حوادث

کلاهبرداری از ۲۰۰ نفر در پوشش فروش سوالات کنکور و امتحان نهایی

رئیس مرکز مبارزه با جرایم کشوری و سازمان یافته پلیس فتا گفت: دو نفر که قصد کلاهبرداری از طریق فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی را داشتند دستگیر شدند.

به گزارش ایران تودی، سرهنگ مصطفی نوروزی گفت: با نزدیک شدن به ایام امتحانات نهایی و کنکور، فعالیت مجرمان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی در کنار رصدها در این زمینه افزایش یافته است. شناسایی گروه ها، تعقیب کنندگان و گردانندگان آنها که در فضای مجازی فعالیت می کنند و در این زمینه فعالیت می کنند در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است.

وی افزود: طی بررسی های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، دو گرداننده کانال های فعال در زمینه سوالات کنکور و فروش امتحانات نهایی با هماهنگی مقام قضایی در دو استان مختلف شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم کشوری و سازمان یافته مرکز پلیس فتا ادامه داد: این افراد در بازجویی به عمل آمده اعتراف کردند که با فروش سوالات امتحان نهایی و کنکور حدود 200 داوطلب و خانواده هایشان را فریب داده اند.

به گزارش سایت پلیس، وی افزود: فعالیت پلیس فتا در مبارزه با هرگونه جرم در این حوزه در دستور کار یگان های ویژه پلیس قرار دارد.

ادامه مطلب:


پلیس به سربازان در مورد مین هشدار می دهد


دستگیری 2 کلاهبردار سایبری

رئیس مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته و کشوری فتا فرجا به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه فعالیت هر سایت، صفحه و کانالی در زمینه فروش سوالات امتحان نهایی و کنکور در شبکه های اجتماعی با هدف فریب داوطلبان است. و نمونه های موجود کانال ها مربوط به سوالات سال های گذشته هستند و انگیزه کسب اعتماد کاربران را دارند. بنابراین اکیدا توصیه می کنیم که به این تبلیغات توجه نکنید.

پیش از این سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی از دستگیری پنج نفر در رابطه با فروش سوالات کنکور در فضای مجازی خبر داده بود. شهروندان در این زمینه هوشیار باشند و بدانند که ادعای فروش سوالات کنکور کذب است.

انتهای پیام/