علمی و پزشکی

۲۱۱۳ ابتلا و ۱۴۱ فوتی جدید کرونا در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت از جدیدترین عفونت های کورو ویروس و مرگ و میر در کشور در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش ایران تودی ، دکتر سیماسادات لاری اظهار داشت: از دیروز تا امروز 23 شهریور ماه 2016 براساس ضوابط دقیق تشخیصی ، 2111 بیمار جدید در کشور شناسایی شده اند که از جمله آنها می توان به کووید 19 اشاره کرد که 882 نفر از آنها در بیمارستان بستری بودند.

ادامه داد: تعداد کل بیماران Covid 19 بیمار در کشور به 358 هزار و 905 نفر رسیده است.

وی گفت: “متاسفانه در 24 ساعت گذشته ، 141 بیمار جاوید 19 نفر را کشته اند که تعداد کشته شدگان را به 20.643 نفر رسانده است.”

به گفته وی ، خوشبختانه تاکنون 309 هزار و 464 بیمار در بیمارستانها معالجه یا مرخص شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ، 3 هزار و 481 بیمار از جمله جاوید 19 در بخش مراقبت های ویژه قرار دارند.

لری ادامه داد: تاکنون 3 هزار و 367 هزار و 711 تست تشخیصی Covid 19 در کشور انجام شده است.

وی با تشریح استانها در وضعیت قرمز بیماری ، اظهار داشت: مازندران ، تهران ، گم ، گلستان ، خراسان شمالی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، خراسان رضوی ، کرمان ، سمنان ، آذربایجان شرقی ، مرکزی ، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی همچنین در خصوص وضعیت استانها با هشدار گفت: استان های فارس ، ایلام ، لرستان ، هرمزگان ، زنجان ، قزوین ، آذربایجان غربی ، بوشهر ، همدان ، چهارمحال و بختیاری ، استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در وضعیت اضطراری قرار دارند.

وی با تشریح وضعیت استان های کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت: این استان در مارس سال گذشته و در آوریل امسال شاهد شیوع نسبتاً متوسط ​​این بیماری بود. از اواخر ماه آوریل تعداد پرونده ها و برنامه روزانه بستری در این استان رو به کاهش است و تا پایان ماه مه ادامه داشت ، اما در ماه ژوئن به همراه بسیاری از استان های دیگر ، این برنامه دوباره به سمت بالا تغییر کرد. بنابراین ، اواسط ماه ژوئیه از زمان شروع بیماری به بالاترین حد خود رسیده است. علیرغم کاهش اندک در تعداد موارد و بستری در مرداد ماه ، وضعیت بیماری در اکثر شهرها حساس ، شکننده و بسیار نگران کننده است و هفته گذشته چهار شهر استان در معرض خطر بودند.

لری گفت: “براساس تحقیقات انجام شده ، متوسط ​​رعایت پروتکل های بهداشتی در این ایالت 84.3٪ است. بیشترین میزان مربوط به داروخانه ها و دفاتر پیشخوان است و کمترین میزان در مراکز انتقال و خرید ایالت است.” نسبت ماسک های مورد استفاده کارمندان اداری و بانکی 96٪ و نسبت ماسک های مورد استفاده کارگران صنعتی 87٪ است. همچنین استفاده از ماسک توسط افراد در حمل و نقل عمومی 77 درصد است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: یكی از مهمترین وظایف همكاران ما ، یعنی كاركنان بهداشتی ، انجام سه مرحله غربالگری بیماری ، ایجاد مراكز بیماری 16 تا 24 ساعته كوید 19 و ارائه آزمایش و آموزش در سطح قبیله است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل ها و استفاده جدی تر از ماسک ها توسط مردم این استان ، شاهد این باشیم که شهرهای این استان از وضعیت قرمز بیماری خارج نیستند.

وی گفت: “مهمترین راه برون رفت از وضعیت فعلی بیماری در کشور تقویت سه اصل بهداشت از جمله شستشوی منظم دست ، فاصله بدنی و استفاده از ماسک است. امیدواریم با رعایت این اصول شاهد شکسته شدن زنجیره عروق کرونا باشیم.” در کشور باشید.

در خاتمه سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: امیدوارم با یاری و پشتیبانی دوستداران امام حسین (ع) رازهای آمیخته با شور و شعور حسینی در همه جای کشور عزیزمان برقرار شود.

انتهای پیام