بین الملل

مسکو: هرگونه گسترش ناتو با پاسخ روسیه مواجه می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که هرگونه گسترش ناتو با «واکنش مسکو» مواجه خواهد شد و «هر اقدامی واکنشی دارد».

به گزارش ایران تودی، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه گفت که هرگونه گسترش ناتو با “واکنش مسکو” مواجه خواهد شد و “هر حرکتی عکس العملی دارد”.

وی افزود: بر این اساس با توجه به وخامت شدید وضعیت امنیتی که در سال‌های اخیر رخ داده است، دیگر نمی‌توان بدون انجام اقدامات مشخص از سوی ما این امر را پذیرفت. گسترش بیشتر ناتو با واکنش مشابهی از سوی روسیه مواجه خواهد شد.

پیشتر وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای نگرانی مسکو را از تلاش های آمریکا و برخی از متحدانش برای پیوستن فنلاند و سوئد در ناتو ابراز کرده و هشدار داده بود که در صورت پیوستن این دو کشور به ناتو، مسکو ممکن است اقدامات تلافی جویانه انجام دهد.

فنلاند و سوئد به هشدارهای مسکو مبنی بر اینکه پیوستن احتمالی روسیه به ناتو منجر به “عواقب جدی نظامی و سیاسی” خواهد شد، پاسخ دادند.

پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند در واکنش به تهدیدات روسیه گفت: ما قبلاً این (تهدیدها) را شنیده ایم.

او در مصاحبه با رادیو و تلویزیون فنلاند افزود: «فکر نمی‌کنیم که این نیاز به تهدید نظامی داشته باشد. اگر فنلاند مرز خارجی ناتو باشد، روسیه قطعا این موضوع را در برنامه دفاعی خود لحاظ خواهد کرد. در اظهارات ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، چیز جدیدی ندیدم.

انتهای پیام