عمومیکسب و کار ایرانیان

بررسی تکنولوژی‌های مورد استفاده در درب‌های فولد آپ و نوآوری‌های آن

در سازه های امروزه یکی از اولین گزینه های معماران و مهندسان به شمار می‌آیند. رایج ترین آنها در کشور ما نوع کرکره ای آن می‌باشد که عموما برای درب مجتمع های پارکینگی، فروشگاه ها و آپارتمان ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب های کرکره ای به دلیل اینکه از بالا جمع می‌شوند به نام درب های اتوماتیک رولاپ شناخته شده می‌باشند و از محصولات محبوب در ساختمان سازی به شمار می‌آیند.

اجزای درب های اتوماتیک رولاپ و پارکینگی

محصولاتی همچون کرکره برقی از بیش از 10 قطعه ساخته می‌شوند اما قطعات اصلی که در کیفیت آن تاثیرگذار می‌باشند، تیغه ها و موتور آن می‌باشند. در ادامه این مطلب درباره این بخش ها و انواع ان بیشتر توضیح خواهیم داد.

تیغه های کرکره درب های اتوماتیک رولاپ و پارکینگی

رول گیتر یا همان فولاد بافته شده از محبوب ترین و مهم ترین جنس تیغه هایی که سازنده کرکره های برقی یا همان رولاپ می‌باشند به شمار می‌آیند. تیغه های دیگر از مواد متنوعی همچون پلی کربنات، منیزیم، فولاد، آلومینیوم و گالوانیزه می‌باشند که در این میان تیغه های آلومینیومی به دلیل قیمت پایین تر با تنوع رنگ و مقاومت بالا توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.

مهم ترین تیغه های آلومینیومی به تیغه های یک پل 60، 80، دو پل 80 و 100، سه پل سایز 140 تقسیم بندی می‌شوند. وزن بلیت آلومینیوم در هر متر مربع نیز از معیار های کیفیت تیغه محصوب می‌شود که هر چه بیشتر باشد، استحکام آن نیز افزایش می‌یابد. با توجه به این موارد بهتر است در پارکینگ منازل از تیغه های فوم دار آلومنیومی استفاده کرد تا سر و صدای تیغه ها در هنگام باز و بسته شدن نیز به حداقل خود برسند.

موتور این درب ها

موتور درب های اتوماتیک رولاپ با توجه به نوع و اندازه کرکره آنها از انواع مختلف ساید، سنترال و توبولار می‌باشد. جدید ترین این موتور ها نوع توبولار می‌باشد که هم فضای کمتری را اشغال می‌کند و هم صدای آن کمتر از انواع دیگر می‌باشد. پیشنهاد می‌شود از این موتور ها بیشتر در مصارف خانگی و فروشگاهی استفاده کنید چرا که این فضا ها نیاز دارند تا صدای کمتری در آنها تولید شود.

موتور های ساید با استفاده از چرخ دنده و زنجیر، تیغه های کرکره را جمع می‌کنند و از این نوع موتور ها در تمامی مصارف اعم از خانگی، تجاری و صنعتی استفاده می‌شود. همانطور که گفتیم بسته به نیاز شما و عرض و ارتفاع درب اتوماتیک رولاپی که شما خریداری می‌کنید از موتور های مختلفی استفاده می‌شود.

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در انتخاب موتور کرکره رولاپ در مکان های پر تردد و همچنین درب هایی که دارای ابعاد و وزن بالایی می‌باشند استفاده از موتور های ساید پیشنهاد می‌شود چرا که از کیفیت و گارنتی بهتری برای رفت و آمد زیاد برخوردار می‌باشند. هرچند که اگر میزان تردد شما کمتر می‌باشد شما می‌توانید از موتور های توبولار نیز استفاده کنید.

درب رولاپ سکشنال

درب هایی که برای گاراژ و پارکینگ استفاده می‌شوند، درب های بزرگی هستند که به صورت دستی یا اتوماتیک باز و بسته می‌شود. درب های پارکنیگ امروزی بیشتر یا با استفاده از جک های برقی باز و بسته می‌شوند یا از انواع دررب های رولاپ سکشنال استفاده می‌کنند که به صورت متحرک و زیر سقفی باز می‌شوند.

ببشتر مردم از تفاوت های بین درب های رولاپ و سکشنال بی خبر هستند و به همین دلیل نمی‌دانند که از کدام یک در سازه خود استفاده کنند. این مدل از درب ها در مصالح، دوما، نگهداری، امنیت، نصب و هزینه های آن و طول عمری که خواهند داشت متفاوت بوده و سبب می‌شود که این دو مدل کاربرد های مختلف داشته باشند. در ادامه درباره درب های رولاپ سکشنال بیشتر توضیح خواهیم داد.

یک درب رولاپ سکشنال از چندین بخش 24 اینچی استفاده می‌کند که به یکدیگر متصل شده و درب را تشکیل می‌دهند. مصالح و مواد اولیه بکار رفته در درب های رولاپ سکشنال تفاوت زیادی در دوام و طول عمر آن ایجاد می‌کنند. درب های رولاپ سکشنال به نگهداری و سرویس کمی دارند و حتی برخی از مدل های این درب ها به شکلی طراحی و ساخته شده اند که بیش از یک میلیون چرخه باز و بسته شدن را بدون نیاز به هیچ گونه تعمیری تحمل می‌کنند.

فنر های درب های رولاپ سکشنال، اگر با کیفیت باشند مانع زنگ زدگی و خوردگی می‌شوند. سرد های رولاپ سکشنال، درب هایی از جنس استیل گالوانیزه می‌باشند که تیغه های آن به یکدیگر متصل شده اند. درب های سکشنال امنیت و حفاظت بالایی را برای سازه شما فراهم می‌کند به شکلی طراحی شده اند تا بیشتر از درب های استاندارد گاراژ عمر کنند.

مزایای درب های سکشنال

درب های رولاپ سکشنال به خوبی عایق بندی شده اند تا از ورود و خروج هوا و گرمای تلف شده جلوگیری کنند. پنل های ضخیم و مستحکم آن نیز سطح امنیت این محصول را افزایش می‌دهند، چرا که ورود به آنها بسیار دشوار می‌باشد. این مدل از درب ها به خوبی مناسب مکان هایی همچون گاراژ ها، ورودی ساختمان های تجاری و فروشگاه ها می‌باشند و حتی می‌توان از آنها در مقیاس های سنعتی و تجاری نیز استفاده کرد.

درب های رولاپ سکشنال از تعداد زیادی تخته باریک و افقی تشکل شده اند که سبب می‌شود نسبت به سایر درب های اتوماتیک فضای بیشتری برای سازه شما باقی بگذارند. درب سریع رول آپ یک نوع درب برقی است که با استفاده از یک سیستم مکانیکی و الکترونیکی، به صورت اتوماتیک و سریع باز و بسته می شود. این نوع درب بیشتر در محیط های صنعتی و تجاری استفاده شده و به دلیل سرعت بالا در باز و بسته شدن، مناسب محل های پر تردد می باشد.

مشتریان گرامی برای دریافت مشاوره رایگان درب فست رول می توانید در ساعات اداری با همکاران ما در شرکت اسپیدرز تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

درب های رولاپ با توجه به ویژگی هایی که دارند به شدت محبوب در ساختمان سازی می‌باشند. این ویژگی ها سبب می‌شوند تا از این در ها در طیف گسترده ای از سازه ها استفاده شود و امنیت و نیاز های سازه ها را فراهم کنند. به خاطر داشته باشید که پیش از خرید درب های اتوماتیک مدل های مختلفی از آن را بررسی کرده و بسته به نیاز های خودتان بهترین گزینه را انتخاب کنید تا بتوانید سالیان دراز از محصول خریداری شده تان بهترین استفاده را ببرید.