اجتماعیکسب و کار ایرانیان

دستور پخت باقالی پلو با مرغ با استفاده از برنج عنبربو

اگر لیست غذایی جدید و متنوع برای ناهار در ذهن ندارید اصلا نگران نباشید! برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی با ما همراه باشید. اگر شما نیز به دنبال خرید راحت برنج هستید کافی است برای خرید انواع برنج ایرانی از جمله ، و همچنین با همکاران ما در فروشگاه برنج ارتا رحیمی تماس بگیرید تا در اسرع وقت و بدون نیاز به مراجعه حضوری محصول مورد نظرتان را درب منزل تحویل بگیرید. جهت اطلاعات بیشتر به سایت لوجنک مراجعه کنید.

ابتدا دو تکه سینه مرغ را با دو لیوان آب ،دوعدد پیاز خرد و سرخ شده ، نمک و فلفل و زردچوبه با حرارت کم بگذارید بپزد، درآخر کمی زعفران اضافه کنید، (سپس مرغ را تکه تکه کنید و درصورت دلخواه با کره تفت دهید)
در مرحله بعد ۲عدد زرده تخم مرغ +کمی نمک+ یک پیمانه ماست+زعفران دم کرده و برنج آبکش یا کته ای که هنوز دم نکرده اید را به مواد اضافه کرده و مخلوط میکنیم

مواد لازم جهت تهیه باقالی پلو ساده:

مرغ به میزان لازم
هویج یک عدد
فلفل دلمه ای 1/2
زغفران به میزان لازم
برگ بو مقدار بسیار کم در صورت تمایل
کره 20 گرم
پیاز سک عدد
سیر 2 حبه
زرد چوبه 1/2 قاشق چای خوری
فلفل سیاه، نمک و پودر لیمو عمانی به میزان لازم
برنج  3 پیمانه
باقلا سبز (باقلا مازندرانی)  400 گرم
شوید تازه 1/5 پیمانه
زعفران ساییده به میزان لازم
1 قاشق چایخوری
روغن 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ساده:

1-در این ابتدایی ترین مرحله طرز تهیه باقالی پلو ساده دو نقره با مرغ لازم است مرغ ها را تمیز نموده و سپس تکه ها را خرد نمایید.

همچنین برنج را به همراه نمک خیس نموده و اجازه دهید تا 3 الی 4 ساعت در آب و نمک قرار داشته باشد.

2-مرغ را در ظرفی با ابعاد مناسب قرار دهید، و زعفران دم کرده را با میزان لازم به آن اضافه نمایید. سپس مرغ را با زعفران ماساژ داده و درب ظرف را بسته و درون یخچال قرار دهید.

3-مرغ را پس از نیم ساعت از یخچال خارج نموده و فلفل سیاه، نمک و زردچوبه را به آن اضافه می کنید. مجدد همانند مرحله قبل، درب ظرف را بسته و داخل یخچال قرار دهید.

4-در مرحله ی چهارم از طرز تهیه باقالی پلو با شوید تازه به همراه مرغ، تابه را به همراه روغن داغ کرده و درون آن تفت دهید تا کامل سرخ شود.

5-پیاز را پوست گرفته و پس از شست و شو به صورت خلالی خرد کنید. داخل قابلمه ای پیاز ها را تا حد کاراملی شدن آن ها سرخ کنید.

6-سیر ها را پوست گرفته و رنده کنید. سیر را به همراه پیاز داخل قابلمه سرخ کنید.

7-فلفل دلمه ای ها را شسته و به صورت نگینی خرد کنید. سپس هویج را پوست گرفته و آن را هم همانند فلفل دلمه ای نگینی خرد کرده و به همراه پیاز تفت دهید.

8-در این مرحله از طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ربی نوبت به اضافه نمودن چاشنی های این غذای مجلسی و خوشمزه رسیده است. زرد چوبه، فلفل سیاه و پودر لیمو عمانی را به مواد در حال تفت دادن اضافه نمایید.

9-در این مرحله می توانید رب گوجه فرنگی را در تابه اضافه نموده و تفت دهید. همچنین می توانید برای طعم بهتر، رب گوجه فرنگی را در تابه ایی جدا تفت داده و سپس به مواد درحال سرخ شدن اضافه نمایید.

10-برگ بو را به مواد پیاز اضافه نموده و پس از آن مقداری آب به این مواد اضافه نمایید.

11-مرغ های سرخ شده را به مواد آماده شده افزوده و اجازه دهید تا مرغ کاملا بپزد. نیم ساعت پایانی پخت مرغ، زعفران دم کرده را به آن اضافه نمایید.

12-درون قابلمه آب ریخته و اجازه دهید تا کاملا جوش آید. سپس برنجی که از قبل خیس نموده و آب آن را خالی کرده اید، را به آب جوش اضافه نمایید.

13-پس از اینکه برنج در آب جوش کمی نرم شد، باقالا را به آن اضافه کنید. و سپس بعد از مدتی اقدام به آبکشی برنج و باقالی کنید.

14-ته قابلمه روغن ریخته و ته دیگ مورد نظر خود را که می تواند سیب زمینی یا نان بوده را قرار دهید.

15-در این مرحله از طرز تهیه باقالی پلو با مرغ مجلسی، لایه ای از برنج را روی ته دیگ ریخته و سپس یک لایه شوید روی آن بریزید. و این فرایند را تکرار کنید. در پایان کار به کمک قاشق سوراخ هایی در برنج ایجاد کرده تا برنج به خوبی دم بکشد.

16-در آخرین مرحله از طرز تهیه باقالی پلو با شوید خشک، کمی برنج را به همراه زعفران ترکیب نموده و پس از دم کشیدن آن می توانید به برنج اضافه نموده یا برای تزئین در ظرف سرو استفاده نمایید. همچنین می توانید این روش از پخت باقالا پلو را در طرز تهیه باقالی پلو با مرغ ریش ریش استفاده نمایید.

نکاتی برای خوشمزه نمودن باقالی پلو با مرغ

جهت تهیه باقالا پلوی به روش سنتی اگر ازباقالی تازه استفاده می کنید حتما پوسته نازک روشن آن را جدا کرده و اگر هم باقلای خشک استفاده می کنید آن را در آب گرم خیس نمایید تا نرم شده و سپس پوست آن را بگیرید؛
درصورتی که از باقالی خشک استفاده میکنید لازم است حتما بعد از اینکه پوست آن را کنده، چند دقیقه در آب جوش بپزید تا کمی نرم شود. و بعد از نرم شدن آن را آبکش کنید؛
شما می توانید بوقلمون و گوشت ماهیچه را جایگزین مرغ نمایید.

مواد لازم جهت تهیه باقالی پلو با گوشت

مرغ به میزان لازم
هویج یک عدد
فلفل دلمه ای 1/2
زغفران به میزان لازم
برگ بو مقدار بسیار کم در صورت تمایل
کره 20 گرم
پیاز یک عدد
سیر 2 حبه
زرد چوبه 1/2 قاشق چای خوری
فلفل سیاه، نمک و پودر لیموعمانی به میزان لازم
برنج 3 پیمانه
باقلا سبز (باقلا مازندرانی) 400 گرم
شوید تازه 1/5 پیمانه
زعفران ساییده به میزان لازم
دارچین 1 قاشق چایخوری
روغن 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با رب

1-در این مرجله از پخت باقالی پلو با گوشت مجلسی می توانید از ماهیچه، گردن و گوشت ریش ریش استفاده نمایید. پس لازم است گوشت را برای پخت تمیز نمایید.

2-یک عدد پیاز را پوست گرفته و آن را بشورید. سپس به صورت خلالی آن را خرد کرده و داخل تابه ایی جهت سرخ نمودن با روعن بریزید.

3-گوشت ها را به پیاز درحال تفت اضافه کرده تا گوشت تفت داده بشود. سپس 2 حبه سیر را پوست کنده و به مواد اضافه نمایید.

4-در این مرحله ادویه هایی اعم از نمک، فلفل سیاه، چوب دارچین و زردچوبه را به گوشت در حال تفت اضافه نمایید.

5-نوبت به پخت باقالی پلو رسیده که همانند طرز تهیه باقالی پلو با مرغ آماده می کنید. می توانید در این مرحله از شوید تازه یا خشک نسبت به سلیقه و ضایقه ی خود استفاده نمایید.

6-پس از پخت گوشت می توانید آب گوشت را جدا نموده و کنار بگذارید. سپس 1 عدد پیاز را به صورت خلالی به همراه روعن حیوانی یا روغن زیتون سرخ نمایید.

7-در این مرحله هویج را حلقه ای خرد کرده و به پیاز اضافه کرده و شروع به سرخ کردن آن کنید.

8-فلفل های دلمه ای را نگینی خرد کرده و به مواد بالا اضافه نمایید. سپس ادویجات مورد نظر را به این مواد اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید.

9-در صورتی که به طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه با رب علاقه دارید، رب گوجه فرنگی را به همراه زعفران به این ترکیب اضافه نمایید.

10-سپس گوشت ها را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید با مواد به خورد گوشت ها برود. پس از آن زعفران دم کرده را نیز به ترکیب اضافه نمایید و اجازه دهید تا گوشت جا بیفتد.

11-در آخرین مرحله می توانید آب خورشت را به این ترکیب اضافه نموده و در هنگام سرو در کنار باقالی پلو با گوشت قرار دهید.

راز خوشمزه شدن باقالی پلو با ماهیچه مجلسی

  • می توانید در طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه گوساله یا گوسفند، از ادویجات دلخوذه استفاده کنید.
  • برای تجربه ی عالی از طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه مجلسی از هویج یا فلفل دلمه ای استفاده ننماید.
  • شما می توانید این غذا را بدون رب هم سرو نمایید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی