علمی و پزشکی

واکسیناسیون عمومی کرونا با قدرت از فردا در کشور شروع می شود

واکسیناسیون عمومی کرونر از فردا در کشور اجرایی می شود

ایران تودی / آذربایجان غربی وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون عمومی تاج از فردا در کشور آغاز می شود.

سعید نماکی امروز ، 9 ژوئیه ، در سی و ششمین مراسم پرسشنامه سلامت که در اتاق جلسات فرماندار برگزار شد ، افزود: این شروع است.
آذربایجان غربی با اشاره به اینکه علی رغم همه گذرگاه های مرزی یکی از استانهایی است که در مبارزه با کرونا نمونه است ، افزود: این استان به دلیل شرایط جغرافیایی شرایط تبدیل شدن به یک استان توریستی سالم را دارد.
وی گفت: “دو ماه پیش با استقرار مراكز ویروس جهش یافته در استان های آذربایجان ، توانستیم از شیوع ویروس در غرب ، یزد ، گوم ، هرمزگان جلوگیری كنیم.”
وزیر بهداشت اظهار داشت که علی رغم دستور رهبر معظم انقلاب در آوریل 1999 مبنی بر اختصاص یک میلیارد دلار به سیستم مراقبت های بهداشتی ، بخش قابل توجهی از این وام هنوز به سیستم مراقبت های بهداشتی نرسیده است.
نمکی با بیان اینکه امروز این کشور به صادر کننده ماسک و محصولات بهداشتی و مولد اکسیژن تبدیل شده است ، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 160 CT ، 400 آزمایشگاه تشخیص مولکولی و 490 دستگاه تولید اکسیژن بر روی کشو نصب شده است.
وزیر کشور با تأکید بر اینکه در حال حاضر 600 تخت بیمارستانی خالی در سیستان و بلوچستان وجود دارد ، گفت: طی چند روز گذشته سه دستگاه مولد اکسیژن در بیمارستان های سیستان و بلوچستان نصب شده است.
وزیر بهداشت گفت: امروز تولید داروی داخلی 92 درصد افزایش یافته است و با وجود تاج ، از واردات دارو با داروهای مشابه داخلی جلوگیری شده است.
به گزارش ایران تودی ، چندین پروژه بهداشتی در قالب کنفرانس های ویدئویی از جمله استادیوم چند منظوره نشاط در ارومیه ، آزمایشگاه مرکز بهداشت مهاباد ، کلینیک تخصصی بوکان ، مرکز مهارت های بالینی ، اتاق های آزمایش و جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه افتتاح شد.

انتهای پیام