. من شخصا با برخی کشورها تماس گرفتم و موضوع را پیگیری کردم.

رئیس جمهور در تشریح اقدامات دولت برای واکسیناسیون گفت: آقای موکسبر موضوع ارز را بررسی کرده و ستاد و ستاد جدیدی ایجاد کرده است. وزارت امور خارجه نیز با کشورهای مختلف ارتباط داشت و من از آقایان خواستم علاوه بر تماس های شخصی، تمام تلاش خود را صرف پیگیری و تهیه واکسن کنند. واکسیناسیون اولویت اول دولت بود.

رئیس جمهور با اشاره به حمایت دولت از واکسن های تولید شده در کشور گفت: از سوی دیگر از تولید داخلی نیز حمایت کردیم و اکنون باید از تولید واکسن های داخلی حمایت کنیم.

وی گفت: ما از این شرایط عبور کردیم و گشایش هایی در موسسات، مدارس و دانشگاه ها ایجاد شد و من به نخبگان، صدا و سیما گفتم مردم را متقاعد کنند که این واکسن را ببینند.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت اموات دو برابر است، گفت: مرگ یک نفر برای ما زیاد است و نباید به این وضعیت بسنده کنیم. باز هم می گویم که باید بیشتر پیگیری شود.

رئیس جمهور افزود: کمیسیون همچنان در حوزه معاونت اول ادامه دارد. ما هم هر هفته جلسه ای برگزار می کنیم و مسائل را پیگیری می کنیم تا از این وضعیت خارج شویم.

به زودی تصمیمی برای جبران کمبود پزشک گرفته می شود

رئیس دولت سیزدهم درباره برنامه دولت در حوزه سلامت، رفع انحصار و تضاد منافع و مشکل کمبود پزشک در شهرها گفت: دسترسی آسان و ارزان به پزشکان به ویژه متخصصان در سراسر دنیا. کشور موضوع مهمی است.» ما در شهرستان ها پزشک داریم اما آیا همه مردم به پزشک متخصص دسترسی دارند؟

وی ادامه داد: در اولین جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع کمبود پزشک و متخصص مطرح شد و در آن جلسه مقرر شد کارگروهی برای تدوین طرح جذب نیروی متخصص و مستعد اعزام شود. . دانش آموزانی که آماده کسب دانش و متخصص شدن هستند.

وی ادامه داد: در اولین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی چندین بار کار این کارگروه را پیگیری کردم و به زودی تصمیم خواهیم گرفت مشکل کمبود پزشک متخصص در کشور را حل کنیم. در عین حال، چون نظر پزشکان متفاوت است، گفتم بیایید جوانب مثبت و منفی را بررسی کنیم.»

رئیس جمهور با بیان اینکه طرح جامعی تهیه می شود، گفت: به جوانان و مردم قول می دهم در اولین جلسه شورای انقلاب فرهنگی در این خصوص تصمیم گیری شود و خود من نیز وارد این موضوع شده ام. “

باید فاصله را با مردم کم کنیم

رئیس دولت سیزدهم در بخشی دیگر از این گفت و گوی تلویزیونی درباره غذای استانی گفت: باید فاصله را با مردم کم کنیم. به همه مسئولان دولتی توصیه کردم که با مردم ارتباط برقرار کنند، حرف ها و دغدغه های مردم را بشنوند. با مردم باشید تا اگر کسی مشکلی داشت صدایش بلندتر شود.

وی گفت: دولت در این راستا برای ارتباط با مردم است. حکومت ما حکومت مردمی است. افزایش مداوم ارتباط با مردم برای ما باعث افتخار است. به حرف مردم و مشکلاتشان گوش دهید.

وی گفت: قبل از رفتن به استان ها ابتدا وضعیت استان بررسی می شود. مشکلات استان از زبان نمایندگان و امام جمعه، اساتید و مردم شنیده می شود. استاندار با بررسی دقیق حرفه ها و جمع بندی مطالب و نیازها اولویت بندی می شود و در واقع وام پیش بینی می شود و دستگاه های مربوطه با بانک ها ملاقات می کنند تا ببینند چقدر می توان اعتبار داد.

رئیس جمهور افزود: پروتکل ها با حضور معاون اول رئیس جمهور مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و به امضای همه دستگاه ها می رسد و در واقع تصمیم بازدید به تصویب می رسد و سپس به بازدید می رویم. تاییدیه ها پس از سفر به استان اعلام خواهد شد.

سه سطح کنترل پس از تصویب برنامه های سالانه خواهد بود

وی خاطرنشان کرد: مردم اولین ناظر هستند که کار را انجام می دهند، نفر دوم استاندار به عنوان بالاترین مقام دولتی در ایالت و سومین ناظر معاون اجرایی رئیس جمهور است که بر مصوبات سفر نظارت می کند. مردم باید بدانند که مجوزهای سفر اجرا می شود. امیدوارم در روزهای آینده بتوانیم به استان های دیگر سفر کنیم و مسائل اولویت دار استان ها را پیگیری کنیم.

وی گفت: پروژه جدیدی را در استان ها شروع نخواهیم کرد. پروژه های نیمه تمام زیادی در کشور داریم و می توان گفت دهه هاست در کشور پروژه های نیمه تمام وجود دارد. من برای گرفتن یک چوب جدید جایی نمی روم، شما باید دنبال همان چوب ها بروید.

وی گفت: سدی را در استان دیدیم و گفتند این سد قبلا افتتاح شده است اما شما می گویید 10 تا 15 درصد آن باقی مانده است. ما چنین مواردی داریم و باید این پروژه های ناتمام را به سرانجام برسانیم تا مردم سود ببرند.

ارتباط با مردم با نشستن در یک اتاق بسته پشت میز اتفاق نمی افتد

رئیس دولت سیزدهم افزود: ما همچنان به استان ها سفر می کنیم و ارتباط خود را با مردم بیشتر می کنیم چرا که برکات زیادی در ارتباط با مردم وجود دارد. من به همه استانداران، فرمانداران و فرمانداران، بخشداران و رؤسای ادارات کشور می گویم که در رابطه با مردم این نعمت وجود دارد که هرگز نمی شود در یک اتاق بسته پشت میز نشست.

رئیس جمهور در ادامه یکی از موضوعات مهم و اولویت دار دولت پس از حیات مردم، نان و معیشت مردم گفت: در شرایطی که دولت را شروع کردیم باید اقداماتی انجام می دادیم. در این منطقه. موجودی کالاهای اساسی نگران کننده بود و باید به آن رسیدگی شود.

وی گفت: امروز تامین کالاهای اساسی به حد قابل قبولی رسیده است، نه نگرانی از این بابت داریم و نه مشکلی در حوزه گندم وجود دارد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

دولت نسبت به خلق پول، افزایش نقدینگی و هرگونه حرکت تورمی بسیار حساس است.

رئیس دولت مردمی دومین نکته را بحث اداره کشور عنوان کرد و گفت: در روزهای پایانی مرداد هنوز دولت ما از مجلس رای اعتماد نگرفته است و من با نمایندگان دیدار داشته ام. در دولت قبل موضوعی به نام حقوق کارکنان دولت مطرح بود.

دولت باید ماهانه 10 هزار میلیارد تومان پیش پرداخت کند

وی افزود: دولت باید ماهانه به طور متوسط ​​10 هزار میلیارد تومان علاوه بر هزینه های خود پیش پرداخت کند که این فاکتورها همان سررسید اوراق است و تاکید می شود کخ از بانک مرکزی وام نگیرد. گفت.

وی استقراض از بانک مرکزی را ایجاد پول با اثرات تورم بر روی میز مردم عنوان کرد و افزود: اگر از بانک مرکزی وام می گرفتیم مردم تا چند ماه دیگر آن را روی میز خود احساس می کردند. پس از آن باید نسبت به خلق پول، افزایش نقدینگی و هرگونه حرکت تورمی حساس بودیم و در بودجه 1401 سعی کردیم ساختارهای بودجه را با تورم ستیزی تطبیق دهیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در گزارش مراکز آماری برای این مدت تورم کنترل شده است، گفت: برای کنترل تورم باید این موضوع ادامه یابد.

وی سومین موضوع را تامین کالاهای مورد نیاز مردم و توزیع کالاهای مورد نیاز مردم عنوان کرد و گفت: متاسفانه شاهد خطوط ناشایست در توزیع کالا بوده ایم. امروزه توزیع با استفاده از خدمات و مشاغل هوشمند مدرن انجام می شود و این کار در برخی از استان ها آغاز شده است و دولت در حفظ ثبات اقتصادی و کنترل قیمت ها موفق بوده و این اقدامات هر روز انجام می شود.

وی ادامه داد: معاون اول ستاد تنظیم بازار و مسئولان ستاد اقتصادی دولت در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه کالاهای مورد نیاز مردم به راحتی در دسترس مردم قرار گیرد و مردم نگران این موضوع نباشند.

وی گفت: گام بعدی ثبات اقتصادی برای مردم، خریداران، فروشندگان و تولیدکنندگان است که این اتفاق افتاده است زیرا بازار باید برای مردم قابل پیش بینی باشد و آنها باید خرید و فروش کنند. ما به دنبال این هستیم که این اتفاق بیفتد و می توان به آن دست یافت.