حوادث

نحوه درخواست معافیت تحصیلی برای پذیرفته شدگان در کنکور

رئیس سازمان خدمات دولتی فراجا نحوه درخواست معافیت از تحصیل برای پذیرفته شدگان موسسات آموزش عالی را تشریح کرد.

به گزارش ایران تودیسردار تقی مهری درباره سربازانی که در کنکور امسال پذیرفته شده اند و قصد ورود به دانشگاه را دارند، گفت: طبق قانون افرادی که 18 ساله می شوند باید وضعیت سربازی خود را مشخص کنند و بر این اساس این افراد یا باید به سربازی بروند. خدمات یا مشمول انواع مزایا می شوند در صورت ماندن از آن استفاده کنند و کارت معافیت بگیرند. همچنین قانون به آن افراد امکان ادامه تحصیل می دهد و در این راستا پذیرفته شدگان دانشگاه می توانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل دهند و در واقع از آزادی تحصیلی موقت بهره مند شوند. البته این افراد باید به سنوات مجاز تحصیل در هر مقطع تحصیلی و سایر قوانین هنجاری مربوط توجه کافی داشته باشند.

وی همچنین درباره کسانی که پس از اخذ مدرک دیپلم قصد ادامه تحصیل ندارند نیز گفت: همانطور که گفتم سن سربازی 18 سال است بنابراین کسانی که قصد ادامه تحصیل ندارند باید ظرف 12 ماه پیش نویس خدمت سربازی را ارائه دهند. بعد از اینکه دیپلم خود را گرفتید، آن را بگیرید وگرنه ناپدید می شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی منطقه فراجا افزود: مشمولانی که در سال جاری مدرک دیپلم گرفته اند باید تا پایان شهریور ماه 1402 در کنکور درس بخوانند و در کنکور شرکت کنند اما کسانی که در سال 1400 دیپلم گرفته اند و موفق به قبولی در کنکور نشده اند باید تعیین کنند. خدمت سربازی امسال

مهری همچنین درباره نحوه درخواست معافیت تحصیلی از سازمان وظیفه عمومی بیان کرد: تمامی پذیرفته شدگان کنکور می توانند از طریق سامانه ساکسا یا برنامه پلیس من به صورت آنلاین درخواست معافیت از تحصیل را ثبت کنند که این امر به صورت خودکار و سیستمی انجام می شود. فرجا از سوی سازمان نظام وظیفه به دانشگاه مربوطه اعزام شد.

پیشنهاد خبری:

تشریح محدودیت های ایجاد شده برای مشمولان غیر مشمول / وجود 3 میلیون مشمول غیر مشمول در کشور

رئیس سازمان وظیفه عمومی فرازا درباره افرادی که امکان دسترسی به این دو سامانه را ندارند، گفت: افرادی که نمی توانند درخواست خود را از طریق برنامه «پلیس من» یا سایت ساکسا ثبت کنند، می توانند به کلانتری +10 مراجعه کرده و از اینجا درخواست خود را ثبت کنند.

مهری همچنین به همه پرسنل نظامی توصیه کرد قبل از رفتن به مرخصی وضعیت سربازی خود را مشخص کنند.

انتهای پیام