عمومیکسب و کار ایرانیان

نحوه بستن سایبان کالسکه

آیا می‌خواهید نحوه نصب سریع را یاد بگیرید؟ آیا واقعاً کار سختی است؟ نصب سایبان می‌تواند دلهره آور به نظر برسد که با این حال، تا زمانی که به دقت اندازه گیری کنید و از تراز بودن تکیه گاه‌های خود مطمئن شوید، می‌توانید با خیال راحت سایبان خود را راه اندازی کرده و از سایه روز لذت ببرید. در ادامه اطلاعات مفیدی ار در این زمینه به شما عزیزان ارائه خواهدداد.

 

نحوه نصب سایبان کالسکه‌ای: مرحله آماده سازی

منطقه‌ای را که قصد دارید سایبان خود را در آن نصب کنید، ارزیابی نمایید. به خاطر داشته باشید که یک سایبان جمع شونده کمی سنگین است، بنابراین برای تحمل وزن  باید بست‌های نصب را به طور ایمن نصب کنید. نصب ایمن به این معنی است که براکت‌ها باید روی ناودانی‌ها، تیرچه‌ها یا دیگر اعضای اصلی سازه نصب شوند.

سایبان شما معمولاً می‌تواند با استفاده از براکت‌های زاویه‌ای مخصوصی که سازنده در دسترس است، به طور ایمن در خرپاهای سقف ثابت گردد. آنچه برای نصب سایبان پاسیو خود نیاز دارید شامل موارد زیر است:

  • یک نوار اندازه گیری
  • مته شارژی
  • آچار یا آچار سوکتی قابل تنظیم
  • پیچ و مهره
  • درزگیر سیلیکونی

نحوه نصب سایبان کالسکه‌ای مانند یک حرفه‌ای

گاهی اوقات پیدا کردن اعضای کادربندی، حتی با یک گل میخ، دشوار خواهدبود. در اینجا چند نکته سریع برای پیدا کردن ناودانی دیوار یا تیرچه‌های کف آورده شده است. در خارج از خانه، از یک سطح لیزری برای اندازه گیری از لبه پنجره یا درب تا محل تقریبی که براکت نصب می‌شود استفاده کنید. بعد، به داخل خانه خود بروید و از همان پنجره یا در به همان منطقه عمومی اندازه گیری نمایید.

در خانه‌های دو طبقه، تیرچه‌هایی بین طبقات اول و دوم وجود دارد. شما می‌توانید آنها را با اندازه گیری از پنجره تا سقف پیدا کنید و سپس به بیرون بروید و از همان در یا پنجره همان ارتفاع را اندازه بگیرید. در نهایت، 7 اینچ دیگر اضافه کنید و به مرکز تیرچه بسیار نزدیک خواهید شد.

سایبان کالسکه ای

قبل از شروع کار نصب، تمام قطعات را از کارتن جدا کرده و اطمینان حاصل کنید که همه چیز مورد نیاز برای راه اندازی سایبان پاسیو خود را دارید. هرچه سایبان شما پهن تر باشد، به براکت‌های نصب بیشتری نیاز خواهید داشت. زیرا شما نمی خواهید سایبان خود را راه اندازی کنید و بعدا متوجه می‌شوید که تکیه گاه کافی برای نگه داشتن آن وجود ندارد.

محل نصب سایبان خود را روی دیوار مشخص کرده و شما این ارتفاع را با تعیین ارتفاع لبه جلویی در هنگام باز شدن سایه محاسبه می‌کنید (بنابراین افراد می‌توانند بدون ضربه زدن به زیر آن راه بروند).

شیب با توجه به مدل‌های تراس متفاوت است، اما باید در راهنمای سازنده به آن اشاره شود. مجموع فضای مورد نیاز و شیب جمع شده با هم ارتفاعی است که می‌خواهید براکت‌های نصب سایبان پاسیو خود را در آن نصب کنید. وقتی این ارتفاع را مشخص کردید، آن را اندازه بگیرید و یک خط روی دیوار خود علامت بزنید.

از گل میخ یاب خود برای پیدا کردن گل میخ‌های زیر دیوار خود استفاده کنید و آنها را علامت گذاری کنید. در مرحله بعد، باید مرکز گل میخ را پیدا کنید تا مطمئن شوید که براکت‌های نصب شما به طور ایمن به دیوار وصل شده‌اند. می‌توانید مرکز گل میخ را با حفاری افقی یک سری سوراخ‌های 1/8 اینچی در حدود 1 اینچ زیر خط گچ پیدا کنید.

براکت‌های نصب را طوری قرار دهید که حفره‌های از پیش سوراخ‌شده را در مرکز خط شاقول و بالای براکت با خط گچی افقی قرار دهید. سوراخ‌ها را علامت‌گذاری کنید و سوراخ‌های 1⁄4 اینچی پیلوت را 2 تا 3 اینچ در گل میخ‌های دیوار دریل کنید.

دستورالعمل سازنده به شما می‌گوید که چه تعداد براکت برای سایبان پاسیو شما نیاز است و در کجا باید در امتداد دیوار قرار گیرد. هنگامی که براکت‌ها در جای خود قرار گرفتند، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که طبق دستورالعمل سازنده، نوار سایبان را در براکت‌ها نصب کنید و در نهایت، درزگیر سیلیکونی را در امتداد لبه‌های بالای براکت‌های نصب بمالید.

4 نکته ضروری برای نصب صحیح سایبان پاسیو

پس از و هنگام مونتاژ، مهم است که بدانید این لوازم جانبی از عناصر پیچیده مختلفی تشکیل شده اند. اجازه دهید به شما نشان دهیم که چگونه نصب حرفه‌ای می‌تواند یک سایبان پاسیو بادوام و پایدار به شما بدهد. توجه داشته باشید که همه این مکان‌های نصب دارای الزامات نصب و ساختار خاصی هستند. بهتر است این 4 نکته مهم را بدانید تا به شما کمک کند تعیین کنید آیا مکانی که انتخاب کرده اید بهترین قسمت خانه شما برای نصب سایبان جدید است یا خیر.

1_ارتفاع سایبان تراس خود را تعیین کنید: بسته به ارتفاع زمین و طول برجستگی یا امتداد سایبان شما، سایبان شما باید حداقل 2.5 متر از سطح زمین باشد.

2_طول طرح سایبان پاسیو خود را بدانید: مهم است که طول سایبان خود را در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل شود که سیستم قاب همیشه دارای استحکام بهینه برای حمایت از پارچه سایبان و مقاومت در برابر برش باد و تغییرات ناگهانی آب و هوا است.

3_به نیازهای پوشش سایبان پاسیو خود توجه کنید: پارچه سایبان یک پوشش محافظ سخت است که از پارچه سایبان جمع شده در برابر آب، حشرات، پرندگان و کپک محافظت می‌کند (در حالت رول کردن). این موضوع به ویژه برای محافظت از موتور سایبان شما در برابر نفوذ آب و آسیب بسیار مهم است.

4_اندازه‌گیری‌ها یا تخمین‌هایی از ناحیه سایبان خود را برنامه‌ریزی و آماده کنید: شما باید ناحیه پیش‌بینی سایبان پاسیو یا فضایی که لوازم جانبی جدید شما ممکن است به آن نیاز داشته باشد را بشناسید. با انجام این کار، می‌توانید پیش بینی کنید که آیا موانعی در راه وجود دارد که می‌تواند مانع از استقرار صحیح سایه بان پاسیو شما شود. این دانش همچنین به شما این امکان را می‌دهد که برنامه خود را برای غلبه بر این چالش‌ها بررسی کنید.

آیا نصب سایبان کالسکه‌ای نیاز به مجوز دارد؟

بعید است که به مجوز برنامه ریزی برای سایبان خانه یا باغ نیاز داشته باشید، مگر اینکه خیلی بزرگ بوده یا قبلاً به پلان ملک اضافه شده باشد. سایبان‌ها به عنوان الحاقات در نظر گرفته می‌شوند و ابعاد آنها باید با مجوز  توسعه اعطا شده به هر خانه مطابقت داشته باشد.

اما شاید این سوال را نیز داشته باشید که دوام سایبان‌های برزنتی چقدر است؟ به طور کلی، آنها از 5 تا 15 سال عمر می‌کنند و سایبان‌ها بسته به پارچه‌ای که برای استفاده انتخاب می‌کنید می‌تواند به مدت 5 سال توسط سازنده گارانتی شود. با تمیز کردن و نگهداری مناسب، دستگاه سایه شما باید مدت زمان زیادی دوام بیاورد.

آیا می‌توان از سایبان‌ها در باران استفاده کرد؟

سایبان کالسکه‌ای را می‌توان در باران ملایم باز گذاشت، مشروط بر اینکه پارچه ضد آب باشد و برای اینکه آب تخلیه شود، سایبان باید حداقل 14 درجه کج باشد. در غیر این صورت، ممکن است آب باران در مرکز سایبان جمع شود و وزن آن بوم را پاره کند.

چرا سایبان‌ها اینقدر گران هستند؟

آنها معمولاً از فلز (و بوم) ساخته می‌شوند و دارای قطعات متحرک زیادی هستند. بنابراین قیمت آنها چه از نظر نصب و چه از نظر خرید به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. برخی از سایبان‌ها ممکن است پرده‌های اکریلیک یا وینیل نیز داشته باشند.

_سایبان باید چند سانتی متر بالاتر از چهارچوب در و در ارتفاعی قرار گیرد که مانع باز و بسته شدن آن نشود. همچنین باید درب را به درستی قاب بندی کند تا بهتر از آن در برابر آب و هوا محافظت کند. همچنین توصیه می‌شود که وسط سایبان را با مرکز قاب در تراز کنید.

_برزنت‌های با روکش پی وی سی که به طور کامل یا جزئی شفاف انتخاب می‌گردند، به راحتی باز و بسته می‌شوند تا تراس را از آب و هوای بد محافظت کنند. اما این تنها مزایای آنها نیست بلکهه نصب و برچیدن آنها در تابستان آسان خواهدبود. همچنین برزنت‌های با روکش PVC ضد پوسیدگی هستند.

_خواه آلاچیق مستقل باشد، حیاط یا سایه بان متصل به خانه شما، اگر ساخت و ساز شما دارای محوطه بدون سرپوش باشد یا اگر حداقل از یک طرف باز بماند، مشمول مالیات نمی شود.

_چه سایزی برای سایبان انتخاب کنیم؟ عرض بین 150 سانتی‌متر تا 200 سانتی متر عمق 90 سانتی‌متر که برای محافظت در برابر باران کافی است.

سخن پایانی

هنگامی که فصل سرما فرا می‌رسد، سایبان شما می‌تواند جمع شود و نور خورشید را به داخل هدایت کرده و همزمان هزینه‌های گرمایش خانه شما را کاهش دهد. با توجه به صرفه جویی در انرژی، عمر طولانی و مزایای کیفیت زندگی که سایبان‌های جمع شونده می‌توانند ارائه دهند، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که ارزش هزینه کردن را دارند.

سایبان کالسکه‌ای محافظت از سایه و UV را فراهم می‌کند. برخی از آنها حتی می‌توانند به عنوان سایبان‌های بارانی تبدیل شوند که با این حال، بیشتر سایبان‌های جمع شونده در برابر بارندگی‌های سنگین یا سیل آسا یا برف مقاومت نمی‌کنند.به منظور تعمیر سایبان کالسکه‌ای باید به مراکز تخصصی مثل گروه تخصصی سایبان برقی ثامن مراجعه کنید.