استان ها

لزوم افزایش سهم منطقه ۲۲ در حوزه حمل و نقل عمومی/تا کمتر از یک ماه دیگر، باید آغاز به کار مرحله اجرایی خط ۱۰ مترو شروع شود/با حضور آقای نوذرپور، منطقه ۲۲ می تواند الگویی برای دیگر مناطق تهران باشد

به گزارش خبرگزاری بورنا تهران؛ علی نوذارپور در جلسه نظارت معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 22 تهران با بیان اینکه توسعه وسایل نقلیه عمومی یکی از دغدغه ها و مسائل استراتژیک منطقه 2 است ، گفت: “متأسفانه سهم این منطقه در مصرف حمل و نقل بسیار کمتر از طبق استاندارد مصوب در برنامه 4 ساله اول و با توجه به مطالعات برنامه تفصیلی و با در نظر گرفتن رشد سریع جمعیت منطقه که چهار برابر رشد تهران است ، باید از سیستم حمل و نقل عمومی این منطقه در نظر گرفته شود. این اهمیت مسئله را نشان می دهد.

وی افزود: خوشبختانه ، هنگام بحث و بررسی درباره مطالعات جامع حمل و نقل ریلی در تهران ، مصوب شورای هماهنگی امور حمل و نقل تهران ، طبق اسناد اولیه و قرارداد ما با شرکت مترو ، این منطقه آماده همکاری در خط ساخت و ساز است.

64e635c1-9085-4a49-8cc1-feba2db9ad1b

وی افزود: وضعیت رانندگان اتوبوس – هم از نظر سهم ما از تعداد اتوبوس های منطقه و هم از نظر فرسودگی – در مقایسه با سایر مناطق تهران بد است.

وی ادامه داد: در بحث با رانندگان تاکسی با وضعیت مطلوب در تهران اختلاف 3 درصدی وجود دارد که برای حمایت از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران لازم است.

نوذارپور در ادامه اعلام کرد که هیچگونه اقدامی در زمینه حمل و نقل و ترافیک بدون مطالعه و تحقیق نمی تواند انجام شود؛ کارهای خوبی در زمینه ساخت پیاده روها و مسیرهای دوچرخه انجام شده است و امسال پیاده روهای چهارباغ و دستاورا در اولویت قرار دارد که در زمینه حمل و نقل و ساخت نیاز به اعتبار اضافی دارد.

شهردار منطقه 2 گفت: ساخت پل اتصال دریاچه چیتگر به پارک جنگلی موضوع مهمی در منطقه است که کلیات آن تصویب شده و مطالعات وی به اتمام رسیده و پس از تصویب نهایی انجام خواهد شد.

سید مناف هاشمی همچنین مسئولیت ملی علی نوذرپور را در این جلسه به یاد آورد و اظهار داشت: وقتی وارد منطقه می شویم ، می فهمیم که آقای نوذارپور از لحاظ دیدگاه ملی و برنامه ریزی شهری کار بسیار عالی انجام داده است. باید توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم. این منطقه می تواند در برنامه ریزی شهری ، برنامه ریزی دقیق ، حمل و نقل و مهندسی عمران در موقعیتی بی نظیر باشد و می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق باشد.

معاون وزیر حمل و نقل و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: امیدواریم بتوانیم امسال 5 درصد از بودجه ساخت و ساز شهرداری تهران را در زمینه های توسعه ، حمل و نقل و مالکیت استفاده کنیم تا پیشرفت های خوبی در رانندگان مترو ، اتوبوس و تاکسی انجام شود. “” .

وی افزود: مجتمع ایستگاه مترو باید از طریق سه منطقه با چشم انداز سود ، اقتصادی و درآمدزایی هدف گذاری شود.

مناف هاشمی اظهار داشت: امیدواریم با اشرافی که تیم ما در تأمین منابع مالی و جذب سرمایه گذاری دارد توافق های خوبی حاصل کنیم.

مناف هاشمی با بیان اینکه امسال سال مالی بهتری خواهد بود ، ادامه داد: در حوزه رانندگان تاکسی هدف ما نوسازی بیش از 4000 دستگاه خودرو است. در زمینه اتوبوس ها قراردادی برای تولید 5 اتوبوس منعقد شده است که از این تعداد 4 اتوبوس در دست تولید هستند و حداقل 2 ایستگاه مترو تا پایان سال با منابع موجود در اختیار ما قرار می گیرد.

معاون وزیر حمل و نقل شهرداری تهران ادامه داد: سهم کمی از است٪ که توسط منطقه ویژه برای حمل و نقل عمومی تأمین می شود ، همکاران ما باید در سه منطقه حمل و نقل شرایط بهتری را برای منطقه ایجاد کنند.

وی افزود: برنامه های اجرایی برای ساخت خط 2 مترو باید در اسرع وقت تهیه شود و کار در کمتر از یک ماه آغاز شود. پیاده روها همچنین باید در دستور کار قرار بگیرند و از توانایی منطقه در توسعه دوچرخه سواری پشتیبانی کنند.

0acfd281-1e1f-4758-ad05-5681bcf7c828