عمومیکسب و کار ایرانیان

نکات قابل توجه قبل از خرید سایبان ماشین

چگونه سایبان ماشین را برای خودرو خود انتخاب می‌کنید؟ انتخاب سایبان مناسب برای خودرو می‌تواند به خنک نگه داشتن آن در طول ماه‌های گرم تابستان کمک کند. سایبانها یک سایز نیستند، بنابراین قبل از خرید باید چندین نکته را در نظر گرفت. ابتدا اتوموبیل خود را اندازه بگیرید تا ابعاد مورد نیاز برای سایز مناسب را مشخص کنید و هنگامی که اندازه سایبان را تعیین کردید، موادی که از آن ساخته شده و سطح محافظت آن در برابر نور خورشید را در نظر بگیرید. به‌علاوه، اگر خودروی شما دارای پنجره‌های دیگری مانند در کنار یا عقب است، بررسی کنید که آیا این اندازه‌ها نیاز به سایه اضافی دارند یا خیر.

چگونه سایبان را روی خودرو نصب کنیم؟

نصب انواع خودرو به راحتی با انجام مراحل ساده قابل انجام خواهدبود. اولین قدم این است که آفتاب گیر یا سایه بان را در فضای مورد نظر قرار دهید تا یک نقطه دسترسی آسان برای شروع به جمع کردن آن داشته باشید. هنگامی که مطمئن شدید در محل مناسب قرار دارد و از پوشش راضی هستید، می‌توانید شروع به اتصال آن کنید. با زبانه‌ها یا گیره‌ها در دو طرف سایبان پارکینگ؛ آنها را طوری تنظیم کنید که کاملاً جا بیفتند؛ یعنی نه خیلی سفت نه خیلی شل باشد و سپس اتصالات را محکم ببندید.

Important points before buying a car canopy

سایبان پارکینگ باید از ماشین شما در برابر باران محافظت کند

سایبانها لوازم جانبی محبوب خودرو خواهندبود، اما بسیاری از رانندگان از کارایی آنها در باران مطمئن نیستند. در حالی که سایبان‌های پارکینگ سطحی از محافظت در برابر باران را فراهم می‌کنند، اما در هنگام استفاده از آن باید چند نکته را در نظر گرفت. از آنجایی که سایبانها به طور کلی تمام شیشه‌های ماشین شما را نمی پوشانند، هنوز فرصتی برای ورود آب به داخل وجود دارد و علاوه بر این، اگر ماده‌ای که سایه‌های شما از آن ساخته شده است ضد آب نیست.

در نفوذ باران تاثیرگذار خواهدبود. همه سایبانها سطح یکسانی از محافظت را ارائه نمی دهند و در نهایت، اگر بتوانید یک سایبان پارکینگ ضدآب بیابید که تمام شیشه‌های وسیله نقلیه شما را بپوشاند و ساختار کافی برای جلوگیری از باران در هنگام پارک را ارائه دهد، محافظت بیشتری در برابر آسیب باران خواهید داشت.

سایبان پارکینگ باید منعکس کننده نور خورشید باشد

صاحبان خودرو ممکن است به تأثیر سایه‌های خورشیدی بازتابنده در خنک نگه داشتن وسایل نقلیه خود توجه کنند. این که آیا این محصولات عملکرد بهتری نسبت به سایر روش‌های محافظت از خودروی شما در برابر نور خورشید دارند یا خیر، مورد بحث قرار گرفته است. هرچند که هیچ پاسخ قطعی وجود ندارد، اما شواهد نشان می‌دهد که سایبان پارکینگ بازتابنده خورشید می‌توانند تفاوت قابل توجهی در میزان گرمای حفظ شده در داخل خودرو ایجاد کنند. علاوه بر این، به منطقه پوشش توجه زیادی داشته باشید؛ زیرا مدل‌های گران‌تر ممکن است از فضای داخلی خودرو شما محافظت بیشتری کنند.

سایبان پارکینگ به خنک ماندن ماشین کمک کند

هنگامی که خود را در زیر نور خورشید پارک می‌کنید، دمای کابین می‌تواند به بیش از 50 درجه سانتی گراد برسد و وقتی در را باز می‌کنید، چاره‌ای ندارید جز اینکه قبل از نشستن روی صندلی داغ، تمام پنجره‌ها را پایین بیاورید تا دما متعادل کنند.

سایز مناسب سایبان را انتخاب کنید

سایبان‌های موجود در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف طراحی شده‌اند تا از خودروی شما در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنند. مدل‌های متنوعی از سایبان وجود دارد: کوچک، بزرگ، پارچه‌ای‌، آلومینیوم، پی وی سی و… اما اگر می‌خواهید از وسیله نقلیه خود بدون نیاز به نصب/حذف سایبان روی شیشه جلو محافظت کنید، می‌توانید یک نوار سایبان را انتخاب نمایید.

مزایای استفاده از سایبان پارکینگ

سایبان شما با انعکاس پرتوهای نور خورشید، دمای کلی داخل خودرو را کاهش می‌دهد. بدون سایبان، این اشعه‌ها توسط فضای داخلی ماشین شما جذب می‌شوند (صندلی و فرمان خود را در نظر بگیرید) و در نتیجه گرم خواهندشد. مشکل زمانی رخ می‌دهد که این گرما نتواند از ماشین خارج شود و ایجاد شکاف در پنجره برای خروج گرما می‌تواند دمای داخلی را کاهش دهد، اما راحتی سرنشینان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین، آفتاب گیر ورود اشعه ماوراء بنفش را به داخل کابین و همچنین گرما را محدود می‌کند.

سایبان از جمله لوازم جانبی است که رانندگان می‌توانند برای افزایش راحتی خود در وسیله نقلیه مجهز کنند. این وسیله در تمامی طول سال مخصوصا در تابستان مفید بسیار است و به خنک نگه داشتن محفظه سرنشین هنگام پارک خودرو در زیر نور خورشید کمک می‌کند. علاوه بر این، از گرم شدن فرمان، داشبورد و صندلی‌های جلو جلوگیری خواهدکرد.سایبان پارکینگ فقط زمانی نصب می‌شود که ماشین شما ساکن و پارک شده باشد. در واقع، دید سرنشینان را مسدود می‌کند و در طول سفر می‌توان از آن استفاده کرد.

چگونه سایبان پارکینگ را انتخاب کنیم؟

انتخاب سایبان پارکینگ همیشه آسان نیست و در واقع، عناصر مختلف می‌توانند به شما در انتخاب مدل مناسب کمک کنند که این عناصر شامل موارد زیر است:

مواد مورد استفاده: مواد اولیه باید کاملا عایق باشد؛ بنابراین انتقال گرما را محدود می‌کند. سایبان برای شیشه جلو نیز باید فیلتر UV خوب را تضمین کرده و همچنین شما باید یک ماده بازتابنده را انتخاب کنید تا پرتوهای خورشید منعکس شوند.

ظاهر: بسته به سلیقه خود می‌توانید رنگ‌های مختلف را انتخاب کرده یا حتی رنگ را سفارشی کنید. اما ابتدا مطمئن شوید که این سایبان شیشه جلو می‌تواند نقش بازتابی خود را ایفا کند.

اندازه: سایبان باید با شیشه جلو شما سازگار باشد تا بتوان کل منطقه را پوشاند و علاوه بر این، مدل‌هایی از سایبان برای شیشه جلو وجود دارد که پنجره‌ها را می‌پوشاند.

هزینه: قیمت‌ها ثابت نیستند و بر اساس مدل متفاوت خواهند بود.

تثبیت: سایبان پارکینگ قابل حمل اغلب مانند آکاردئون تا می‌شود وهمچنین مدل‌هایی از سایبان برای شیشه‌های جلو وجود دارد که مستقیماً در خودرو ادغام خواهندشد. شما باید ساده‌ترین مدل را برای استفاده و همچنین برای تعمیر انتخاب کنید.

 جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فرمان

اگر خودرو در سایه نباشد، فضای داخلی از جمله فرمان داغ خواهدشد. همچنین به دلیل داغ شدن بیش از حد مرکز یا قسمت‌های داخلی فرمان نیز اتفاق می‌افتد. گرما از نواحی سیم‌کشی خودرو می‌آید، که به شما می‌گوید ممکن است مشکلی در برق خودرو وجود داشته باشد. در بیشتر موارد، سیم کشی مجدد می‌تواند این مشکل را ترمیم کند.با این حال، مشکل سیم‌کشی مجدد این است که فرمان شما همچنان می‌تواند بیش از حد گرم شود، بنابراین، در اینجا ساده‌ترین راه حل این است که از سایبان استفاده کنید.

اگر قبلا از سایبان استفاده نکرده‌اید، اکنون وقت خرید آن است. سایبانها طوری طراحی شده‌اند که کل ماشین را می‌پوشانند و به طور موثر دمای کلی خودرو را تا 30 درجه کاهش می‌دهند. مطمئن شوید که سایبان پارکینگ مناسب است و تمام قسمت‌ها محافظت شده هستند. زمانی که هیچ نوری وارد خودرو نشود تا از تبدیل آن به گرما جلوگیری کند، روکش بهتر عمل می‌کند.

چه زمانی باید از سایبان پارکینگ استفاده کنم؟

قبلاً توضیح داده‌ایم که چرا سایبان‌ها زمانی که هوا خیلی گرم می‌شود عالی عمل می‌کنند. از محافظت از وسیله نقلیه خود گرفته تا خود و سرنشینان، این روکش پنجره‌ها برای راحتی همه ضروری است. به علاوه، آنها همچنین تضمین می‌کنند که ماشین شما حتی در سفرهای طولانی خنک‌تر و راحت‌تر است.

همچنین زمستان در ایران نسبتا خنک و مرطوب است و دمای هوا در بیشتر روزها می‌تواند از 0 تا 19 درجه سانتیگراد باشد. یک سایبان خوب می‌تواند ماشین شما را عایق بندی کند، بنابراین هوای گرم موتور در داخل باقی می‌ماند در حالی که هوای سرد خارج می‌شود و زمانی که به سایبان پارکینگ نیاز ندارید، می‌توانید به سرعت آن را جمع کرده و در یک فضای کوچک نگهداری کنید.

محافظت از وسایل الکترونیکی شما

اکثر دستگاه‌های الکترونیکی بین 70 تا 80 درجه بهترین عملکرد را دارند. نگهداری وسایل الکترونیکی در یک ماشین داغ می‌تواند خطرناک باشد و بهترین راه برای ایمن نگه داشتن وسایل الکترونیکی خود در این شرایط، انجام اقداماتی برای خنک نگه داشتن خودرو تا حد امکان خواهدبود که دقیقا همان کاری است که یک سایبان انجام می‌دهد. این بدان معنا نیست که فضای داخلی خودرو شما از دمای مطلوب برای دستگاه شما تجاوز نمی‌کند، اما باید آن را به اندازه کافی خنک نگه دارد تا از هر گونه آسیبی جلوگیری شود.

سخن پایانی

به طور خلاصه، سایبان‌های خودرو به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فضای داخلی خودرو در طول تابستان کمک می‌کنند. آنها همچنین به کاهش مدت زمان خنک شدن وسیله نقلیه شما از طریق تهویه مطبوع کمک کرده و از داشبورد، صندلی‌های چرمی، لوازم الکترونیکی و سایر اشیاء قیمتی شما در برابر آسیب ناشی از دمای شدید محافظت خواهندکرد.

همانطور که می‌دانید، استفاده از سایبان پارکینگ مزایای زیادی دارد و همچنین راه‌های زیادی برای خنک نگه داشتن وسیله نقلیه شما در تابستان وجود واهدداشت که استفاده از سایبان تنها یکی از آنهاست. اگر می‌خواهید درباره نحوه عملکرد سایبانها بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که سایر وبلاگ‌های وب سایت خرید سایبان پارکینگ باکیفیت از صدمات احتمالی که جان خودروی شما را تهدید می کنند جلوگیری می کند. با ما همراه باشید.