حوادث

دستگیری کلاهبردارانی که مالباخته‌ها را به جان هم می‌انداختند

پلیس هشدار تهران بزرگ گروهی متشکل از سه کلاهبردار سایبری را که قربانیان خود را به روشی خاص به دادگاه کشانده بودند ، دستگیر کرد.

به گزارش ایران تودی ، اوایل مهرماه سال جاری بود که پرونده ای از کلاهبرداری توسط دادگاه برای پلیس آگاهی ارسال شد و در این مدت مالباخته به مأموران پایگاه نهم پلیس آگاهی گفت: مبلغی از طلا را به ارزش 470 میلیون ریال ثبت کنید. من این کار را در یکی از سایت های خرید آنلاین انجام دادم. اندکی پس از ثبت آگهی ، یک خریدار طلای خودخوانده با من تماس گرفت و تصمیم گرفت پس از واریز کل پول ، طلا را به او تحویل دهد.

مالباخته ادامه داد: مبلغ مورد نیاز به حساب واریز شد و من آن را برای خریدار طلا ارسال کردم اما فردای آن روز که پول را دریافت کرد ، دید که حساب من مسدود شده است و تحقیقات بعدی نشان داد که این اقدام توسط پلیس فتح ایلام انجام شده است. همچنین وقتی فهمیدم پول خرید طلا در واقع مبلغی است که خریدار یک شهروند در ایلام را فریب داده و به جای آن شماره حساب من را به او داده است ، این موضوع را تماشا کردم.

وقتی از مالباخته در پرونده دیگری س questionال شد ، مأموران واقعیت اظهارات این مرد را فهمیدند و تحقیقات را برای دستگیری کلاهبردار یا کلاهبرداران آغاز کردند و سرانجام پس از مدتی ، مأموران توانستند متهمان را با روش های ویژه پلیس شناسایی کنند.

پس از شناسایی متهم ، پرونده به مرحله بعدی منتقل شد و مأموران با همان اشاره محل زندگی وی را تعیین کردند و پس از توافق با دادگاه ، عملیات پلیس را برای دستگیری متهم آغاز کردند.

سرانجام متهم دستگیر و به کلانتری منتقل شد و در آنجا در بازجویی ها به همان روش و به همان شیوه به کلاهبرداری اعتراف کرد. او دو نفر دیگر را به عنوان شریک زندگی خود شناخت.

مرکز اطلاعات پلیس پایتخت با تایید این خبر گفت که سه مظنون دستگیر شده که تاکنون باند تشکیل داده اند نیز به 70 فقره کلاهبرداری به ارزش بیش از پنج میلیارد ریال اعتراف کرده اند و سایر قربانیان و سایر جرایم احتمالی در حال کشف است.

انتهای پیام