عمومیکسب و کار ایرانیان

هفت نکته که قبل از بازی کردن Diablo 4 باید بدانید

بهترین کلاس‌های بازی دیابلو ۴ برای تازه‌کارها

گرچه همه این کلاس‌ها قدرتمند هستند، اما یادگیری برخی از آن‌ها سخت‌تر از بقیه است. برای مثال، کلاس‌های جادوگر (Sorcerer) و یاغی (Rogue) حمله‌های پرقدرتی دارند و آسیب زیادی به دشمنان وارد می‌کنند، اما جان (HP)‌ آن‌ها کم است و با چند ضربه می‌میرند. پس بازی‌کردن این دو کلاس مهارت زیادی می‌خواهد و کار راحتی نیست.  لینک  خرید diablo 4  . همان‌طور که از اسمش مشخص است، Sorcerer برای نابودکردن دشمنان از جادو استفاده می‌کند. این کلاس اسپل‌های قدرتمندی دارد، اما از لحاظ دفاعی بسیار ضعیف است.

به همین دلیل، هنگام بازی‌کردن با Sorcerer باید بسیار محتاط باشید و منابع خود را درست مصرف کنید. اسپل‌های Sorcerer به سه دسته آتش (Pyro)، سرما (Frost) و برق (Shock) تقسیم می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خود را دارند. دسته Frost سرعت دشمنان را کاهش می‌دهند  و برای زمین‌گیر کردن آن‌ها مناسب هستند. دسته Pyro آسیب زیادی وارد می‌کنند و برای حمله به حریفان مناسب هستند. اسپل‌های Shock هم تأثیر اسپل‌های دیگر را بیشتر می‌کند و به بازیکن اجازه تلپورت (Teleport) می‌دهد. با اینکه اسپل‌های Sorcerer جزو قوی‌ترین حملات بازی هستند، اما محدودیت‌های این کلاس آن را به یکی از بدترین گزینه‌ها برای بازیکنان تازه‌کار تبدیل می‌کنند.

جدول راهنمای سطح

سطح مهارت
۲ ابیلیتی Reap را باز کنید
۳ ابیلیتی Reap را قوی‌تر کنید
۴ ابیلیتی Reap را به Initiate’s Reap ارتقا دهید
۵ ابیلیتی Sever را باز کنید
۶ ابیلیتی Blood Lance را باز کنید
۷ ابیلیتی Blood Surge را باز کنید
۸ ابیلیتی Sever را قوی‌تر کنید
۹ ابیلیتی Sever را به Paranormal Sever ارتقا دهید
۱۰ ابیلیتی Blood Lance را قوی‌تر کنید
۱۱ ابیلیتی Blood Lance را به Supernatural Blood Lance ارتقا دهید
۱۲ ابیلیتی Blood Surge را قوی‌تر کنید
۱۳ ابیلیتی Blood Surge را به Supernatural Blood Surge ارتقا دهید
۱۴ ابیلیتی Corpse Explosion را باز کنید
۱۵ ابیلیتی Corpse Explosion را قوی‌تر کنید
۱۶ ابیلیتی Corpse Explosion را به Blighted Corpse Explosion ارتقا دهید
۱۷ ابیلیتی Gruesome Mending را باز کنید (وقتی جان شما کمتر از نصف باشد، تأثیر هیل ۱۰ درصد بیشتر می‌شود)
۱۸ ابیلیتی Reapers Pursuit را باز کنید (آسیب‌زدن به دشمنان با مهارت‌های Darkness سرعت حرکت شما را به مدت ۳ ثانیه افزایش می‌دهد)
۱۹ ابیلیتی Gloom را باز کنید (آسیب‌زدن به دشمنان با مهارت‌های Darkness دمیج شما را ۲ تا ۶ درصد بیشتر می‌کند)
۲۰ ابیلیتی Crippling Darkness را باز کنید (مهارت‌های Darkness شانس گیج (Stun) کردن دشمنان را دارند)
۲۱ ابیلیتی Terror را باز کنید (دمیج مهارت‌های Darkness به دشمنان Stun شده ۳ درصد بیشتر می‌شود)
۲۲ ابیلیتی Blood Wave را باز کنید
۲۳ ابیلیتی Blood Wave را قوی‌تر کنید
۲۴ ابیلیتی Blood Wave را قوی‌تر کنید
۲۵ ابیلیتی Death’s Embrace را باز کنید (دشمنانی که اسلحه سرد دارند ۲ درصد بیشتر دمیج می‌خورند و ۳ درصد کمتر آسیب می‌زنند)
۲۶ ابیلیتی Coalesced Blood را باز کنید (زمانی که جانتان بیشتر از ۸۰ درصد باشد، دمیج شما ۶ درصد افزایش می‌یابد)
۲۷ ابیلیتی Tides of Blood را باز کنید (دمیج مهارت‌های Blood بر اساس میزان جان شما بیشتر می‌شود)
۲۸ ابیلیتی Drain Vitality را باز کنید (مهارت‌های Blood شانس Fortify کردن شما را دارند)
۲۹ ابیلیتی Stand Alone را باز کنید (در صورت نداشتن مینیون، ۶ درصد کمتر آسیب می‌بینید)
۳۰ ابیلیتی Shadowblight را باز کنید (مهارت‌هایی که دمیج Shadow دارند دشمنان را وارد حالت Shadowblight می‌کنند)

سیستم Renown دیابلو ۴ چگونه کار می‌کند؟ هر منطقه پنج سطح جایزه دارد که گرفتن هرکدام از آن‌ها زمان زیادی می‌برد. برخی از این جوایز فقط به یک شخصیت محدود نمی‌شوند و همه شخصیت‌های شما را قوی‌تر می‌کنند. در پایین می‌توانید فهرستی از همه پاداش‌های Renown را ببینید:

میزان Renown موردنیاز پاداش شخصیت پاداش اکانت
۲۰۰ ۳۰۰۰ گلد + XP اضافی یک Skill Point
۵۰۰ ۱۰۰۰۰ گلد + XP اضافی افزایش معجون‌های Healing
۸۰۰ ۲۵۰۰۰ گلد + XP اضافی یک Skill point
۱۱۱۰ ۶۰۰۰۰ گلد + XP اضافی افزایش محدودیت Obol
۱۵۰۰ ۱۵۰۰۰۰ گلد + XP اضافی چهار Paragon Point

جواهرفروش‌ها خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند که همه آن‌ها برای به پایان رساندن بازی ضروری هستند. شما به کمک جواهرسازها می‌توانید جواهرات کوچک‌تر خود را به یک جواهر بزرگ و قدرتمند تبدیل کنید و سپس آن را روی سلاح‌ها و زره‌هایتان قرار دهید. با این کار، قدرت این لوازم بیشتر می‌شود و شما راحت‌تر از پس دشمنان برمی‌آیید. البته شما قابلیت جداکردن جواهرات از وسایل خود را هم دارید و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را جایگزین کنید. بهتر است هنگامی که به شهر برمی‌گردید جواهرات اضافی خود را در صندوقچه‌تان ذخیره کنید، چراکه همراه‌داشتن آن‌ها فایده‌ای ندارد و تنها فضای Inventory شما را پر می‌کند. بازی ۷ نوع جواهر دارد که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند، اما بااین‌حال مسیر ارتقا همه آن‌ها یکی است؛ سه جواهر خام (Crude) به یک جواهر لب‌پریده (Chipped) تبدیل می‌شوند و سه جواهر Chipped یک جواهر کامل را تشکیل می‌دهند. تأثیر این جواهرات بر هر وسیله‌ای متفاوت است و می‌توانید لیست کامل ویژگی‌های آن‌ها را در لیست زیر مشاهده کنید.

جواهر تأثیر روی سلاح تأثیر روی زره ویژگی پس از ارتقا
Amethyst یاقوت ارغوانی افزایش دمیج در طول زمان کاهش آسیب وارده در طول زمان مقاومت در برابر دمیج Shadow افزایش می‌یابد
Diamond الماس دمیج مهارت Ultimate افزایش می‌یابد افزایش قدرت سپر محافظ مقاومت در برابر تمام عناصر افزایش می‌یابد
Emerald زمرد سبز دمیج وارد شده به دشمنان Elite بیشتر می‌شود دمیج دشمنان به خودشان برمی‌گردد مقاومت در برابر سم افزایش می‌یابد
Ruby یاقوت سرخ منابع هر کلاس سریع‌تر افزایش می‌یابد میزان جان شما افزایش پیدا می‌کند مقاومت در برابر آتش افزایش می‌یابد
Sapphire یاقوت کبود دمیج‌های اساسی (Critical) باعث گیج شدن دشمنان می‌شود هنگامی که Fortify هستید آسیب وارده کاهش می‌یابد مقاومت در برابر سرما افزایش می‌یابد
Skull جمجمه با کشتن دشمنان هیل می‌شوید تأثیر هیلینگ افزایش می‌یابد میزان مقاومت شما در برابر آسیب‌ها افزایش می‌یابد
Topaz یاقوت زرد احتمال حمله‌های شانسی بالا می‌رود هنگامی که دشمنان حرکت شما را مختل می‌کنند آسیب وارده کاهش می‌یابد مقاومت در برابر رعد افزایش می‌یابد

برای پیداکردن Occultist دو راه وجود دارد: انجام یک مأموریت فوری به‌خصوص یا باز کردن قسمت Codex of Power. این قسمت تمامی اسپکت‌هایی که جمع‌آوری کرده‌اید را به شما نشان می‌دهد و برای باز کردن آن باید یکی از چندین سیاه‌چال بازی را کامل کنید و یک اسپکت به دست بیاورید. البته، شما بدون استفاده از خدمات Occultist هم می‌توانید بخش کمپین بازی را به پایان برسانید. در بعضی موارد هم بهتر است تا پیداکردن سلاح و زره خوب صبر کنید، زیرا هر اسپکت تنها یک‌بار قابل‌استفاده است. مثلاً زمانی که در درجه‌های سختی بالا (World Tier 3 – 4) به پایان بازی می‌رسید، تجهیزاتی که پیدا می‌کنید بسیار قدرتمندتر می‌شوند و برای استفاده از اسپکت‌ها مناسب‌تر هستند.

اسپکت‌ها قابلیت‌های خاصی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را به سلاح و زره خود اضافه کنید. این ویژگی‌های قدرتمند توسط Occultist به تجهیزات شما اضافه می‌شوند و تأثیر آن‌ها دائمی است. اسپکت‌ها به شما اجازه می‌دهند تجهیزات خود را با سبک بازی دلخواه‌تان هماهنگ کنید و از نابودکردن دشمنان لذت بیشتری ببرید. شما می‌توانید درمجموع ۲۲ اسپکت لجندری همراه خود داشتمشاهده لیست  از فروشگاه اینترنتی کالاتیک
• کنسول بازی PS5 و PS4 توجه داشته باشید که برنامه دقیقی از انتشار بازی دیابلو 4 برای نینتندو سوییچ وجود ندارد؛ با این حال می‌توانید نسخه سوم و دوم این مجموعه را روی کنسول‌های قابل حمل نینتندو بازی کنید. شرکت بلیزارد ادعا کرده که دیابلو 4 روی Xbox Series X با گرافیک 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و سری اس نیز می‌تواند آن را با کیفیت Full HD و نرخ 60 فریم بر ثانیه ارائه دهد؛ به‌لطف برخورداری از حافظه سریع SSD می‌توانید به سرعت وارد بازی شوید و از آن لذت ببرید.

گیم پلی بازی استراتژی دیابلو 4 برخی از ویژگی‌های برجسته‌ای که اعلام شده شامل نبردهای یک به یک (PVP)، قابلیت اسب سواری برای جابه‌جایی سریع‌تر و قابلیت شخصی‌سازی کاراکتر می‌شود. تمامی کلاس‌ها دارای درجه‌های مهارت و درخت استعداد خودشان هستند که هرچه در بازی پیشرفت می‌کنید، آن‌ها نیز ارتقا می‌یابند. بلیزارد نیز اعلام کرده که گیمرها هنگامی که داستان اصلی بازی را به اتمام برسانند، تنها 40 درصد از مهارت‌ها را باز کرده‌اند؛ در واقع این ادعا نشان دهنده نیاز به انجام ماموریت‌های فرعی و الزام گشت و گذار داخل نقشه است.

  • دروید (Druid)

دروید موجودی تغییر تغییر شکل دهنده است که می‌تواند با توجه به موقعیت‌های مختلفی خود را به حالت‌های مختلفی تغییر دهد که شامل حیواناتی نظیر خرس و گرگ می‌شود. همچنین می‌توانند هنگام حملات نیز با توجه به استراتژی‌ها اشکال مختلفی به‌خود بگیرند. از دیگر قابلیت‌های کلاس می‌توان تحت کنترل درآوردن نیروهای زمینی باد، زمین و طوفان اشاره کرد.

  • جادوگر (Sorcerer)

یکی از کلاس‌های کلاسیک دیابلو 4 را می‌توان کلاس جادوگر دانست. جادوگرها می‌توانند از چند عناصر برای حمله به دشمنان خود استفاده کنند که شامل یخ، رعد و برق و آتش می‌شود. آن‌ها قادر هستند به گوله‌ای از رعد و برق تبدیل شوند و سراسر نقشه را مورد هدف قرار دهند که باعث می‌شود بازیکن از مواقعی که تحت محاصره است، به راحتی فرار کند.

پرسش‌های متداول

قیمت بازی دیابلو 4 برای PS5 چقدر است؟ کی دیابلو چهار عرضه می‌شود؟ آیا بازی دیابلو IV داستان دارد؟ ه باشید و لیست این اسپکت‌ها در Inventory قابل‌مشاهده است. برای خواندن آخرین مطالب همراه لیویتو باشید. همچنین فراموش نکنید که برای استریم کردن یا تماشای استریم باکیفیت با اینترنت نیم‌بها می‌توانید از استفاده کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.