علمی و پزشکی

اجرای محدودیت‌های جدید از اول آذر، گرچه دیر است اما مغتنم است

وزیر بهداشت در مورد لزوم اعمال محدودیت های جدید برای مقابله با کرونا اظهار داشت: اگرچه این محدودیت ها از اول دسامبر اعمال شده است ، اما خوشحالم که هرچه زودتر این اورژانس را در اسرع وقت پیدا کردم. اگر محدودیت ها درست باشد ، اما باید با تاخیر اعمال شود ، ما ترجیح می دهیم با عجله و با وقفه اعمال کنیم.

آفتاب‌‌نیوز:

دکتر. سعید نمکی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با جمعیت هلال احمر اظهار داشت: در ماه های مارس و آوریل ، با ادامه تلاش ها ، همدلی و وحدت ملی و جمع آوری همه نیروها در اطراف یک محور ، موفق شدیم رکوردی تاریخی در مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلب در جهان ثبت کنیم. . دیروز جلسه ای در خدمت نزدیکان وزارت راه و شهرسازی داشتم و پس از رسیدن طوفان به کشورهای اروپایی یادآوری کردیم که ارتشی از یکی از هموطنان بزرگ ما کشورهای اروپایی را به بحران فراخواند و هنوز هیچ مقایسه ای بین ما انجام نشده است. بازگشت به کشور برای تأمین امنیتی بود که در این سایه همدردی تحت رهبری کرونا فراهم کردیم و هواپیماهایی را فرستادیم که این اقوام را به خانه بیاورند.

وی افزود: پس از آن روزها ، به دلایل مختلف ، از همه مهمتر ساده سازی ویروس و رفتار متفاوت آن ، به موج دوم و سوم بیماری مبتلا شدیم. وی در جلسه ای که در خدمت مقام معظم رهبری بود ، مسئولیت های جدیدی را به دستگاه ها سپرد که در ادامه مدیریت بیماری موضوع بسیار شاد و مهمی بود. یکی از مهمترین دستورات ایجاد پایگاه عملیاتی برای انجام مصوبات کارکنان بود و این شکاف در این دوره احساس می شد. بسیاری از پیشنهادات ما تصویب شد ، اما اجرا نشد.

وی در ادامه گفت: یک بال مدیریت بیماری که ما نداریم بال بسته و شکسته بود ، با تشکیل اردوگاه و سازماندهی مجدد عملیات اجرایی با حضور وزیر کشور در راس این قرارگاه. دومین وظیفه تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب این بود که به عنوان نمونه ای از محدودیت ها در وزارت بهداشت عمل کند و این گام باعث شد تا دوستان ما در وزارت بهداشت با همکاران وزارت امور داخلی هماهنگی کرده و دقایقی دیگر در مجلس شورای ملی چند صورت جلسه جدید تهیه کنند. مورد ستایش رئیس جمهور و اعضای هیئت.

وی افزود: اگرچه به دلیل وضعیت بحرانی تاج در کشور نیاز به تسریع در اجرای این محدودیت ها داریم ، اما به دلیل شرایط و شرایطی که باید ایجاد شود ، درخواست آنها را به اول دسامبر موکول کردیم. اگرچه دیر است ، من خوشحالم که هر چه زودتر این وضعیت اضطراری را پیدا کردم و اگر قرار است به درستی انجام شود ، ما ترجیح می دهیم آن را به تعویق بیندازیم تا عجولانه ، شکسته و نیمه تعطیل.