عمومیکسب و کار ایرانیان

ساخت قایق بادی با تیوب ماشین

 کدام قایق را بخریم؟ چه قیمتی؟ کدام برند مناسب تر است؟ 

 

انواع و سبک های متفاوتی از قایق های بادی قابل دسترس است بهترین مدل برای شما کدام است؟

بسیار آسان است زمانی که شما نوع آن و بهترین مدل برای خودتان را بدانید. شاید خرید یک تاشو بهترین گزینه برای دیدن دریاچه باشد چون که  یکی از این مدل ها را در کناردریاچه دیده اید درخرید عجله نکنید .

وقت صرف کنید و راجع آن بدانید. مطمئن شوید که از خرید یک قایق چه می خواهید. ما برای لذت بردن از ماهیگیری، قایق را خریدیم (این برترین دلیلی است که افراد می خواهند قایق بادی داشته باشند) برای سفر های روزانه و گشتن برای محیطی خوب برای شنا کردن یا عصر های گرم و طولانی تابستان استفاده می کنیم.

تعدادی از قایق ها را در نظر گرفته  که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم:

این محصول سفت و محکم که تماما از جنس پشم شیشه، آلومینیوم یا پلاستیک ساخته شده اند و دارای دریچه ای قابل انعطاف و یک لوله متصل به بدنه می باشند. این مدل برای مسافرت و گردشگری مناسب است. قابل اطمینان، سریع، سرگرم کننده بر روی آب خروشان است. لوله متصل به آن با پوششی خارجی از جنس PVC دارد و این لوله قایق بادی را به طور اعجاب آوری حمایت می کند بنابراین فوق العاده امن درآب می باشد.

نگاهی به مواد تشکیل دهنده قایق می اندازیم:

اگر تصمیم دارید به تعداد دفعات زیاد قایق سواری کنید بهترین ماده با دوام برای قایق تان از جنس فایبر گلاس سبک تر است. یک قایق آلومینیومی در حدود 75٪ از وزن یک قایق فایبر گلاس را تشکیل می دهد. جنس فایبر گلاس آن بسیار محکم، قوی و بسیار قابل انعطاف پذیر تر از جنس آلومینیوم است. این مورد به این معنی است که در اثر برخورد قایق از جنس فایبر گلاس با سنگ و یا صخره کم تر آسیب میبیند چون این جنس قبل از برخورد منعطف می شود. خاصیت جنس فایبر گلاس این است که به راحتی و با هزینه کم تعمیر می شود و نیز این مزیت را داراست که به قالبی که میخواهید شکل بگیرد پس هیچ محدودیتی در شکل ندارد. قایق های بادی از جنس پلاستیک (ساخته شده از پلی اتیلن) که چند دنده کوچک دارد و برای استفاده رایج و معمول طراحی شده است. قابل دوام و مقاوم در برابر جنس سخت است. احتیاج به تعمیر کم و یا هرگز تعمیر نمی خواهد.

نحوه اتصال لوله به بدنه قایق:

لوله متصل به بدنه قایق بادی اصولا باچسب یا بوسیله نوعی از سیستم مکانیکی اتصال، به آن وصل شده است.

رایج ترین سیستم طناب پیچ است و لوله مورد نظر وصل به بدنه و داخل طناب پیچیده می شود. در مورد این سیستم یک ایده ای است که به جای طناب بستن روی شکاف، یک لوله در بدنه وارد شکاف می شود. وقتی که لوله ثانویه گرم می شود لوله ی اولیه روی بدنه قایق نگهداشته می شود. لوله اتصال درجنس فایبر گلاسی یا آلومینیومی با چسب و مواد پوشش دهنده ازجنس خود لوله ( PVC ، پلی اورتان) می چسبد. فرآیند واقعی از ایجاد یک اتصال محکم و قوی به بدنه بسیار گسترده است و نیاز به کنترل دقیق دماو رطوبت دارد. این روند 8 ساعت به طول می انجامد بعضی مواقع احتیاج به مارک های معتبر چسب و زمان زیادی احتیاج دارد.

در نهایت ویژگی های موجود در قایق عبارتند از :

– نیمکت یا صندلی برای نشستن

از دسته محصولات محبوبی هستند که مناسب برای ماجرا جویی می باشند.

ساختار قایق بادی ورزشی و دسته بندی آن :

قایق بادوام، محکم و بسیار مناسب برای قایق سواری در دریا. این مدل کم جا بوده و قابلیت حمل و نقل آسان دارد. در بین فروشندگان و خریداران اختلاف نظر بسیار زیادی وجود دارد که کدام هستند، کدام برای وزن سنگین یا سبک مناسب می باشند. در اینجا به بحث راجع به این موضوع می پردازیم:

بهتر است از بسیاری از محصولات موجود در بازار جدا کنیم. به دلیل اینکه انتخاب آن بسیار سخت است پس من در اینجا راهنمایی در رابطه با خرید این محصول را می دهم تا بدانید که دنبال چه می گردید.

چه چیزی قایق ورزشی را از تفریحی بادوام تر می کند ؟ (به ادامه مطلب توجه داشته باشید.)

تفاوت بین قایق بادی ورزشی و تفریحی:

1- قایق های بادی ورزشی از PVC  ساخته شده است.(این موضوع بحث زیادی را به خود اختصاص میدهد و زیاد به شما کمکی نمی کند.)

2- وزن مواد تشکیل دهنده- اغلب این موضوع با انکار بیان شده است- (بزرگترین سایز محکم و مواد تشکیل دهنده آن سبک است)

3- اگر قایق بادی از جنس PVC  بود بهتر است که لوله اتصال آن از طریق جوشکاری متصل باشد چون در طول عمر آن تاثیر بسزایی دارد.

4- کف قایق ورزشی به طور تکه تکه هستند. کف آن ممکن است که ساخته شده از چوب باشد اما آلومینیومی آن دراستقامت و محکم بودن بهتر است.( کف قابل انعطاف پذیر در قایق های بزرگ تر ممکن است وجود داشته باشد اما بررسی مدل های بادی نشان می دهد که کف آن به اندازه مدل تکه تکه ای کف خوب و بادوام نیست و نیز درجه کیفی موتور آن در مقایسه با همان مدل از جنس آلومینیوم یا چوب پایین تر است.)

5- سر تیر (سر درب) بوسیله چسب و با دست به محصول وصل شده باشد قایق بادی ورزشی سر تیر (سر درب) از جنس پلاستیک ندارد. ( نکته ای بسیار مهم در این مدل قایق ها)

6- قایق های ورزشی در سایزو اندازه 3.50 الی 4.9 متر متغیر هستند. ( پس اگر بزرگترین اندازه از این مدل را خریدید و اندازه آن 1.8 متر بود شما یک قایق تفریحی خریده اید.)

7- در مقایسه با قایق تفریحی سبک دارای وزن سنگین تری هستند برای مثال  مدل ورزشی که سایز آن 4 متر است وزن قابل تحمل آن 90 کیلوگرم به بالا می باشد.

در کل محصولات بادی ورزشی به دلیل محکم و چند منظوره بودن، محبوب هستند. به راحتی می توانید 3 الی 4 روز برای کمپینگ در ساحل استفاده کنید و نیزمناسب برای اسکی روی آب و ماهیگیری است.

ویژگی کف قایق بادی ورزشی:

مانند دیگرقسمت ها، کف قایق نیز تنوع در اشکال دارد و به شما اجازه جمع کردن را می دهد. (گزینه ای بسیار عالی) اگر شما جایی را برای نگهداری قایق ندارید و نمی خواهید محصول خود را یدک کش کنید نیز می خواهید قایق را در ماشین خود حمل کنید به کف قایق بادی توجه داشته باشید.

قایق های بادی مزایای بسیار زیادی نسبت به قایق های قدیمی دارند.

1- در 1 یا 2 کیف (ساک) حمل می شود.

2- در یک محفظه به راحتی جا می شود.

3- احتیاج به یدک کش ندارد.

4- قابل حرکت، محکم و مناسب است.

5- سایز های قابل دسترس از 2 تا 7 متر است.

6- با موتور های کوچک نیز عملکردی عالی دارد.

بهترین محصول برای کمپینگ است که قابل حمل با تریلر کمپینگ و ماشین خودتان است. نکته کلیدی و مهم در قایق های بادی جنس کف آن است، حالا نگاهی تنوع جنس کف می اندازیم:

– کف محکم آن مناسب برای ماهیگیری، ماجراجویی، شیرجه می باشد.

– رنگ و ظاهر آن در هنگام تغییر شرایط جوی از بین نمی رود.

– موتور آن در مقایسه با قایق های بادی دیگر بزرگ تر است.

– وزن آن سنگین اما می توانید در چند تکه آن را حمل کنید.

– سطح آن مناسب برای ماهیگیری، شیرجه و ماجراجویی است.

– در آب های شور مدت عمر طولانی دارد.

– بدون رنگکاری و لعاب کاری است.

– کاملا تفریحی و جز قایق های سنگین محسوب می شود.

– موتور بزرگی در مقایسه با دیگر قایق های بادی روی آن قرار می گیرد.

– سطح  آن مناسب برای انجام فعالیت های روزانه و اوقات فراغت می باشد.

– نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد.

– وزن سبکی برای حمل و نقل دارد.

– برای استفاده موتورها و وزن سنگین احتیاج به لوله های تقویتی از جنس آلومینیوم دارد.

– بهترین جنس برای قایقی است که می خواهید مکررا آن رانصب و جمع کنید.

– این جنس روکش احتیاج به نگهداری و تعمیر کم دارد.

– کف آن استقامت لازم را ندارد.

– موتور کوچکتری روی آن به نسبت چوبی و آلومینیومی نصب می شود.

– قایق های بزرگتر به نسبت این جنس هنگام بسته بندی، بسیار سنگین تر هستند.

– باکفه چند تکه ای وارونه نمی شود.

کفه انعطاف پذیر با فشار زیاد :

– مناسب برای قایق هایی که اغلب به کارتان می آید.

– در مقایسه با جنس چوبی و چند تکه ای بسیار ارزان است.

– کفه بسیار محکم دارد و نیز در مقایسه با جنس های دیگراز انعطاف بیشتری برخوردار است مخصوصا درقایق های بادی با سایز بزرگتر

– بعضی از مدل ها در کفه آن شبیه  V  هستند.

– نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد و وزن آن سبک است.

– به اندازه جنس چوبی و آلومینیومی بادوام نیست.

– نشستن در آن بسیار راحت تر از مدل آلومینیومی و چوبی می باشد.

– بعضی از مواد آن مقاوم در برابر نشت سوخت نیستند.

– موتور کوچکتری به نسبت سایر مدل ها روی آن قرار می گیرد.

در نتیجه کفه قسمت مهمی از یک قایق بادی را تشکیل می دهد که مستقیما بر ایستادن آن روی آب تاثیر می گذارد پس به دقت انتخاب کنید. اطلاعات و فروش بسیار کم و غلط در رابطه با این محصولات مخصوصا در رابطه با قایق های تولید شده از چین وجود دارد.

اگر هنوز در رابطه با مشخص کردن محصول مورد نظر احتیاج به اطلاعات دارید در ادامه به قایق های تفریحی سبک وزن می پردازیم:

قایق های بادی سبک وزن اغلب محصولات تفریحی نامیده می شوند که با جنس  PVC  ساخته شده و پوشیده شده از بافتی سبک است. لوله اتصال به آن ها از جنس PVC جوشکاری یا با چسب متصل شده است. همه قایق ها از جنس PVC  مقداری درز چسب کاری شده دارد و کفه و لوازم جانبی یا دسته های آن ممکن است که به روی محصول بوسیله چسب متصل شده باشند حتی در بیشتر قایق های جوشکاری شده نیز همین طور است. جنس PVC  جوشکاری شده بسیار بادوام تر از جنس چسب کاری شده آن است. بعضی سازندگان ادعا می کنند که جوشکاری درز ها باعث شنندگی می شود که ممکن است خرد شود و هم چنین مدعی اند که درزهای جوشکاری شده بسیار سخت برای تعمیر هستند. در مقبل بسیای دیگر از سازندگان با این نظر موافق نیستند چون آنها پیشنهاد گارانتی 10 ساله را بر روی درزهای جوشکاری شده می دهند و تنها 5 سال گارانتی  برروی درزهای چسب کاری شده در همان قایق میدهند. بعضی فروشگاه ها از فروش قایق های PVCکه با چسب بهم متصل شده است، خودداری می کنند. بسیاری از وبسایت ها و مطالب نوشته شده راجع به محصولات بادی این موضوع را نشان نمی دهند و مایع تاسف است چون مهمترین نکته می باشد.

نکاتی در مورد قایق بادی سبک وزن که همچنین قایق خانواده هم گفته می شود:

1- وزن را چک کنید (65 کیلو گرم برای 14 فوت)

2- سر تیر آن از جنس پلاستیک که بوسیله چسب یا جوشکاری متصل شده است.

3- مدل کالا شامل سایز هایی از 8فوت/2.4 متر به 14 فوت /4متر می باشد.

4- بسیاری از قایق ها دارای برچسب اطمینان و تایید شده هستند.

مطالب زیادی در رابطه با قایق های بای سبک وزن می باشد چون به نسبت مدل های قبلی ارزان تر می باشد و راحت به فروش می رسد.

قایق بادی 5 نفره وپرفروش با ویژگی های باورنکردنی است.  به عنوان یکی از بهترین مدلها برای ماهیگیری می باشد. 4 چرخ دنده، ساختار درونی بزرگ و جایگاه موتور دارد. شما می توانید روزتان را به سرعت با پمپ بادی دستی شرکت اینتکس آغاز کنید چون این پمپ در وقت صرفه جویی کرده و به راحتی قایق را باد و خالی می کند. راهکاری قابل حمل است که به آسانی بسته بندی می شود و خود کالا شامل کیسه حمل و نقل است. 2 محل برای نشستن در محصول موجود است که صندلی وسط آن به شما اجازه میدهد که به راحتی در آن حرکت کنید. هر طرف دارای 2 جفت جا پارویی است که به کالا جوش خورده است. پاروی آلومینیومی دارد که به راحتی تا می شود و در کیسه حمل ونقل جا می شود. در صورتی که قایق بادی پاره شود به دلیل سه لایه بودن آن، غرق نمی شود. با راه حلی ساده تعمیر می شود بعد از خارج کردن از داخل آب بوسیله دستگیره ها می توانید به آسانی آن را بلند کنید.

طریقه نگهداری و خشک کردن قایق بادی:

چگونه محصول را ازهوای شرجی حفظ کنیم؟

برای اینکه کاملا خشک شود احتیاج به دو عدد حوله دارید اگر قایق بادی بزرگ دارید حوله بیشتری همراه بیاورید. اگر وقت زیادی دارید قبل از اینکه دست به کار شوید آن را در معرض هوا گذاشته تا کمی خشک شود. اگر هنوز باد شده است لوازم جانبی آن را بردارید. زمانی که کارتان تمام شد با بدنه قایق شروع کنید بعد حوله را روی سطح بیرونی آن کشیده تا خشک شود اگر احساس کردید که لایه بیرونی خشک نمی شود زمان آن رسیده که به مرحله بعدی بروید.

مرحله بعد: باد موجود در قایق را نیمه خالی کرده و آن را وارونه رها کنید این باعث می شود که آب موجود در محصول جاری شود. دوباره دست به کار شوید  با حوله سطح آن را خشک کنید و مطمئن شوید که سطح بیرونی آن خشک می شود در اینجا می توانید برای خارج کردن شن و ماسه همان حوله استفاده کنید. اگر همه آن ها تمیز نشد نگران نباشید این مورد مانند خشک شدن قایق بادی مشکلی ایجاد نمی کند. گام سوم این است که همه باد را از محصول خالی کرده و به استفاده از حوله ادامه دهید تا تمام نم و رطوبت را بگیرد. در صورت امکان حوله خود را تعویض کنید تا آب بیشتری را جذب کند.

اگر شما واقعا از قایق بادی خود مراقبت می کنید این راهکار توصیه نمی شود اما بعضی اوقات شما فقط می خواهید که استراحت کنید و خورشید قایق شما را خشک کند. با اینکه خشک می شود اما تنها مشکل این است که در گوشه و کنار محصول آب باقی می ماند و در نتیجه باعث ایجاد کپک می شود، آن را باد شده نگه دارید تا بدنه کاملا خشک شود به آن ضربه بزنید و بار ها این پروسه رو تکرار کنید. اگر امکان دارد آن را خالی از باد کنید و دوباره در معرض آفتاب قرار دهید تا خورشید به گوشه کنار قایق بتابد. زمان بسیار زیادی طول می کشد اما دیگر احتیاج نیست که خودتان دست به کار شوید.

چگونه قایق بادی را خشک کنیم؟

آیا به این راهکارهایی که معرفی کردیم احتیاج دارید؟ کاملا نه اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا می خواهید  قایق بادی تان برای  سالها عمر کند یا نه می خواهید یک مدل جدید آن را بخرید چون که کپک ها پارچه و سطح بیرونی آن را خورده اند. اگر هفته ای یک بار قایق خود را استفاده میکنید احتیاج نیست که کاملا خشک شوند اما اگر می خواهید عاری از هر کپک شود روش هایی که قبلا گفتیم را به شما توصیه می کنیم. خیلی بهتر است که الان مطمئن شوید تا ناراحت ؟؟ نگران شن و ماسه چسبیده به آن هم نباشید چون جز جدایی ناپذیر قایق می باشند. اگر هم به دلایلی نتوانستید با حوله گوشه و کنار آن را خشک کنید به خانه ببرید و از سشوار استفاده کنید. فقط مواظب درجه گرمای آن باشید. روی درجه گرمای کم تنظیم کنید و محصول را از درجه بالای حرارت آن حفظ کنید چون طولانی مدت باعث از بین رفتن جنس و سطح می شود. و مورد دیگری که بهتر است به خاطر بسپارید این است که قایق های بادی، زمان خشک شدن متفاوتی دارند که از PVC  ارزان ساخته شده است خیلی راحت و آسان تر خشک می شود دلیل آن نیز روشن است چون که آب زیادی به خود جذب نمی کند.قایق بادی شورتی اینتکس: بررسی و معرفی یک محصول ایمن و سرگرم‌کننده برای کودکان

در حالی که فعالیت‌های بازی و سرگرمی برای کودکان اهمیت بالایی دارد، توجه به امنیت آنها نیز امری حیاتی است. شرکت اینتکس، به عنوان یکی از پیشروان در زمینه تولید و توسعه محصولات بادی، با ارائه قایق بادی شورتی مدلی جدید با طرح ماشین پلیس، توانسته است نیازهای سرگرمی و امنیتی کودکان را در نظر بگیرد. اینتکس با استفاده از جنس وینیل برتر و استانداردهای بین‌المللی،مناسبی را برای گروه سنی 1 تا 2 سال ارائه می‌دهد.

مزایای استفاده از قایق بادی شورتی اینتکس:
استفاده از قایق بادی شورتی اینتکس برای کودکان دارای مزایای فراوانی است. این محصول جذاب و سرگرم‌کننده باعث تقویت مهارت‌های حرکتی و تعاملی کودکان می‌شود. در ادامه به برخی از این مزایا می‌پردازیم:

۱.۱. ایمنی بالا:
قایق بادی شورتی اینتکس با استفاده از جنس وینیل مقاوم در برابر پارگی و سوراخ شدن ساخته شده است. همچنین، طراحی منحصر به فرد آن با افزایش پایه‌ها و حلقه‌های بادی، پایداری و ایمنی بیشتری را به کودکان در آب ارائه می‌دهد.

۱.۲. طراحی جذاب و جنبش دادنی:
قایق بادی شورتی اینتکس با طراحی ماشین پلیس، توانسته است جذابیت بالایی را برای کودکان خلق کند و آنها را به بازی و خلاقیت تشویق کند. همچنین، قایق بادی به صورتی طراحی شده است که با جنبش‌های آب، کودکان را سرگرم و تفریح شده نگه می‌دارد.

۱.۳. توسعه مهارت‌های حرکتی:
با استفاده از قایق بادی شورتی اینتکس، کودکان قادر خواهند بود تا مهارت‌های حرکتی خود را تقویت کنند. پریدن، راه رفتن در آب، ورزش و تعامل با دیگران تنها بخشی از مهارت‌هایی است که با استفاده از این محصول قابل تقویت است.

 راهنمایی برای استفاده ایمن:
استفاده صحیح و ایمن از قایق بادی شورتی اینتکس بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به برخی از راهنمایی‌های ایمنی در استفاده از این محصول می‌پردازیم:

۲.۱. نظارت مستمر:
همواره باید کودک را در نزدیکی والدین یا نگهدارنده اصلی نگه داشت تا در صورت لزوم، سریعاً واکنش نشان دهد.

۲.۲. استفاده در آب متناسب:
قایق بادی شورتی برای استفاده در آب‌های کم عمق و در نزدیکی کودکان توصیه می‌شود. آب عمق بالا و قساوت جریان آب بر روی قایق بادی اثرات غیرقابل پیش‌بینی را بر روی استفاده از آن خواهد داشت.

۲.۳. عدم استفاده در شرایط خطرناک:
قایق بادی شورتی اینتکس باید در شرایطی مانند طوفان، آب گرم و مواردی که ایمنی کودک را به خطر می‌اندازد، استفاده نشود.

نتیجه‌گیری:
قایق بادی شورتی اینتکس با طراحی زیبا و جذاب، جنس بادپناهی با کیفیت و رعایت استانداردهای ایمنی، بهترین انتخاب برای سرگرمی کودکان در آب است. این محصول، نه‌تنها مهارت‌های حرکتی کودک را تقویت می‌کند، بلکه ایمنی و سرگرمی را به آنها تضمین می‌کند. به این ترتیب، قایق بادی شورتی اینتکس به عنوان یک محصول ایمن و سرگرم‌کننده، توصیه می‌شود تا به کودکان اجازه دهد تا در آب لحظاتی شاد و پرانرژی را سپری کنند.

 “قیمت قایق بادی شورتی کودک اینتکس: راهنمای خرید برای والدین

با توجه به اهمیت فعالیت‌های سرگرمی و بازی برای توسعه کودکان، قایق بادی شورتی اینتکس به عنوان یک گزینه محبوب در بازار محصولات بادی برای کودکان به شمار می‌آید. این محصول، با توجه به ایمنی و جذابیت طراحی، توانسته است رضایت والدین و شادی کودکان را به دست آورد. در این مقاله، با بررسی قیمت قایق بادی شورتی کودک اینتکس، به والدین راهنمایی خواهیم کرد تا با خرید مناسب و استفاده از این محصول، تجربه‌ای مثبت و ایمن را برای کودکان خود فراهم کنند.

۱. قیمت قایق بادی شورتی کودک اینتکس:
اینتکس بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله جنس و مواد استفاده شده، طرح و طراحی، ابعاد و اندازه، و همچنین محل تهیه محصول. قیمت‌ها معمولاً در بازار متغیر بوده و ممکن است در طول زمان تغییر کنند. به همین دلیل، مهم است تا پیش از خرید، به مقایسه قیمت‌ها و ارزیابی صحیح از نظر اقتصادی محصول بپردازید.

۲. عوامل مؤثر بر قیمت:
۲.۱. جنس و مواد استفاده شده:
قایق بادی شورتی کودک اینتکس از جنس وینیل با کیفیت ساخته شده است. کیفیت وینیل و سایر مواد استفاده شده در تولید، می‌توانند تأثیر مستقیمی بر قیمت محصول داشته باشند. معمولاً، جنسیت وزن با کیفیت و مقاومت بالا از ارزش بیشتری برخوردار است و به همین دلیل، قیمت آن نیز بیشتر است.

۲.۲. طرح و طراحی:
طرح و طراحی جذاب و جنبش دادنی قایق بادی شورتی اینتکس، می‌تواند قیمت را تحت تأثیر قرار دهد. قوس قزح، حیوانات، یا کارتون‌های محبوب کودکان ممکن است به عنوان طرح‌هایی که قیمت را بیشتر می‌کنند، مورد استفاده قرار گیرند.

۲.۳. ابعاد و اندازه:
قیمت قایق بادی شورتی کودک اینتکس نیز ممکن است به وسیله ابعاد و اندازه آن تحت تأثیر قرار گیرد. قایق‌های بزرگتر و با امکانات بیشتر معمولاً گزینه‌های گران‌تری هستند.

۳. راهنمای خرید:
۳.۱. مقایسه قیمت‌ها:
پیش از خرید قایق بادی شورتی کودک اینتکس، توصیه می‌شود قیمت‌ها را در فروشگاه‌ها و سایت‌های مختلف مقایسه کنید. این کار به شما کمک خواهد کرد تا بهترین قیمت را پیدا کنید.

۳.۲. بررسی کیفیت:
بررسی کیفیت قایق بادی شورتی قبل از خرید بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل کنید که جنس و مواد استفاده شده در ساخت آن مطابق با استانداردهای امنیتی هستند.

۳.۳. مراجعه به نقاط فروش:
با مراجعه به فروشگاه‌های مختلف و آنلاین، می‌توانید با مقایسه قیمت‌ها و ارزیابی کیفیت، بهترین قیمت را برای قایق بادی شورتی کودک اینتکس پیدا کنید.

نتیجه‌گیری:
اینتکس یک تصمیم مهم است که نیاز به بررسی و مقایسه دقیق دارد. با توجه به عوامل مختلفی که در قیمت این محصول تأثیر دارند، مراقب باشید تا بر اساس بودجه و نیازهای خود، بهترین قیمت را برای خرید مناسب انتخاب کنید. همچنین، حتماً قبل از خرید، از کیفیت و ایمنی محصول اطمینان حاصل بسمه تعالی

 

قایق تیوبی

 

آیا تا کنون تجربه ماهیگیری روی تیوب را داشته اید ؟ قبل ازاینکه وارد بحث اصلی این پست بشویم بهتر است ابتدا خاطره خودم رادر این مورد برایتان تعریف کنم . چند سال پیش با دوستم محسن ( دست راست من تو ماهیگیری و کسی که خودم با ماهیگیری آشنا کردمش وهر جا فکرش رو بکنید با هم ماهیگیری کردیم ) بصورت مجردی از تهران به قصد ماهیگیری تو شمال رفتیم چالوس ، صبح زود بود ابتدا کنار دریا روی تخته سنگهای کوچک با چوب کاسی شروع به ماهیگیری کردیم ، کنار تخته سنگها توی آب زلال میگوهای بسیار زیبا و رنگارنگی را مشاهده کردم در همین زمان یکی از محلی ها که برای ماهیگیری آمده بود پیشنهاد داد از آنها برای طعمه استفاده کنیم ( شکل این میگوها دقیقا شبیه میگوهای جنوب بود با اندازه ای حدود سه سانت ) خود من که سالها تو شمال ماهیگیری کردم تا اون موقع این نوع میگو را تو دریای شمال ندیده بودم ، خلاصه با این طعمه جالب چندتا کولی خوشکل گرفتیم و کنار ساحل حرکت کردیم ، یکنفر قایق پدالی اجاره میداد ، با کلی بحث و مخ زدن ،ایشان راضی شدند قایق پدالی را برای ماهیگیری نیم ساعت اجاره بدهند ( چون می ترسید حراست دریا سر برسه و بخاطر ماهیگیری با قایق ایراد بگیرد) ، نتیجه کار هم صید یک ماهی سفید 30 سانتی توسط محسن بود .

مسیر حرکت را به سمت تنکابن ادامه دادیم تا به یکی از دوستانم بنام محمد که ساکن آنجا بودند بپیوندیم  ، محمد که می دونست من خوره ماهیگیری هستم و داستان کرایه قایق پدالی را از ما شنید پیشنهاد داد بریم ویلای یکی از دوستانش کنار دریا که ساحلی اختصاصی داشت و با قایق تیوبی او شانس خودمان را امتحان کنیم. کلید ویلا را گرفت و رفتیم سراغ قایقی که با دو تا تیوب کامیون ساخته شده و مقداری تخته نیز رویش کار گذاشته بودند. من و محسن قلاب بدست سوار شدیم و با پارویی که در دستمان بود تو دریای متلاطم با هر جون کندنی که بود از ساحل دور شدیم اندازه ای که عمق آب برای ماهیگیری مناسب شد تازه چوب ها رو آماده کرده بودیم و قلاب ها رو انداختیم تو آب که در عرض چند دقیقه امواج ما را به ساحل نزدیک کردند! و جاتون خالی نباشه یه موج بزرگ هم دم ساحل ما را چپه کرد و کامل خیس شدیم! محمد گفت حواستان کجاست لنگر یادتان رفته ( یک بلوک سیمانی با چند متر طناب) ، این دفعه با لنگر و تجهیزات دیگر مجددا رفتیم وسط  آب اما چشمتان روز بد نبیند که تلاطم دریا کار خودش را کرد و به قدری حالم بد شد که واقعا احساس میکردم دارم می میرم هرچی به محسن میگفتم حالم خوب نیست و برگردیم باور نمی کرد خلاصه با کلی خواهش وتمنا راضی شد هیچ کاری نکرده بر گردیم واز  ماهیگیری با تیوب منصرف بشویم.

راستی تا یادم نرفته عرض کنم که برخی از دوستانی که با تیوب ماهیگیری میکنند برای خودشان یک پایگاه می سازند بدین صورت که دو سه تا بلوک سیمانی را به وسط دریا برده و به وسیله طنابی که سر آن یک شناور بزرگ ( مخصوص تور ماهیگیری ) نصب شده بلوکها رابه ته آب می فرستند ، با توجه به اینکه در فصل تابستان  دریا تلاطم زیادی هم ندارد دفعات بعدی بدون نیاز به حمل لنگر می توانند با راهنمایی شناور نصب شده محل ماهیگیری خودشان را راحت پیدا کنند . همچنین می توانند در فواصل زمانی مناسب در محل مورد نظر طعمه پاشی نموده وتوجه  ماهیان را به آن نقطه جلب کنند. برای طعمه پاشی هم از جو یا گندمی که چند روز پیش خیس خورده و باد کرده استفاده میکنند. یادش بخیر سالها پیش با همین روش طعمه پاشی تو بلوارساحلی انزلی در نزدیکی موج شکنها ، کپور های بسیار درشتی می گرفتیم . البته طعمه پاشی می بایستی یک روز قبل در محل مورد نظر انجام میشد.

خوب این از تیوب های وطنی و ارزان قیمت خودمان ، حالا بریم سراغ قایق تیوبی های خارجی که کلی کلاس و تجهیزات دارند .

قایق تیوبی چیست؟

 

این قایق های نایلونی با پوششی بسیار مقاوم از مواد پولیستر ساخته شده اند ، درون آنها جایی برای نشستن تعبیه شده و ماهیگیر با پوشیدن چکمه های سینه بندار بلند بدون آنکه خیس شود یا احساس سرما کند می تواند بوسیله فین ( وسیله ای که غواصان به پای خود میبندند و حرکت آنان را تسهیل می کند ) و با حرکت پا به هر سمتی که دوست دارد برود ، بدنه این تویب ها  برای اطمینان دوجداره ساخته شده و دارای منبع ذخیره هوای اضطراری هستند.

 

وزن این قایق تیوبی ها ( در حالتی که پر از باد باشند ) کمتر از 5 کیلوگرم است و براحتی میتوان آنرا با یک دست حمل کرد.در ضمن قابلیت حمل به صورت کوله پشتی را دارند .

لوازم و وسایل مورد نیاز :

 

 

خلاصه اینجوری که بنده  سایت های مختلف را مطالعه کردم در مورد این وسیله کلی مطلب نوشته شده و به عنوان یک وسیله تخصصی ماهیگیری مطرح می باشد. البته قایق تیوبی بدین شکل و با این تجهیزات تا آنجا که من میدانم در کشورما موجود نیست ولی آنگونه که مشخص است قیمت میانگین این قایق بدون وسایل حدود 150 دلار است ، حالا خودتان قیمت بقیه وسایل مانند جلیقه نجات ، فین ،… را به آن اضافه کنید ببینید قیمت تمام شده آن چقدر میشود.

 

در خاتمه با اجازه از دوستان پیش کسوتی که با قایق و تیوب در دریا ماهیگیری میکنند لازم میدانم مطلبی را خدمت عزیزان عرض کنم : تا خدای ناکرده با این توضیحات حقیر بعضی از دوستان کم تجربه هوس تیوب سواری داخل دریا یا دریاچه سدها را نکنند چون می تواند خطرات جانی داشته باشد. اگر به فنون شنا در دریا تسلط کامل ندارید فکر این کار را از سر خود بیرون کنید. شنا در دریا تفاوت های زیادی با استخر دارد و اصلا قابل مقایسه نیست مخصوصا زمانی که دریا متلاطم باشد. متاسفانه یکبار با صحنه دلخراش غرق شدن یکی از دوستانی که با تیوب به وسط دریا رفته بود برخورد کردم . برای تمامی خوانندگان محترم این وبلاگ آرزوی سلامتی و موفقیت دارم .امیدوارم لحظات خوب وخوشی را در طبیعت زیبای ایران سپری کنید.منتظر خواندن نظرات و انتقادات شما عزیزان هستم.