بین الملل

سایه جنگ با روسیه؛ اوکراین از آغاز رزمایش مشترک با ناتو در ماه‌های آتی خبر داد

نیروهای مسلح اوکراین روز شنبه ، 3 آوریل اعلام کرد که تمرینات نظامی مشترک با نیروهای ناتو ظرف چند ماه آغاز می شود ، بنابراین اقدامات برای افزایش تنش با روسیه در مورد مخالفت مسکو انجام می شود. .

به گزارش ایران تودی ، ناتو روز پنجشنبه اعلام کرد پس از آنکه تشدید درگیری ها در منطقه دونباس می تواند منجر به “نابودی” اوکراین شود ، نگران افزایش تعداد نیروهای روسی در شرق اوکراین است.

کرملین روز جمعه گفت هر اقدام ناتو برای اعزام نیرو به اوکراین باعث ایجاد تنش بیشتر در نزدیکی مرزهای روسیه می شود و مسکو را مجبور به برداشتن اقدامات اضافی برای تأمین امنیت خود می کند.

نیروهای اوکراینی از سال 2014 با نیروهای جدایی طلب مورد حمایت روسیه در منطقه دونباس می جنگند و برآورد می شود 14000 نفر در نبرد دولت کی یف کشته شوند.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین که روز شنبه در فیس بوک منتشر شد ، آمده است که این تمرین مشترک قرار است طی چند ماه برگزار شود و بیش از 1000 سرباز از حداقل 5 کشور عضو ناتو در آن شرکت کنند.

وی گفت: “در این رزمایش های نظامی ، به ویژه در قالب اقدامات دفاعی ، سپس حمله برای بازپس گیری مرزهای کشور و حصول اطمینان از تمامیت ارضی کشور مورد حمله یکی از کشورهای همسایه دشمن.”

انتهای پیام