حوادث

لزوم تهیه « نقشه جغرافیایی بحران منطقه»

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران با بیان اینکه گروه های داوطلب اورژانس (داوطلب) منطقه از خطرات مناطق خود آگاه هستند ، بر ضرورت تهیه این گروه از سوی “نقشه جغرافیایی بحران در منطقه” تاکید کرد. ”

به گزارش ایران تودی ، دومین جلسه هیئت مشورتی خانه پایداری و امنیت با حضور رضا کرمی محمدی رئیس سازمان ، حیدر کلهری معاون آموزشی و مشارکت های مردمی و جمعی از اعضاء برگزار شد. هیئت مشاوره پایداری و ایمنی خانه.

رضا کرمی محمدی ، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران در این مراسم با بیان اینکه نیاز به ارتباط بیشتر بین گروه های پایداری در حوزه های مختلف وجود دارد ، گفت: کارگروه های مختلف باید از طریق تقسیم وظایف با یکدیگر ارتباط بیشتری برقرار کنند.

کرمی محمدی با تأکید بر اینکه پایه های مدیریت بحران سرمایه سازمان است ، گفت: با اعتقاد به توسعه داوطلبانه ، بخشی از سرمایه این سازمان را در اختیار گروه های پایداری قرار داده ایم. باید “نقشه بحران منطقه ای” برای جذب داوطلبان بیشتر به گروههای پایداری وجود داشته باشد. زیرا هریک از این افراد خطرات محله و همچنین فراز و نشیب های محله و منطقه را بهتر می شناسند.

وی خاطرنشان کرد که دبیران ستاد مدیریت بحران منطقه ای و روسای کمیته های مشورتی باید با ارائه پیشنهاداتی برای توسعه داوطلبانه پیش قدم شوند و گام های بلندی بردارند. از فضا استفاده کنید و با استفاده از ایده های جدید رشد کنید.

کرمی محمدی تاکید کرد: نیروهای مقاومت باید در تمام خانه های ثبات و امنیت محلات مستقر شوند ، بنابراین ضمن توسعه گروه های تاب آوری در خانه های تاب آوری و امنیتی ، استقرار این گروه ها را در پایگاه های مدیریت بحران دنبال می کنیم.

حیدر کلهری ، معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران گفت: رویکرد ما در ایجاد گروه های تاب آوری در پایگاه های مدیریت بحران ، مشارکت بیشتر افراد در گروه های تاب آوری و داوطلبان بیشتر بین گروهی است. خدمات بین المللی نجات Insarag را داشته باشید.

کلهری افزود: ما با ایده تبدیل یک شهروند داوطلب به یک کارمند پولی شهرداری مخالف هستیم. زیرا شهروندان داوطلب به دلیل مراقبت های اجتماعی خود این راه را انتخاب کرده اند و ما به عنوان مدیریت شهری موظف به حمایت از آنها هستیم. اکنون این پشتیبانی می تواند اشکال و انواع مختلفی داشته باشد.

اسماعیل سلیمی ، معاون پدافند ضد و پدافند غیرعامل سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران نیز خاطرنشان کرد که رهبری این سازمان به توسعه و حمایت از گروه های پایدار اهمیت ویژه ای می دهد. یک قرارداد آموزشی با اتریش برای این گروه ها امضا شد. این افراد پس از گذراندن تست های ورزشی و پزشکی دوره های حرفه ای را شروع می کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تهران ، ایجاد گروه های تاب آوری مدیریت بحران گامی جدی در توسعه فعالیت های داوطلبانه این سازمان در مدیریت بحران است. مشارکت کارشناسان میدانی برای از بین بردن مشکلات و خطرات مهم است.

سلیمی با اشاره به اینکه علاوه بر مناطق آموزشی ، مناطق عملیاتی باید تحت پوشش گروه های تاب آوری باشد ، خاطرنشان کرد: مانور سراسری و اقدامات ضد زلزله در 26 ژانویه در پایتخت برگزار می شود و این مانور نقش مشارکتی را ایفا می کند. همچنین مشاهده شد که گروههای مدارا نیز در این مانور مشارکت فعال خواهند داشت.

انتهای پیام