علمی و پزشکی

محدودیت‌ها متناسب با رنگ‌بندی جدید شهرها ابلاغ می‌شود/مراکز ۱۶ساعته گسترش یابد

وزیر بهداشت با اشاره به توقف عملیات غیر اورژانسی در بیمارستان ها در شرایط فعلی کرونا و لزوم گسترش فعالیت مراکز 16 ساعته منتخب ، گفت: ما یک ویروس جهش یافته خواهیم بود و محدودیت ها مطابق با رنگ های جدید

به گزارش ایران تودی ، دکتر سعید نمکی در دوازدهمین نشست مجازی روسای دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی کشور گفت: مردم برای کارکنان بهداشتی خود دعا می کنند ، قدردان و سپاسگزار هستند و مورد احترام هستند. از ابتدای تاج گذاری در کشور ، بسیاری از دستگاه های اجرایی به کمک نظام سلامت آمده اند ، اما در خط مقدم این دفاع شدید ، مدافعان بهداشت و دانشگاه های پزشکی بودند.

وی افزود: افزایش جدید بیماری با افزایش قبلی متفاوت است. چند روز پیش ، ما از معاون وزیر درمان خواستیم اقدامات غیر اورژانسی را لغو کند تا با مشکل کمبود تخت بیمارستان در کشور روبرو نشویم ، زیرا رفتار ویروس جهش یافته با ویروس قبلی متفاوت بود .

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی تعداد مراکز 16 ساعته منتخب باید فعال و گسترش یابد و داروهای سرپایی ضد ویروس در این مراکز به ویژه در مراحل اولیه بیماری ، آزمایش های تشخیصی و تیم های مراقبت باید انجام شود. برای نظارت بر بازدید از بیمارستان در کنار بیماران باشید.

نمکی تاکید کرد: “من در فضای مجازی نوشتم که برخی تصور می کنند تغییر منحنی بیماری در کشور با فتوشاپ انجام می شود ، اما هر نیم میلی متر از این منحنی ها ، هزاران نفر و هزاران خانواده باید برای کاهش عرق زیاد منتظر بمانند ، خون و زندگی هزاران کارگر بهداشت و کارگر. “

به گزارش روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی گفت: در آینده نزدیک تغییراتی در متغیرهای رنگی شهرهای کشور ایجاد می شود و ما م componentsلفه های م effectiveثر مانند ویروس جهش یافته را در نظر خواهیم گرفت و محدودیت ها مطابق با طرح های جدید رنگی اعلام می شود.. ما انتظار داریم که روسای دانشگاه و همکاران ما در دانشگاه ها همچنان پروتکل ها را رعایت کنند.

لازم به ذکر است معاونین وزارت بهداشت و روسای دانشگاهها و دانشکده های پزشکی در این جلسه گزارشاتی ارائه دادند.

انتهای پیام