حوادث

محدودیت‌های جدید و منطقه‌ای در تهران، از شنبه

اخبار آفتاب:

در مورد محدودیت هایی که از روز شنبه در تهران اعمال می شود ، محسن فرهادی اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد ملی کورنا ، این محدودیت ها منطقه ای شده اند و محدودیت هایی از قبیل شروع بیماری همه گیر تاج به معنای محدودیت واحد نیست.

وی اضافه کرد: اعمال محدودیت ها در تهران حساس تر است ، زیرا مترو دارای مراکز تجاری ، اداری و … است. جلسات از روز شنبه ممنوع است. یک سوم کارمندان ادارات و ادارات دولتی ارتباطات از راه دور و دو سوم کار دارند. استخرهای سرپوشیده ، باشگاههای ورزشی و کشتی ، کاراته ، جودو و سایر ورزشهای محبوب ممنوع است. در ورزش های تیمی ، فقط لیگ برتر به دلیل حساسیت ویژه مجبور است طبق پروتکل های بهداشتی رقابت کند.

محدودیت های جدید و منطقه ای در تهران از روز شنبه

در مورد فعالیت های باشگاه های تربیت بدنی ، فرهادی گفت: “فعالیت این باشگاه ها با رضایت کمیسر ورزشی مربوطه در وزارت ورزش انجام می شود. یعنی باید تأیید شود که باشگاه مربوطه دارای تهویه و آموزش فردی و فاصله اجتماعی است.”

وی همچنین درباره سایر محدودیت ها توضیح داد: مراسم ها و همایش های اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی ، مدارس شبانه روزی ، کافه ها ، قهوه خانه ها ، چایخانه ها ، به ویژه تهیه محصولات دخانی ، باغ وحش و پارک های تفریحی ، مراکز تفریحی آب و استخرهای سرپوشیده ، کلوپهای ورزشی سرپوشیده در تهران بسته شد .

در مورد نظارت بر مراکز ، وی گفت: “در این شرایط ، تصمیم ستاد ملی كرونا هفته گذشته نشان می دهد كه همه آژانس ها و سازمان های درگیر مسئولیت نظارت در قلمرو خود را بر عهده دارند.” به ویژه در تهران ، اتاق اتحادیه های صنفی مسئولیت نظارت اولیه را بر عهده دارند. علاوه بر این ، وزارت ورزش مسئولیت باشگاه های ورزشی ، مترو و اتوبوس های شهرداری تهران را بر عهده دارد و کنترل کاملی با وزارت بهداشت دارد. دانشگاه های علوم پزشکی نیز باید پوشش خود را به ستاد ملی کرونا گزارش دهند.

وی با اشاره به ادامه یا تعلیق ارزیابی های بهداشتی در سطح پیش دبستانی گفت: فکر می کنم آموزش امتحان این کودکان مانند تست SAMPAD را لغو کرده است.

فرهادی ادامه داد: تاکنون هیچ مدرکی درمورد انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی نداشتیم اما نکته مهم این است که شخصی که مشغول پخت و پز است می تواند باعث آلودگی مواد غذایی شود بنابراین به این ترتیب هدف ما از محدود کردن واحدهای تأمین مواد غذایی به دو بخش تقسیم می شود. اولا ، ما در کافه ها و غیره جلساتی نداریم و ثانیا ، تا زمانی که شرایط گرم کردن غذا فراهم شود ، مجاز به غذا خوردن در بیرون از منزل هستیم.