عمومی

سویه جدید، مدیریت جدید – ایران تودی

سویه آمیکرون تعداد موارد را افزایش می دهد نه تعداد بستری شدن را و این نشان می دهد که نمی توان از رفتار این سویه برای ترسیم سیاست قبلی برای شهرها استفاده کرد.

به گزارش ایران تودی، در یادداشتی در روزنامه آمده است جام جم دکتر پیام طبرسی عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا گفت: چندی پیش رئیس جمهور از کمیته علمی خواست تا واکسیناسیون افراد 5 تا 12 ساله را در نظر بگیرد. واکسیناسیون افراد زیر 12 سال از این طریق در این کمیته علمی بررسی شده است و در آینده در مورد واکسیناسیون این گروه سنی تصمیم گیری خواهد شد. بر اساس اطلاعات ما، در افراد زیر 12 سال پس از واکسیناسیون عوارض جانبی گزارش نشده است. در 99.9 درصد موارد، هیچ عارضه جدی در کودکان و نوجوانان وجود ندارد. فراوانی عوارض جانبی واکسن در بزرگسالان نسبتاً زیاد است و عموماً کودکان پس از واکسیناسیون عروق کرونا ویروس عوارض جانبی زیادی ندارند. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد واکسیناسیون زیر 12 سال مورد نیاز است. اگرچه واکسن به افراد 5 تا 11 ساله در ایالات متحده داده می شود، کمیته علمی همچنان علاقه مند به انجام تحقیقات اضافی برای تصمیم گیری است.

سویه آمیکرون وارد کشور شده است و در این بین شرایط این سویه که پاتوژن جدی تری است تغییر و تشدید خواهد شد. سویه های آمیکرون در کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب شایع تر است، به همین دلیل است که ما در افراد زیر 12 سال بیشتر مستعد واکسیناسیون هستیم.

بر اساس اطلاعات، تعدادی از شهروندان مبتلا به این بیماری هستند، اما لازم به ذکر است که این آمار واقعی نیست. زیرا تعداد معاینات روزانه در کشور کم است. روزانه حدود 20000 آزمایش از شهروندان گرفته می شود. این رقم نسبت به سایر کشورها و جمعیت ایران کمتر است و نه تنها واکسیناسیون، بلکه تشخیص بیماری ها نیز برای موفقیت درمان کرونری در برابر سویه ایمیکرون بسیار مهم است. بنابراین تعداد آزمایشات روزانه باید افزایش یابد.

علاوه بر این باید توجه داشت که سیاست رنگ شهرهای کشور تغییر کرده است. اکنون سیاست لکه دار کردن وضعیت کرونا در کشور به سمت آلودگی سویه آمیکرون پیش رفته است و حتی اگر نمونه ای از سویه آمیکرون در شهری شناسایی شود، آن شهر در وضعیت بدی قرار می گیرد. زیرا سویه آمیکرون بسیار بیماری زا است. فراموش نکنیم که سویه آمیکرون تعداد موارد را افزایش می دهد نه تعداد بستری ها و این نشان می دهد که نمی توان از رفتار این سویه به عنوان سیاست قبلی برای رنگ آمیزی شهرها استفاده کرد.

انتهای پیام/