علمی و پزشکی

محدودیت‌های جدید ناشی از کرونا در پکن و هراس از موج دوم شیوع

به گزارش شفاف ، مناطق شیجیاژوانگ و زینگ تای در استان هبی ، جنوب پایتخت چین ، هفته گذشته پس از مثبت بودن نتیجه آزمایش برای حدود 300 نفر ، قرنطینه خانه ای هفت روزه وضع کردند. با این تصمیم ، بیش از 18 میلیون نفر به قرنطینه جهانی جدید منتقل می شوند.

طبق اعلام انجمن ملی بهداشت ، حدود 55 بیماری کرونا ویروس قلب جدید در چین روز دوشنبه تشخیص داده شد. روز یکشنبه این رقم بیش از 100 بود.

لانگ فانگ ، یک شهر اقماری در پکن ، 4.9 میلیون نفر را قرنطینه کرده و برای جلوگیری از شیوع ویروس ، آزمایش های گسترده ای را سفارش داده است.

شیجیازژوانگ ، مرکز استان هبی ، همچنین با 82 مورد حادثه در روز یکشنبه ، از آخرین اپیدمی بیشترین آسیب را دید. این امر منجر به لغو نشست سالانه مجلس نمایندگان شد. این جلسه قرار بود در تاریخ 25 ژانویه برگزار شود.

منبع آخرین اپیدمی هنوز مشخص نشده است ، اما طبق روزنامه South China Morning Post ، از دسامبر سال گذشته مراسم عروسی ، تشییع جنازه و مراسم مذهبی در روستاهای اطراف Shijiazhuang جریان داشته است. اگرچه برخی از بیماران علائمی داشتند اما به جای مراجعه به بیمارستان های دولتی در 45 کیلومتری ، به کلینیک های محلی مراجعه کردند.

کارکنان بهداشتی چین توانسته اند موج اول تاج را مهار کنند و از آن زمان با شیوع بیماری مبارزه می کنند.

آرنان کوی ، تحلیلگر موسسه گیوکال دراگونومیک ، در یادداشت تحقیقی نوشت که وجود نقاط کور در مناطق روستایی استان هبی و محدود بودن تست کوید از دلایل اصلی بیماری کرونا ویروس قلب در منطقه است.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز چین ، بیش از 96600 نفر با تاج تشخیص داده شده اند و 4700 نفر فوت کرده اند.