عمومی

ظرفیت پذیرش کنکور ارشد ۹۹ اعلام شد

براساس بانک اطلاعاتی ایران تودی ،
فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از توزیع کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد آغاز کرده است و گفت: توزیع کارت امروز ظهر (دوشنبه 4 مرداد) در وب سایت سازمان سنجش صورت گرفت. داوطلبان می توانند برای تهیه و چاپ کارت ورود به جلسه به وب سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان سنجش ادامه داد: داوطلبان تا نیمه یكشنبه سه شنبه 6 مرداد برای دریافت كارت مشاركت در امتحان از طریق پایگاه داده سازمان سنجش موظف بودند كه این نشان دهنده تاریخ و محل امتحان است.

ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد 99 ساله روزهای پنجشنبه 16 ، جمعه 17 و شنبه 18 مرداد برگزار می شود. برای ورود به فضای آزمون ، داوطلبان باید علاوه بر کارت ورود به جلسه ، کارت ملی یا کارت شناسایی اصلی نیز داشته باشند.

سخنگوی سازمان سنجش اظهار داشت: اگر این داوطلبان آزمون نادرستی در داده های ثبت نام پیدا کنند ، می توانند با تماس با کنتورهای اصلاح در روزهای سه شنبه ، 5 آگوست و چهارشنبه 6 مرداد ، اطلاعات ثبت شده را اصلاح کنند.

نماینده سازمان سنجش درباره تعداد شرکت کنندگان در آزمون گفت: 694 هزار و 417 نفر که امتحان را پذیرفته اند برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد ثبت نام کرده اند که از این تعداد 344 هزار و 558 نفر زن ، 349 هزار و 859 نفر مرد شامل 50 درصد خانم ها و 50 درصد هستند. آنها مرد هستند.

وی افزود: این دوره از کنکور کارشناسی ارشد در 806 شهر در 226 منطقه آزمون کشور برگزار می شود: ظرفیت این امتحان 157 هزار نفر است.

لازم به ذکر است داوطلبان می توانند بر اساس کارت شناسایی (نام ، نام خانوادگی ، شماره شناسنامه ، سال تولد) و اطلاعات ثبت نام (شماره سند و کد رهگیری) برای امتحان اقدام کنند. برای شرکت در جلسه آزمون ، باید کارت تست ، و همچنین کارت ملی واقعی یا شناسنامه عکس واقعی را چاپ و ارسال کنید. بنابراین داوطلبان برای شرکت در آزمون باید از کارت چاپی استفاده کنند.

داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد که در سال 1399 به حالت تعلیق درآمده است ، روز پنجشنبه 30 مرداد از طریق وب سایت سازمان سنجش شروع به اعلام نظر خود کردند و روز جمعه 31 مرداد به پایان رسید. تعداد نامزدهای ثبت نام شده برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد کرونا 85 نفر است که 2 نفر از آنها در بیمارستان و 83 نفر در قرنطینه خانه هستند.

برای بهره مندی از داوطلبان آزمون ورودی کارشناسی ارشد ، بیماران شریان کرونا ویروس با هماهنگی وزارت بهداشت در بیمارستان های تعیین شده در شهر که در آن کاندید مورد آزمایش قرار می گیرند ، در جلسه شرکت می کنند. داوطلبانی که قبلاً پیوند بای پس عروق کرونا ویروس دارند باید نقص و بیماری خود را گزارش دهند.