عمومی

هشدار پیک ششم – ایران تودی

با توجه به برنامه های روزانه بیماری و مرگ و میر، می توان شاهد افزایش روند اپیدمی کرونا در کشور بود.

به گزارش ایران تودی، این روزنامه گزارش داد اعتماد به نفس وی خاطرنشان کرد: پس از یک هفته استراحت، ویروس کرونا با افتخار در سراسر کشور هجوم آورده است. بر اساس اعلام وزارت بهداشت، در روزهای اخیر حملات ویروسی جدید در شرق کشور گزارش شده است و هنوز از استان سیستان و بلوچستان خبر نگران کننده ای مبنی بر افزایش بحرانی مبتلایان و فوتی های ویروسی منتشر نشده است. Quid-19 حداکثر افزایش را ثبت کرد.

استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، کرمان، خوزستان، فارس، مازندران، البرز، مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و لرستان از جمله استان‌هایی هستند که از افزایش عوارض و مرگ‌ومیر، افزایش بستری‌ها و خروج بیماران خبر دادند. وضعیت آب در شهرهای منطقه. مرگ های کم خطر)، دو رقمی، افزایش مراجعات به بیمارستان، پیشرفت قرمز و افزایش تعداد بیماران در شهرهای سه رقمی گزارش شده است. قرمز. با توجه به جداول روزانه آلودگی و مرگ و میر نیز شاهد افزایش روند اپیدمی در سراسر کشور هستیم. از هفته گذشته رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرای محدودیت های اجتماعی از جمله کنترل شدید ممنوعیت بین استانی شماره گذاری محلی و لزوم استفاده از ماسک در اماکن عمومی و ادامه کار از راه دور در ادارات دولتی، ارگان ها و پایین تر روزانه نرخ مرگ و میر 0.160 تا 170، و تعداد عفونت های جدید کمتر از 10000 بود، اما این اعداد در پنج روز گذشته رو به افزایش بوده است و این افزایش نشانه غیرقابل انکاری از یک شغل قوی است. ویروس Covid-Wir19. این واقعیت که همزمان با شروع اولین اپیدمی آنفولانزا رخ داد و همچنین امتناع 15 تا 20 درصد از جمعیت از دریافت واکسن کرونا، نگرانی های جدی را در مورد واکنش شدید به ویروس در سرما ایجاد می کند. فصل؛ در عین حال، به گفته متخصصان بیماری های عفونی، خطر گردش ویروس در فصل سرما افزایش می یابد. زیرا تجمعات در داخل خانه (به دلیل بسته شدن پنجره ها در هوای سرد) می تواند خطر ابتلا به عفونت را در بین جمعیت عمومی و حتی جمعیت واکسینه شده افزایش دهد.

روز گذشته علیرضا ناجی، رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هشدار داد که «بیش از 90 درصد افرادی که بر اثر بیماری عروق بیماری کرونا قلب فوت می کنند، واکسینه نشده اند». بر اساس اعلام وزارت بهداشت دیروز، 197 بیمار کووید-19 در شب 4 تا 5 نوامبر جان خود را از دست دادند. پنج روز پیش، در شب 30 آنلاین به 10 آبان، تعداد جان باختگان ویروس کرونا در کشور 124 نفر بود. بر اساس این گزارش، 10 هزار و 644 بیماری جدید قلبی عروقی در شب 14 تا 14 فروردین ماه در کشور شناسایی شد. پنج روز پیش و از 30 آنلاین تا اول آبان، تعداد مبتلایان جدید در کشور 7081 نفر بود.

تا دیروز در مجموع 83 میلیون و 529 هزار و 916 دوز واکسن کرونا در کشور واکسینه شد، اما این بیماری مجدداً رو به افزایش است و طبق آمار وزارت بهداشت 51 میلیون و 738 هزار و 578 نفر معادل 60 درصد است. تعداد کل افرادی که اولین دوز واکسن را دریافت کردند، اما دو هفته پس از دوز دوم، مصونیت نسبی در برابر حملات شدید ویروسی خواهند داشت. درصد از جمعیت. پس از واکسیناسیون 70 تا 80 درصد جمعیت کشور، کل کشور هنوز تا رسیدن به هدف خود یعنی امنیت جمعی فاصله دارد. اگرچه در هفته‌های اخیر به دلیل افزایش واردات واکسن نسبت به اواسط تابستان، نرخ واکسیناسیون افزایش یافته است، اما افتخار کارکنان بهداشتی در این ناپایداری ویروس در کشور، پیشی گرفتن از واکسن ایرانی است. این در تمام دنیا جای تعجب دارد.

دو روز پیش سید عباس متولیان متخصص عفونی به خبر گفت: در دو ماه گذشته به هر ۱۰۰ نفر ۳۳ دوز در کشور داده شده است. اگر امروز به هر 100 نفر 96 دوز داده می شد. در حال حاضر میانگین جهانی واکسیناسیون 84 دوز به ازای هر 100 نفر است، بنابراین پوشش واکسیناسیون ایران در حال حاضر بالاتر از میانگین جهانی است. بر اساس محتویات برنامه روزانه WORLDMETERS، جایگاه ایران در جهان از نظر تعداد کل مبتلایان پس از آمریکا (46 میلیون و 502 هزار و 517 نفر)، هند (34) در رتبه هشتم قرار دارد. میلیون و 227 هزار و 720 نفر، برزیل (21 میلیون و 748 هزار و 984 نفر)، انگلیس (8 میلیون و 897 هزار و 149 نفر)، روسیه (8 میلیون و 352 هزار و 601 نفر)، ترکیه (7 میلیون و 909 هزار و 111 نفر) و فرانسه (7 نفر) میلیون و 909 هزار و 111 نفر) میلیون و 133 هزار و 766 نفر); تا ظهر دیروز تعداد کل بیماران در ایران به 5 میلیون و 888 هزار و 100 نفر رسید.

ظاهراً یکی از دلایل اصلی بازگشت موج افزایشی، عجله در بازگشایی، لغو دورکاری، عادی سازی حمل و نقل عمومی و همچنین ممنوعیت حمل و نقل شبانه با وجود ادامه ممنوعیت تردد بین قرمز و شهرهای نارنجی و رفع ممنوعیت بسیاری از اصناف.

دیروز دبیر کمیته اپیدمیولوژی و تحقیقات کمیته علمی کشوری مبارزه با جووید 19، گشایش و چانه زنی زودهنگام موسسات برای از سرگیری فعالیت هایی که باعث التهاب جمعیت شده است را خطرناک ترین حرکت در شرایط کنونی کشور خواند. که در شرق کشور روند نزولی متوقف شده و حتی روند صعودی خاصی از بیماری آغاز شده است. اما واقعیت این است که سرعت کاهش بیماری در سراسر کشور بسیار کند است و بسیاری از استان ها به صورت افقی حرکت می کنند. این شرایط افقی در این سطح مطلوب نیست، اما اگر به یک سطح افقی با بروز و بستری کمتر می رسیدیم، مطلوب است، اما الان اینطور نیست. البته علت افزایش بیماری در برخی استان ها و جدی بودن یا نبودن این افزایش چندان مشخص نیست. در مجموع با کاهش اپیدمی ما در کشور همه اعم از مردم و مسئولین اقدامات پیشگیرانه و مشاهدات را ضعیف می کنند اما هنوز تایید یا تاییدی وجود ندارد که این افزایش ها نشانه جهش باشد.اطلاعات رد و تکمیلی باید یافت می شود. این فرصت ها همیشه در دسترس هستند. ما هنوز هیچ مدرکی ندیده ایم، اما هر احتمالی ممکن است. در عین حال از سراسر کشور اعم از دانشگاه ها، وزارت آموزش و پرورش، کارمندان، بازگشایی، برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی و … می شنویم. می تواند در جهت گیری های آینده این جریان ها نقش داشته باشد. اکتشافات مجدد در همان زمان و بدون ترتیب زمانی درست اتفاق می‌افتد و این نگران‌کننده است».

انتهای پیام/