عمومی

بررسی انواع درب و پنجره + نکاتی که باید در هنگام نصب بدانید

خرید درب و پنجره و نکات مهم آن

دانستن نکات مهم در خرید درب و پنجره می تواند به شما در انتخاب یکی از اصلی ترین و مهمترین مواد اولیه ساخت ساختمان کمک کند. هنگام ساخت یا بازسازی یک ساختمان، شما باید با کیفیت و در عین حال مقرون به صرفه خریداری کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما در خرید درب و پنجره های دو جداره با آلومینیوم پروفیل uPVC و پروفیل آورده شده است.

  • خرید پروفیل

اولین عامل تعیین کننده قیمت و کیفیت درب و پنجره، نوع و مارک پروفیل است. اکیداً توصیه می شود درب و پنجره را از یک نمایندگی مجاز فروش شرکت مورد نظر خریداری کنید. فرقی نمی کند که انتخاب شما UPVC یا پروفیل آلومینیوم برای ساختمان باشد، مهمترین چیز شرایط آب و هوایی منطقه نصب درب و پنجره است.

یکی از نکات مهم در خرید درب و پنجره ساخت پروفیل uPVC است، با توجه به آب و هوای منطقه و همچنین میزان نور خورشید و اشعه ماورا بنفش، درصد مشخصی از دی اکسید تیتانیوم استفاده می شود. وجود دی اکسید تیتانیوم در پروفیل نور ماورا بنفش را منعکس می کند.

به همین دلیل در پروفیل PVC تولید شده برای ایران به دلیل حداکثر اشعه UV، درصد بالایی از دی اکسید تیتانیوم استفاده شده است. بنابراین توصیه می شود در ساخت پنجره هایی که متناسب با میزان اشعه ماورا UV بنفش در ایران ساخته شده اند، از پروفیل استفاده کنید.

  • خرید یراق آلات درب و پنجره

جدا از مواد و مارک درب و پنجره های پروفیل، جنس یراق آلات نقش تعیین کننده ای در کیفیت باز شدن و عمر آن خواهد داشت. وجود یراق آلات با کیفیت تضمین عایق بندی بهتر هنگام بسته شدن درب و همچنین سهولت استفاده می باشد. از جمله برند های معتبر در زمینه تولید یراق آلات می توان به آکادو ترک، GU و روتو آلمان اشاره کرد.

بررسی انواع پنجره و ویژگی‌های مربوط به آن‌ها

  • پنجره چوبی

هنگام بازدید از خانه های تاریخی احتمالاً با این نوع پنجره ها روبرو شده اید. حتی در فیلم های قدیمی نیز این نوع پنجره دیده می شود که جلوه خاصی به خانه ها بخشیده است. بدیهی است که پنجره های چوبی به دلیل دسترسی آسان به چوب و استحکام خوب در گذشته ساخته می شدند. پنجره های چوبی جلوه ای بسیار شیک به خانه های امروزی می دهند. اگر با هزینه پنجره مشکلی ندارید می توانید از انواع پنجره های چوبی برای مدرن سازی خانه خود استفاده کنید.

  • پنجره های آرسی

این نوع پنجره ها دارای قدمت طولانی هستند که تک برگ هستند و در داخل یک قاب قرار دارند. پنجره های آرسی به صورت افقی یا عمودی بسته و بسته می شوند و دارای دو قسمت ثابت و متحرک هستند.

  • پنجره آلومینیومی

انواع دیگر پنجره ها شامل پنجره های آلومینیومی است. این نوع در زمان خود طرفداران زیادی داشت. بعداً پنجره های آلومینیومی حرارتی تولید شد تا مشکلات آن برطرف شود. بنابراین دو نوع قاب پنجره آلومینیومی در بازار وجود دارد که پنجره آلومینیومی ترمال بریک و پنجره آلومینیومی ساده است.

  • پنجره آهنی و استیل

پنجره آهنی یکی از انواع پنجره های ساختمانی است که گزینه خوبی است زیرا تعمیر آن به ویژه در رابطه با لولاها با سهولت بیشتری انجام می شود.

  • پنجره‌ کامپوزیتی

نسل جدیدی از انواع پنجره ها که وارد بازار شده است، پنجره کامپوزیتی است. این نوع می تواند با پیشرفت چشمگیر که در تکنولوژی فرآیندهای شیمیایی به وجود آمده است تولید میشود. همانطور که از نام آن پیداست، در این نوع پنجره ها از ترکیب چندین ماده در ساخت و تولید خود استفاده می شود. این نوع به دو شکل pvc و upvc تولید می شود که در آنها سعی شده نقص های احتمالی کاهش و برطرف شود.

  • پنجره دو جداره

پنجره دوجداره پنجره ای است که دارای دو صفحه یا صفحه شیشه باشد. یک پنجره تک جداره دارای یک ورق شیشه است. پنجره های دو جداره دارای دو صفحه شیشه ای موازی و جداگانه هستند. در شرایط شدید آب و هوایی، گاهی اوقات پنجره های سه جداره نیز توصیه می شود.

همه چیز درباره پنجره دو جداره و سه جداره

انواع مختلف پنجره‌های دوجداره و سه جداره وجود دارد و فقط به Upvc محدود نمی شوند. درها و پنجره های دوجداره آلومینیومی و چوبی و سه جداره نیز در بازار موجود است و در گذشته بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. اما اکنون پنجره‌های دوجداره Upvc سهم بیشتری از بازار را به دست آورده و مورد استقبال قرار گرفته است.

این نوع پنجره ها تأثیر بسیار جدی در کاهش مصرف انرژی دارد و به دلیل ساختار خاص خود از ورود گرد و غبار، آلودگی، سر و صدا و سرما و گرما جلوگیری می کند. پنجره های دو جداره و سه جداره معمولاً از قاب های پنجره، شیشه، اتصالات و مهر و موم های لاستیکی تشکیل شده اند.

شیشه این نوع پنجره ها به طور کلی 6 میل و 4 میل شیشه ساده است و فضای بین شیشه ها باید با گاز آرگون تزریق شود. البته می توان متناسب با فضایی که از این نوع پنجره ها استفاده می شود و با توجه به میزان آلودگی و سر و صدای محیط برای افزایش مقاومت پنجره، از عینک ها و ترکیبات مختلفی استفاده کرد.

پنجره دو جداره و سه جداره چه تفاوت با یکدیگر دارند؟

پس از طراحی و اجرای AAVAA و Upvc، درها و پنجره های سه جداره نیز طراحی و به بازار عرضه شد. درب و پنجره های سه جداره به دلیل ساختار و ماهیت از مقاومت و کارایی بالاتری برخوردار هستند. البته لازم است بدانید که برای زندگی ما در شرایط فعلی، درب و پنجره های دو جداره می توانند نقش یک عایق با کیفیت را داشته باشند.

اگر آلودگی صوتی محیط بیش از حد طبیعی باشد، مانند فضای کارگاه یا کارخانه، برای کنترل سر و صدا نسبت به پنجره دو جداره Upvc و از پنجره سه جداره Upvc برای عایق بندی لازم است

بررسی ساختار درها و پنجره های دو جداره و سه جداره

از مشخصات upvc در ساختار پنجره دو جداره upvc استفاده می شود. ساختار شیشه همانطور که قبلاً ذکر شد انتخاب و استفاده می شود و اتصالات مناسب و استاندارد مورد نیاز است. اتصالات درب، پنجره و پنجره upvc باید بتواند وزن سازه را تحمل کند و استفاده از آن را آسان کند.

یکی از مهمترین قسمتهای درب و پنجره های upvc لاستیک های آب بندی آن است. در واقع این لاستیک های آب بندی هستند که درها و پنجره های Upvc را عایق بندی شده و از سرما و گرما، سر و صدا و آلودگی جلوگیری می کنند. این تایر باید انعطاف پذیری خوبی داشته باشد و از نوع epdm باشد. کیفیت بالا و عمر طولانی لاستیک آب بندی باعث بهبود کیفیت پنجره دوجداره Upvc می شود، زیرا اگر لاستیک از کیفیت پایین برخوردار باشد، درب و پنجره بسته و تحت فشار آب بندی پنجره به خوبی انجام نمی شود.

برای ساخت یک پنجره دوجداره upvc، پروفیل Upvc به اندازه دلخواه برش داده می شود و در طول آن از یک پروفیل بدون گالوانیزه به ضخامت 1.5 میلی متر ساخته می شود. گالوانیزه سازی در داخل پروفیل Upvc باعث ایجاد مقاومت می شود زیرا پروفیل بدون گالوانیزه خیلی محکم نیست و در اثر ضربه یا وزن کل ساختار ممکن است تغییر شکل داده و آسیب ببیند.

مرجع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/ساختمان/درب-و-پنجره