کسب و کار ایرانیان

درآمد طراح سایت در آمریکا چقدره؟

اگر در آمریکا هستید و به یک طراح وب سایت نیاز دارید، احتمالاً یک شرکت معتبر در شهر یا ایالت خود (کالیفرنیا، نیویورک، نیوجرسی، تگزاس…) را در گوگل جستجو کرده اید. البته امروزه دیگر نیازی به حضور طراح وب سایت شما در شهر شما نیست. می توانید به صورت آنلاین سفارش دهید و یا در صورت نیاز در جلسات فنی و آموزشی آنلاین شرکت کنید.

خوشبختانه دنیای فناوری و تجارت وب نیاز به رضایت بیشتر مشتری دارد. و به راحتی می توانید کیفیت و سابقه این کسب و کارها را پیدا کنید. نمایه کسب و کار در Google مکانی است که هر مشتری راضی یا ناراضی می تواند آزادانه تجربیات خود را با عموم به اشتراک بگذارد. همچنین نمونه کار یک طراح وب در وب سایت خود راه خوبی برای بررسی کیفیت کار آنها است. اما طراحی سایت به سلیقه و نظر مشتریان نیز بستگی دارد.

از طرفی این شرکت توسعه وب ثبت شده یا مستقل می تواند شما را راهنمایی کند. زیرا حتی فریلنسرها نیز در وب محبوب هستند و می توانید سابقه کاری آنها را بررسی کنید. اما توصیه من به شما این است که به سراغ شرکت هایی بروید که سابقه طولانی در طراحی وب دارند. زیرا وب سایت شما نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. یک نفر یا یک گروه کوچک مطمئناً در نگهداری وب سایت دچار شکست خواهند شد. اگر یک شرکت بزرگ و با سابقه با کارکنان بیشتر، قدرت و امکان بقای طولانی مدت در بازار باشد، می تواند پشتوانه خوبی برای نیازهای امنیت سایت شما در آینده باشد. برای یادگیری طراحی سایت در دوره ژاکت آکادمی که توسط ژاکت برگزار میشود شرکت کنید.

انواع وب سایت

قبل از اینکه قیمت وب سایت را بررسی کنم، آنها را به چند دسته تقسیم می کنم تا کار آسان تر شود:

شبکه های تجاری ایجاد شده برای ترویج تجارت

سایت های فروشگاه، فروش محصولات یا محصولات مختلف

وب سایت ها یا برنامه های کاربردی وب خاص، مانند: B2B، Database Driven و غیره

هر یک از این پروژه ها ممکن است جزئیات متفاوتی داشته باشند. به عنوان مثال، یک فروشگاه اینترنتی می تواند یک جستجوی ساده یا پیشرفته، مقایسه، سیستم پیشرفته توصیه محصول و … داشته باشد.

با این حال، نمونه های ایده آل برای همه این وب سایت ها، مانند آمازون یا eBay وجود دارد. می‌توانیم سه دسته وب‌سایت‌های بالا را به دو بخش مقدماتی و پیشرفته تقسیم کنیم. اما منظور ما فروشگاه پیشرفته آمازون نیست. زیرا تعداد کمی از وب سایت ها برای توجیه سرمایه گذاری و توسعه به این ویژگی ها و بهینه سازی های زیادی نیاز دارند.

راه دیگر برای تمایز بین وب سایت ها این است که آیا وب سایت از ابتدا ساخته شده است یا با CMS. ما معمولاً سایت را از ابتدا توسعه نمی دهیم تا زمانی که CMS نیازهای پروژه را برآورده کند تا هزینه های توسعه، زمان و کیفیت کاهش یابد. زیرا زمانی که نتایج هر دو روش یکسان فرض می شود، توسعه از پایه به دلیل هزینه های بالا صرفه اقتصادی ندارد.

درآمد طراح سایت در آمریکا چقدره؟
درآمد طراح سایت در آمریکا چقدره؟

قیمت طراحی سایت آمریکا

برای دریافت پیشنهاد طراحی وب سایت، به شرکت های طراحی سایت در صفحه اول گوگل در کالیفرنیا و نیویورک نگاه می کنیم. سایت هایی مانند k2websitedesign، sleeplessmedia، jigged، levelonewebdesign، cawebdesign، websocal نمونه های خوبی از نرخ طراحی وب سایت ارائه شده توسط این وب سایت ها هستند.

در طراحی سایت شرکتی معمولا شاهد سه نوع پکیج اولیه، نقره ای و طلایی هستیم. کیفیت این بسته ها می تواند از نظر کیفیت طراحی، سفارشی سازی، طراحی واکنش گرا، تعداد صفحات، بهینه سازی، انواع هاست و دامنه متفاوت باشد.

ما معمولاً قیمت های 400 تا 9000 دلار را برای وب سایت های اصلی در ایالات متحده می بینیم. بله، این تنها بخشی از قیمت است. تولید و ارسال محتوا (اسناد، تصاویر و …) به ویژه پشتیبانی فنی قیمت های متفاوتی دارد. من نمی خواهم در مورد هزینه های تولید در اینجا صحبت کنم، اما شخصاً یک نکته را متوجه شدم هزینه خدمات پشتیبانی و تفاوت قیمت در تعداد صفحات است. یعنی هزینه پشتیبانی از این نوع وب سایت (معرفی یا شرکتی) از 150 دلار تا 2000 دلار در ماه است که هزینه بسیار قابل توجهی است.

اما برای وب سایت های فروشگاهی قیمت این وب سایت ها از 5000 دلار شروع شده و تا 70000 دلار ادامه دارد و هزینه نگهداری آن در سال می تواند به اندازه هزینه اولیه توسعه یک وب سایت باشد.

سئو نیز هزینه جداگانه ای با طراحی سایت دارد. تحقیقات من نشان می دهد که نرخ سئو در ایالات متحده حداقل از 2000 دلار شروع می شود.

قیمت تولید وب سایت در ایران

یکی دیگر از مشکلات ساخت وب سایت در غرب این است که اکثر آنها به عنوان یک واسطه عمل می کنند. یعنی با مشتریان خود در آمریکا قرارداد می بندند و کار را به برنامه نویسانی عمدتاً از کشورهای آسیایی می سپارند. در عین حال برنامه نویس سود ناچیزی دریافت می کند و بیشتر آن نصیب واسطه ها می شود.

ممکن است بپرسید که چگونه چنین چیزی ممکن است. به دلیل تفاوت قیمت ها و دستمزدها در کشورهای آسیایی، گاهی اوقات هزینه ایجاد یک وب سایت یک دهم هزینه ای است که یک مشتری در ایالات متحده می پردازد. به عنوان مثال، امروزه هزینه ایجاد وب سایت برای فروشگاه ها در ایران از 2.5 میلیون تومان (200 دلار) شروع می شود، در حالی که این مبلغ در ایالات متحده از 400 دلار شروع می شود.

همچنین هزینه پشتیبانی وب سایت کاملاً متفاوت است. پشتیبانی سالانه یک وب سایت شرکتی در ایران معمولاً از 200000 تومان (16 دلار) شروع می شود، در حالی که در ایالات متحده حداقل مبلغ بیش از 400 دلار است که اغلب چندین برابر این مبلغ است.

اما مالیات سئو در ایران برای وب سایت های خارجی بسیار کمتر از مالیاتی است که در آمریکا پرداخت می شود. در ایران این تعرفه از یک میلیون تومان (70 دلار) در ماه و طرح سئو در آمریکا از 2000 دلار شروع می شود.

همانطور که می بینید هزینه توسعه و نگهداری وب سایت در ایران حتی می تواند یک بیستم کمتر از آمریکا باشد.

ژاکت

مرجع وردپرس فارسی و رهبر بازار اولین پلتفرم ارائه دهنده خدمات و محصولات دیجیتال در ایران که با گردهم‌‌‌آوری منابع انسانی توانمند و برجسته بدنبال خلق ارزش برای ذینفعان خود می باشد.