عمومی

مزایای کارت هوشمند بازرگانی

به گزارش پایگاه ایران تودی،
فسنقری – مدیر سامانه اعتبارسنجی مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت در برنامه تیتر امشب ایران تودی درباره شرایط و نحوه دریافت کارت بازرگانی هوشمند گفت: دوم اینکه فرآیند رتبه بندی اعتباری است. ، که آن را تایید می کند. رتبه اعتباری بازرگانان

به گفته فسنقری، فرآیند بررسی در چهار سطح احراز هویت و شرایط هویتی، صلاحیت عمومی، صلاحیت تخصصی و سپس عضویت در اتاق انجام می شود.

وی تصریح کرد: احراز هویت در دو سطح افراد با استعلام ثبت نام اتباع و کد جامع انجام می شود. استعلام از اشخاص حقوقی نیز شامل اطلاعات شرکت از دفتر ثبت و استعلام مدیر و اجرای شرکت می باشد.

فسنقری ادامه داد: صلاحیت عمومی با استعلام از وضعیت نظام وظیفه، گذشته بد و عدم کار دولتی و کسب صلاحیت خاص با استعلام محل خدمت، حساب جاری، مدرک تحصیلی انجام می شود. ، بدهی، وضعیت تولید، و بخش های حقوقی و بازرگانی.

وی با بیان اینکه در این فرآیند 25 استعلام مختلف از 20 دستگاه مختلف دریافت می شود، اضافه کرد: تمامی این استعلام ها به صورت آنلاین و سیستماتیک است و پس از ثبت استعلام وارد سامانه اعتبارسنجی و رتبه بندی شده و این استعلام ها بررسی می شود. و ظرف مدت یک ساعت پاسخ داده می شود و تایید یا رد به متقاضی اعلام می شود.

حمیدرضا دهگانی نیا، سخنگوی اداره کل مبارزه با پولشویی و قاچاق انسان نیز با بیان اینکه کارت بازرگانی و سوء استفاده از آن یکی از زمینه های فساد و قاچاق کالا و ارز بوده است، گفت: این هوشمندی به بازار ما آرامش می دهد. و کاهش قاچاق و ایجاد امنیت و شفافیت در تجارت.

دهگانی نیا گفت: تمامی مراحل صدور کارت بازرگانی و مراحل واردات و صادرات کالا در سامانه ثبت و ثبت می شود و از قاچاقچیان عقب نخواهیم ماند و آنها از هوشمندی آن بهره مند می شوند.

علی ملایی معاون بازرگانی اتاق بازرگانی نیز گفت: سیستمی شدن روند صدور کارت بازرگانی ذائقه حرفه ای ها را از بین می برد و کار را شفاف می کند.

وی با اشاره به اینکه از اکثر تخلفات از جمله سامانه مجتمع معاملات جلوگیری می شود، افزود: نحوه استفاده از کارت بازرگانی نیز مهم است و برخی با اجاره کارت به تعهدات خود عمل نمی کنند.