عمومی

سفر هنوز پرخطر است – ایران تودی

سفر با جابجایی گزینه های جدید باعث اپیدمی می شود. هنگامی که با یک نوع جدید روبرو می شویم ، نشان می دهد که ارگانیسم میزبان موقعیت جدیدی در برابر ویروس دارد ، که حتی در صورت واکسیناسیون میزبان جدید ، احتمال عفونت با ویروس را افزایش می دهد. همه اینها بر سفر تأثیر منفی می گذارد.

این روزنامه به نقل از ایران تودی گزارش می دهد ایران وی نوشت: “با گذراندن همه استان های کشور از پنجمین اجلاس سران کرونا ، تعداد شهرهای قرمز از 29 به 16 شهر کاهش یافت ، تعداد حوادث و مرگ و میر در ماه اکتبر اندکی کاهش یافت و در عوض واکسن های واردات و تزریق را افزایش داد. بسیاری از استانها از پنجمین قله کرونا عبور کرده اند و در حال حاضر کمتر از 20 شهر در معرض خطر بالای کرونا قرار دارند و تعداد استانهای قرمز در مقایسه با ماههای آگوست و سپتامبر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کارشناسان بهداشت می گویند اگر روند واکسیناسیون تسریع شود ، اگر این فرایند نادیده گرفته شود ، احتمال رسیدن به اوج ششم در میان بیماران مبتلا به بیماری کووید -19 و افزایش عوارض و مرگ و میر دور از انتظار نیست. اگرچه گفته می شود واردات واکسن در هفته های اخیر افزایش یافته است ، اما روزانه حدود 1.5 میلیون ایرانی واکسینه می شوند ، اما ترس از موج پنجم فروکش نکرده است و برخی از کارشناسان هشدار می دهند که اگر مردم از ماسک استفاده نکنند ، جلسات ، سفرها و سفرها به طول می انجامد. محل. اعتصابات آینده را از دست ندهید. زنجیره انتقال فعال ویروس به زودی در مناطق مختلف کشور به مشکل تبدیل خواهد شد.

مسعود یونسیان ، اپیدمیولوژیست می گوید: “اگر جمعیت واکسینه شده به 60 درصد برسد [کل جمعیت] در غیر این صورت ، باید نگران موج ششم تاج باشیم. او معتقد است که بهترین راه مبارزه با ویروس ، شناسایی زودهنگام بیماران است. به همین دلیل است که نظارت و واکسیناسیون یکی از مهمترین مسائلی است که ما باید به آن بپردازیم. همانطور که وزیر بهداشت وعده داده بود ، در ماه نوامبر ، همه افراد بالای 18 سال هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت می کنند ، بنابراین ما باید واکسیناسیون را برای کاهش مرگ و میر انجام دهیم ، نه برای کاهش بروز بیماری کرون. شدت عفونت منجر به بستری شدن در بیمارستان می شود که باید کاهش یابد. سویه دلتا اثر واکسن را تا 10 درصد کاهش می دهد ، اما مرگ و میر هنگام واکسیناسیون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

این روزها ممکن است اوضاع در کرونا کمی آرام به نظر برسد ، اما تعطیلات آینده و افزایش سفر به استانهای شمالی باعث نگرانی در روزهای اخیر شده است. روسای دانشگاه های علوم پزشکی می گویند کاهش آمار در استان های شمالی بسیار شکننده است و هرگونه بی توجهی می تواند ما را به رتبه ششم برساند. تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی در سواحل دریای خزر موجی از گردشگران را نشان می دهد که هفته گذشته برای تعطیلات عازم استانهای شمالی شده اند. این موضوع البته با توجه به افزایش ناگهانی تعداد بیماران ، واکنش روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان های مازندران و گیلان را به دنبال داشت.

انتقال انواع جدید ویروس با افزایش سفر

حمید سوری ، رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی کووید -19 در پاسخ به این س ifال که آیا کاهش شهرهای قرمز با افزایش نرخ واکسیناسیون ارتباط دارد یا خیر ، گفت: “یکی از م effectiveثرترین روش ها برای کاهش زنجیره انتقال ویروس ، واکسیناسیون است.” به همین دلیل ، همه کشورهای جهان در تلاش هستند تا حد ممکن پوشش واکسن را افزایش دهند. البته افزایش پوشش واکسیناسیون به معنای کنار گذاشتن اقدامات متقابل و پایبندی به پروتکل ها نیست.

سوری می افزاید: از سوی دیگر ، بین میزان واکسیناسیون در کشور ما و دستیابی به امنیت جمعی تفاوت زیادی وجود دارد. این بدان معناست که اگرچه میزان واکسیناسیون در حال افزایش است ، اما ما هنوز از دستیابی به امنیت جمعی فاصله داریم زیرا حداقل 80 of مردم نیاز به واکسیناسیون دارند. نکته بعدی این است که حتی اگر به این سطح واکسن برسیم ، ویروس سعی می کند در ژنوم خود تغییراتی ایجاد کند تا بقای خود را تضمین کند. در نتیجه ، انواع جدیدی از ویروس در حال ظهور است. در شرایط کنونی ، ما باید در برابر گزینه های جدید هوشیار باشیم تا از تأثیر واکسن ها کاسته نشود و از شیوع بیماری جلوگیری شود.

کووید -19 ، رئیس کمیته ملی اپیدمیولوژی گفت: “معمولاً سیستم ایمنی بدن در طول سفر تضعیف می شود زیرا شیوه زندگی عادی مختل می شود و این امر احتمال ابتلا به آن را افزایش می دهد.” در عین حال ، ما هنوز نمی دانیم چند درصد افراد واکسینه شده اند ، یعنی هنوز مدیریت اپیدمی هوشمند نداریم. این باعث می شود بسیاری از افرادی که در سفر هستند ، دیگران را آلوده کنند.

سوری گفت: “به طور طبیعی ، واکسن می تواند از شدت بیماری و مرگ جلوگیری کند ، اما این بدان معنا نیست که خطر مرگ و بستری شدن در بیمارستان را به صفر می رساند.” به طور خاص ، افرادی که هنگام سفر بیمار می شوند ، بیشتر به صورت گروهی مانند ماشین یا قطار و هواپیما سفر می کنند. اگرچه انواع ویروس در شهرهای مختلف یکسان نیست. اگرچه گزینه اصلی در کشور دلتا است ، اما ما در شمال کشور نمی دانیم ، آیا گزینه دیگری داریم؟ از آنجا که سیستم مرتب سازی ویروس ما فعال نیست ، ما نمی دانیم گزینه های گسترش در جامعه چیست.

به گفته وی ، این سفر با جابجایی گزینه های جدید باعث اپیدمی می شود. هنگامی که با یک نوع جدید روبرو می شویم ، میزبان اظهار می کند که بدن شرایط جدیدی در برابر ویروس دارد و این میزبان جدید با وجود واکسیناسیون احتمال عفونت را افزایش می دهد. همه اینها بر سفر تأثیر منفی می گذارد.

در پایان ، سوری توصیه می کند که بازگشت به زندگی عادی بسیار ضروری و مطلوب است و باید در اسرع وقت انجام شود ، اما برای برآوردن این شرایط به چند هفته زمان نیاز داریم تا واکسیناسیون را افزایش دهیم ، با اپیدمی مبارزه کنیم ، به ویژه قرنطینه و بیماری. به بنابراین ، مردم خود را در معرض رنج و درد قرار نمی دهند. طبیعی است که واکسن انواع جدیدی به عنوان یک بیماری جدید به خود بگیرد و خطر اپیدمی را افزایش دهد. مردم باید صبور باشند تا زمانی که مدیریت اپیدمی را هوشمندتر نکنیم و بدانیم که مسافران هم دوز واکسن را دریافت می کنند و هم پروتکل ها را رعایت می کنند. “

انتهای پیام