عمومیکسب و کار ایرانیان

اسپاتیفای چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

ممکن است شما هم مثل من بپرسید که Spotify چیست؟ Spotify یکی از بزرگترین سرویس های پخش موسیقی در جهان است. این سرویس برای کسانی طراحی شده است که می خواهند در هر زمان و هر مکان به آهنگ های خوانندگان و گروه های مورد علاقه خود گوش دهند. البته Spotify فقط برای آهنگ ها نیست! در این سرویس می توانید پادکست ها و ویدیوهای هنرمندان سراسر جهان را نیز بیابید.

Spotify قلب شما را در یک نگاه ربوده است. زیرا تنها یک ایمیل شما را از ورود به دنیای بی نهایت موسیقی جدا می کند! با ثبت نام ساده می توانید به محتوای رایگان Spotify دسترسی داشته باشید. در اینجا می خواهیم در مورد Spotify Music به شما آموزش دهیم و از مزایای این برنامه به شما بگوییم.

اکانت اسپاتیفای چیست؟

اسپاتیفای (spotify)، یکی از سرویس‌های محبوب و پرطرفدار پخش موسیقی و موزیک در سراسر دنیا است که با استفاده از آن می‌توانید به میلیون‌ها آهنگ، موسیقی، پادکست و … به زبان‌های مختلف و حتی موسیقی‌های زبان فارسی دسترسی داشته باشید.

شما می‌توانید تنها با ساخت یک حساب کاربری از طریق ایمیل یا فیسبوک به طور رایگان از این سرویس موسیقی جذاب استفاده کنید. البته اگر می‌خواهید گوش دادن به موسیقی بدون تبلیغ سپری شود، موزیک‌ها با کیفیت فوق‌العاده عالی برایتان پخش شود و بتوانید به صور آفلاین به آهنگ‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید، باید نسبت به ساخت اکانت پرمیوم آن اقدام کنید.

اسپاتیفای چگونه کار می کند؟

حالا که با کلیات سرویس اسپاتیفای آشنا شده‌اید، شاید برای شما سوال باشد که برای استفاده از این سرویس چه باید بکنیم. برای این موضوع باید مراحل زیر را به ترتیب پیش بروید:

  1. ابتدا به سراغ وبسایت اسپاتیفای رفته و در آن ثبت نام کنید. البته در این قسمت میتوان توصیه‌ی جالبی داشت. اگر یک حساب فیس بوک دارید با آن ثبت نام کنید. زیرا اگر از این روش استفاده کنید می‌توانید دوستان تان را راحت تر پیدا کنید و آن ها را دنبال(فالو) کنید و ببینید آنها چه موزیکهایی گوش می‌کنند و موضوعاتی که از نظر شما جذاب هستند را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.
  2. یک نوع اشتراک را انتخاب کنید. حتما توصیه می‌شود که اگر از لحاظ مالی برای شما معذوریتی وجود ندارد، اسپاتیفای پرمیوم را انتخاب کنید چون همانگونه که بیان شد، امکانات بیشتری را در اختیارتان می‌گذارد، امکان تغییر بیشتری دارد و به دستگاه‌های بیشتری متصل می‌شود.
  3. اپلیکیشن رایگان اسپاتیفای را دانلود و نصب کنید.نسخه‌هایی از آن برای کامپیوتر، آیفون/آیپد ، و دستگاه‌های اندروید وجود دارد.
  4. به حساب کاربری‌تان در آن دستگاه‌ها متصل شده و به آهنگ‌ها و مطالب مورد علاقه خود گوش کنید.

نصب اولیه کاملا مشخص و  آسان است. بعد از کارهای ابتدایی هرچه بیشتر از سرویس اسپاتیفای استفاده کنید، موارد بیشتری پیدا می‌کنید و هرچه بیشتر گوش کنید او هوشمندتر شده و بر اساس سلیقه شما، پیشنهادهای بهتری برای‌تان خواهد داشت.

اسپاتیفای چیست و چه قابلیت هایی دارد؟
اسپاتیفای چیست و چه قابلیت هایی دارد؟

بررسی انواع اشتراک های اسپاتیفای

همانطور که پیش‌تر اعلام کردیم، در اسپاتیفای دو نوع اشتراک وجود دارد. یکی اشتراک رایگان و دیگری اشتراک پرمیوم. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا برای شما توضیح دهیم که بطور مشخص با هر کدام از این اشتراک‌ها، چه امکاناتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

اشتراک رایگان اسپاتیفای

در نسخه رایگان این نرم افزار پخش موسیقی، کاربران می‌توانند از امکانات زیادی بهره‌مند باشند. در طرح رایگان، موسیقی می‌تواند در حالت بهم ریخته پخش شود و شما در ساعت می‌توانید شش آهنگ را رد کنید. رادیوی اسپاتیفای در دسترس نیست، اما می‌توانید به لیست های پخش ترکیبی روزانه دسترسی داشته باشید. با طرح رایگان اسپاتیفای، شما می‌توانید به تمام لیست های پخش دسترسی داشته باشید، آهنگ جدید کشف کنید و آهنگ ها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. شما همچنین می توانید هر لیست پخش، آلبوم، یا هنرمندی را پخش کنید، اما تنها در حالت پخش درهم ریخته نمی‌توانید این کار را انجام دهید. شما می‌توانید به نسخه‌ی رایگان با استفاده از اپلیکیشن تلفن هوشمند، نرم افزار کامپیوتر یا وب سایت دسترسی پیدا کنید.

اشتراک پرمیوم اسپاتیفای

این نوع از اشتراک اسپاتیفای به شما اجازه‌ی دسترسی به همه چیز را می‌دهد و تبلیغات را به شکل اجباری نمایش نخواهد داد. البته باید اشاره کنیم که تفاوتی نخواهد داشت اگر در کامپیوتر درحال استفاده از این سرویس باشید یا در تلفن همراه یا تبلت و … کاربران این سطح اشتراک می‌توانند هر آهنگی که می‌خواهند (براساس تقاضا) را پخش کنند. همچنین آنها قادر خواهند بود لیست‌های پخش را پیدا کرده و بشنوند. آهنگ های جدید را کشف کرده و لیست‌های پخش را بسازند و ویرایش نمایند. علاوه براین لیست‌های پخش و موسیقی‌ها را به اشتراک بگذارند.

کاربران پرمیوم اسپاتیفای همچنین می‌توانند هر آهنگی را رد کنند یا در حالت آفلاین گوش کنند. موزیک‌ها را با کیفیت بالا بشنوند و از اپلیکیشن اسپاتیفای در دستگاه موبایل‌شان به عنوان یک کنترل از راه دور برای کامپیوتر استفاده کنند. اکانت پرمیوم اسپاتیفای با پرداخت ماهیانه 4.99 دلار آمریکا، مخصوص دانشجویان، قابل دسترس است و در دیگر کشورها نیز هزینه‌ای بالغ بر 9.99 دلار برای هر ماه در پی خواهد داشت. همچنین یک نسخه با پرداخت ماهیانه 14.99 دلار نیز موجود است که برای خانواده‌ها مناسب بوده و افراد به صورت خانوادگی (حداکثر تا 6 نفر) می‌توانند از آن استفاده نمایند.

استریم آنلاین با اسپاتیفای

یکی از امکانات جذاب اپلیکیشن، استریم موسیقی و صداست. با این ویژگی می‌توانید به راحتی پادکست خودتان را داشته باشید و حرف دلتان را به همه بزنید! این قابلیت با 4 کیفیت قابل اجراست:

پایین با بیت‌ریت 24kbps

معمولی با بیت‌ریت 96 kbps

بالا با بیت ریت 160 kbps

بسیار بالا با بیت‌ریت 320 kbps

کیفیتی که انتخاب می‌کنید بسته به نوع فعالیتتان متفاوت است. دقت کنید که کیفیت‌های بالاتر نیازمند اینترنت باکیفیت‌تر است.

آیا می دانید اسپاتیفای بخش حیوانات خانگی دارد؟

ظاهرا اسپاتیفای تحقیقاتی انجام داده و دریافته است که درصد زیادی از صاحبان حیوانات خانگی به طور خاصی آهنگ‌ها را برای حیوانات شان پخش می‌کنند. برای کمک به ایجاد بهترین تجربه‌ی شنیداری برای صاحبان حیوانات خانگی، این شرکت یک ابزار ساخته است تا به شما کمک کند یک لیست پخش برای حیوانات بسازید.

در صورت نیاز به راهنمای ساخت اکانت در اسپاتیفای به سایت اکانتی شاپ مراجعه کنید.

اخرین حرف

با خواندن این مقاله متوجه شدید که اکانت اسپاتیفای چیست و چگونه می توانیم در اسپاتیفای یک حساب کاربری ایجاد کنیم. اگر از این سرویس موسیقی منحصربفرد استفاده کرده اید، باید تجربه ای خوشایند داشته باشید. لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.