علمی و پزشکی

آمار کرونا در ایران، ۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۱۴۰۵۱ بیمار و ۴۰۶ فوتی جدید

باخت نهایی کوید 19 در ایران به 47،095 رسید

آفتاب‌‌نیوز:

روز جمعه ، سیما سادات لاری آخرین آمار مربوط به بیماری کرونا قلب و تلفات در ایران را منتشر کرد و افزود: بر اساس معیارهای تشخیصی قطعی ، در 24 ساعت تا ظهر امروز (27 دسامبر 2014) 14 هزار و 51 بیمار جدید از جمله Covid 19 در کشور و 2245 مردم در بیمارستان بستری شدند. بنابراین ، تعداد کل بیماران Covid 19 در کشور به 922،397 بیمار رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت: “خوشبختانه تا به امروز 640،065 بیمار تحت معالجه و یا از بیمارستان مرخص شده اند.” علاوه بر این ، 5860 بیمار مبتلا به Covid 19 در وضعیت بحرانی قرار دارند.

ویروس کرونا ویروس کرونا ، از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شده و اخیراً در سراسر جهان گسترش یافته است ، سازمان بهداشت جهانی در مارس 2020 بیماری همه گیر را تأیید کرد.

طبق آمار رسمی ، جوید بیش از 60 میلیون نفر را در 19 کشور آلوده کرده و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری فوت کرده اند. ایران از نظر تعداد مرگ تاج و نسبت جمعیت ، نهمین کشور در جهان است. ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا مرگ تاج بالاتر از ایران داشتند.

افراد آلوده به ویروس کرونا به دستان آلوده ، عطسه ، سرفه و حتی قطره های تنفسی از دهان ، بینی و چشم آلوده می شوند. تنگی نفس ، خستگی و بدن درد ، اختلالات بو و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیف مبتلا می شوند.

محدودیت های جدید تاج گذاری از 44 شنبه تا 44 هفته در 44 شهر اعمال می شود ، از جمله 160 شهر قرمز ، 208 شهر نارنجی و 80 زرد.

با این محدودیت ها ، مشاغل غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شود ، حداکثر یک سوم کارمندان دولت مشغول به کار می شوند ، تردد از راه دور با شماره های غیر محلی ممنوع است و هرگونه تردد خودرو از ساعت 9 شب تا 4 صبح انجام می شود. در شهرهای قرمز ممنوع است.

جمشید انصاری ، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ، شب گذشته – پنجشنبه – از تعطیلی دفاتر در هفته آینده خبر داد و افزود: دولت میزگرد و قرارداد تجهیزات را با کلیه کارمندان و شرکت های دولتی شامل رسمی ، پیمانی و پیمانی اعلام کرده است. کاهش کارکنان باید در همه زمینه ها انجام شود و تفاوتی بین کارمندان ادارات وجود ندارد.