حوادث

اعلام جزئیات محدودیت‌های کرونایی هفته آینده/ پیشنهاد تداوم تعطیلی تهران و اصناف

آفتاب‌‌نیوز:

حسین ذوالفقاری ، رئیس کمیته انضباطی اجتماعی ستاد ملی کرونا امروز در جلسه شورای فرماندهی عملیاتی مدیریت بیماری کرونا در تهران با حضور فرماندهی عملیات ضد تاج ، فرماندار تهران ، روسای دانشگاه های علوم پزشکی و سایر اعضا گفت: وی گفت: تصمیمات پراکنده و جزیره پرهزینه است و به نتیجه مطلوب نمی رسد.

ذوالفقاری با اشاره به طرح هوشمند اعمال محدودیت های تاج ، گفت: “در این طرح ، وضعیت استان ها به صورت هفتگی توسط وزارت بهداشت ارزیابی می شود و محدودیت ها نیز به صورت هفتگی تعیین می شود.” نارنجی در راه است ، محدودیت ها در این استان کاهش می یابد ، اما اگر هفته آینده قرمز شود ، محدودیت ها دوباره افزایش می یابد.

وی در مورد تعیین شهرهای نارنجی ، قرمز و زرد گفت: وضعیت شهرها با توجه به تعداد بیماران در هر 100000 نفر در روز تعیین می شود ، یعنی اگر در هر 100000 نفر جمعیت روزانه 4 بیمارستان وجود داشته باشد ، اگر شش نفر در بیمارستان بستری شوند وضعیت شهر زرد است. وضعیت شهر نارنجی است و اگر 10 نفر در بیمارستان بستری شوند ، وضعیت شهر قرمز است.

7 برنامه برای کنترل تاج وجود دارد
وی افزود: اگر یک باره محدودیت ها را برداریم ، ممکن است بیماری برگردد و اعمال مجدد محدودیت ها بسیار پرهزینه است. محدودیت ها یکی از هفت برنامه کنترل بیماری کرون ، طرح شهید سلیمانی ، برنامه مشارکت مردم ، برنامه آزمون گسترده ، برنامه آموزش و سایر برنامه هایی است که باید دنبال کنم تا ببینم کدام پروتکل ها موثرتر هستند.

ذوالفقاری با بیان اینکه کاهش محدودیت ها ، یعنی نظارت بر فاصله اجتماعی ، نیاز به همکاری مسئولان و مردم در هر شهر و کشور دارد ، افزود: اگر پروتکل های بهداشتی رعایت می شد ، امروز شاهد چنین نرخ مرگ و میر نبودیم.

یک برنامه هوشمند برای مهارهای عروق بیماری کرونا یک هفته طول می کشد
به گفته وی ، از امروز ، یک برنامه هوشمند از محدودیت های جامع بیماری کرونا به صورت هفتگی اعمال می شود. یعنی در پایان هر هفته اوضاع تهران بررسی و ارزیابی می شود و براساس شاخص ها تصمیم گیری می شود.

دوالفغاری با اعلام اینکه تهران از نظر جمعیت و بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است و از الگوی بالایی در کشور برخوردار است ، با اعلام آمادگی کمیته تأمین اجتماعی ستاد ملی کرونا اظهار داشت: تهران از نظر جمعیت و بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: امروز بهداشت از اولویت های اصلی است اما این بدان معنا نیست که ما به سایر مسائل اجتماعی و اقتصادی اهمیت نمی دهیم. حقیقت این است که ابتدا سلامتی ، سپس سایر نیازها باید رفع شود. امیدواریم با یک برنامه کامل بتوانیم وضعیت بیماری را سازماندهی کرده و محدودیت ها و مشکلات افراد را کاهش دهیم.

دو علت اصلی این بیماری در تهران
انوشیروان محسنی بندپی فرماندار تهران همچنین با بیان تفاوت تهران و سایر استان ها از نظر تراکم جمعیت و زیرساخت های بهداشتی خاطرنشان کرد: مدیریت بیماری کرونا نه تنها به عهده وزارت بهداشت است بلکه به عهده کلیه عناصر سیستم نیز می باشد.

وی با اشاره به مشارکت 25 سازمان و نهاد مختلف در ستاد مقابله با تاج پایتخت گفت: ما از تمام ابزار و توان برای کنترل و پایش بیماری استفاده کرده ایم.

استاندار تهران با اشاره به کار انجام شده ؛ وی با بیان اینکه مترو و اتوبوس ها دو مشکل اصلی شیوع این بیماری در تهران هستند ، افزود: اگر حمل و نقل عمومی در تهران به مسافت عمومی پایبند باشد ، بسیاری از مشکلات حل می شود.

محدودیت ها باید لایه به لایه برداشته شوند
سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (SAS) در تهران گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داد و نحوه دخالت این سازمان در اجرای طرح شهید سلیمانی را توضیح داد.

به گفته وی ، نیروهای بسیج در دو تیم (گروه های مراقبت مشترک با وزارت بهداشت ، گروه های پشتیبانی بسیج آموزش دیده) در این پروژه شرکت می کنند. آموزش پیشگیری و مراقبت از بیمار ، مواد ضد عفونی کننده و ماسک رایگان ، بسته های اقامتی و پشتیبانی از فعالیت های این گروه ها بود.

وی در پایان سخنان خود پیشنهاد داد تا محدودیت ها برای کنترل اوضاع برداشته شود.

سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه سیدالشهدا (ع) استان تهران نیز در مورد توانایی های بهداشتی و درمانی این مناطق صحبت کرد و خاطرنشان کرد: بسیاری از کارگران تهرانی ساکن شهرهای اطراف هستند.

وی سپس با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط سپاه و بسیج در شهرهای اطراف تهران ، تأکید کرد: ما تمام تلاش خود را برای پشتیبانی و اجرای طرح شهید سلیمانی انجام خواهیم داد. اولویت اول ما اجرای پروژه شهید سلیمانی است و امیدواریم با مشارکت سایر سازمان ها به نتایج خوبی برسیم.

پیشنهاد ادامه تعطیلی تهران
محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران نیز در این جلسه در مورد تست تشخیص و معاینه ، نتایج محدودیت های دو هفته ای در تهران صحبت کرد و پیشنهاد داد که تهران و اصناف آن با محدودیت های جدید بسته شوند.

فراهانی ، رئیس اتاق اصناف تهران نیز با اشاره به مشکلات و مشکلات برخی اصناف ، خواستار تهیه پروتکل برای آنها شد.

کاهش 60-80 درصدی ترافیک تهران در محدودیت ها
سردار پرویز یعقوبی ، معاون عملیات فرماندهی انتظامی پلیس تهران نیز با اشاره به محدودیت های دو هفته گذشته به عنوان موفق ترین طرح اجرا شده در ابعاد و م componentsلفه های مختلف ، گزارشی از فعالیت های مشترک پلیس برای اجرای این طرح ارائه داد.

سردار یعقوبی ادامه داد: در 10 روز گذشته 145 هزار بازدید اصناف ، 8 هزار راننده انتظامی بدون نقاب و 1800 جریمه برای خودروهای غیر محلی توسط پلیس وضع شد. ترافیک تهران 60 درصد و ترافیک شبانه 80 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این ، 90 درصد اعضای صنف از این محدودیت ها پیروی می کردند و 99 درصد مردم در مترو از ماسک استفاده می کردند.