علمی و پزشکی

ویروس جدید کرونا پشت دروازه های کشور است

به دلیل شفافیتدکتر کوید 19 در همایش بررسی وضعیت نهایی برنامه مدیریت و کنترل اپیدمی به صورت محله ای و خانواده محور (طرح سردار شهید سلیمانی) با مشارکت وزارت بهداشت و حضور مجازی مدیران دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی سخنرانی کرد. علیرضا رئیسی. فرمانده سپاه از فرمانداران و فرماندهان سپاه پاسداران برای همکاری با وزارت بهداشت در کنترل شیوع تاجگذاری در کشور تشکر کرد و گفت اکنون باید بدانیم که در جبهه های جنگ هستیم.

وی گفت: “ما در كنترل بیماری در ماه مه آرامش نسبی داشتیم ، اما بلافاصله با موج شدیدی از ویروس ها روبرو شدیم كه باعث تلفات زیادی شد.” “طبق محاسبات” اگر روند قبلی ادامه داشت و محدودیت هایی اعمال نمی شد ، شاهد 50000 بستری بیشتر و 7500 مرگ بیشتر بودیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر در پیروی از پروتکل ها کوچکترین سهل انگاری داشته باشیم ، اوج بعدی بیماری در ماه فوریه خواهد بود و این امر منجر به حوادث خواهد شد: رفتار ویروس غیرقابل پیش بینی است و اکنون یک جهش بزرگ است.

وی گفت: “در شب سال نو ، میلیون ها نفر در انگلیس به ویروس جدید آلوده شدند.” ویروس جدید پشت درهای کشور است ، بنابراین ما باید همیشه آماده و کنترل بسیار قوی بر مرزها داشته باشیم ، و باید برنامه های لازم را برای زمانی که گسترش ویروس افزایش می یابد داشته باشیم.

سخنگوی کرونا ملی ادامه داد: Covid 19 تقریباً منقرض شده و ویروس انگلیسی جایگزین می شود. این ویروس از 20 سپتامبر در انگلیس در حال شیوع است ، اما متأسفانه گزارش نشده است و در هفته سوم دسامبر گزارش شد ، زمانی که تعداد افراد آلوده به 1108 نفر رسید. جهش های جدیدی نیز در نیجریه و آفریقای جنوبی ظاهر شده است ، اما میزان این جهش در ویروس RNA بسیار عجیب است و غیر قابل پیش بینی بودن ویروس را نشان می دهد.

وی افزود: در صورت وجود ویروس جدید ، باید مجموعه اقدامات در حال اجرا در طرح شهید سلیمانی را ادامه دهیم. تشخیص به موقع ، انزوا و مشاهده محیط اطراف بیمار سه وظیفه اساسی است که هرگز نباید فراموش شوند.

وی گفت: “ما هنوز از جایی كه می خواهیم فاصله داریم.” “از نظر تعداد آزمون هیچ مشکلی وجود ندارد ؛ تاکنون حدود 800000 آزمون توزیع شده است و در صورت لزوم 1.2 میلیون تست برای توزیع در دانشگاه ها داریم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به مشخصات برنامه شهید سلیمانی در مقایسه با سایر پروژه های جهان و کشور گفت: در این طرح بیمار فعال تشخیص داده شده است. به دلیل وسعت و پراکندگی کشور ، پیگیری کل کشور امکان پذیر نیست ، ما یک پروژه محله محور را اجرا کردیم.

وی توضیح داد: در این طرح 12 تا 25 هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده است ، به این معنی که بیماران در منطقه 25 هزار نفری تحت نظر قرار می گیرند و شرایط بیماری نیز کنترل می شود.

به گفته وزارت روابط عمومی وزارت بهداشت ، رئیس هیئت مدیره گفت که در این پروژه سه زمینه مراقبت ، کنترل و پشتیبانی را در نظر گرفته ایم: در بخش پشتیبانی پروژه به خانواده های آلوده و یک موسسه نیاز به تاج گذاری. صندوق به دلیل محدودیت های اداری که با مشکلات اقتصادی روبرو هستند ، پشتیبانی خواهد شد.

سخنگوی ستاد ملی کرونا در پایان با اشاره به همکاری خوب استاندار با سپاه در کنترل ویروس کرونا در استان گیلان اظهار داشت: برای شکستن زنجیره عفونت انزوا کنید. زیرا در صورت عدم اقدام ، ویروس جهش یافته جایگزین ویروس قبلی شده و میزان عفونت را تا حد زیادی افزایش می دهد.