اقتصادیکسب و کار ایرانیان

با سند چه وام هایی میشه گرفت؟

منظور از دریافت وام با سند ملکی چیست؟

بعضی از وام ها وجود دارند که در آن ها، افراد می توانند با ارائه ضمانت سند ملکی، وام از بانک دریافت کنند، از جمله بانکهایی که به صورت فوری به متقاضیان خود وام با سند ملکی می دهند موارد ذیل می باشند: بانک دی، بانک انصار، بانک قوامین، بانک پارسیان، بانک تجارت، بانک ملت و  غیره

منظور از وام با سند خودرو یا دریافت وام با سند ملکی چیست؟ بانکها ضمانتی در قبال دادن وام طلب می کنند که یکی از این ضمانت ها سند ملکی است، که افراد می توانند با قراردادن آن اقدام به دریافت وام با مبالغ متفاوت نمایند، تنها ارائه سند ملکی برای دریافت وام کافی نیست و بهتر است شرایطی را رعایت نمود که در ادامه درباره آن ها توضیح داده شده است.

هر یک از بانکها برای ، مبالغ متفاوتی را در نظر دارند که در هر بانک برای هر شخص متفاوت است، و علاوه بر این طرح ها، طرح های دیگری هم وجود دارد که افراد می توانند با توجه به شرایط و در نظر گرفتن سود و مبلغ مورد نظر، به دریافت آن اقدام نمایند.

What loans can be taken with a document

 

شرایط دریافت وام با سند ملکی

دریافت وام با سند ملکی کار سختی نیست و با ارائه مدارک مورد نیاز و انجام مراحل و شرایط مخصوص هر بانک، می توان وام دریافت نمود. یکی از مزیت های دریافت وام با سند ملکی، سرعت دریافت آن است، زیرا سند ملک ضامنی معتبر است که برای ضمانت کفایت می کند.

شرایط دریافت وام با سند ملکی و نحوه ثبت نام آن، در هر بانک متفاوت است، در بعضی از بانکها حتی به سپرده گذاری نیاز ندارد، در حالی که در بانک دیگر این شرط وجود دارد، اما مهم ترین شرطی که متقاضیان رعایت می کنند و قانون تمام بانکهاست، شش دانگ بودن سند می باشد. بنابراین این سند مالکیت بهتر است کل ملک را در برداشته، و بدون هیچ مشکلی باشد و یا اینکه در رهن موسسه مالی دیگری نباشد و همچنین سند ارائه شده در یک دفتر رسمی تنظیم شده باشد.

یکی دیگر از شروط اصلی دریافت وام با سند ملکی، خوش حساب بودن سابقه متقاضی هنگام ثبت نام وام است، که نباید به بانک بدهکار باشد و یا وام تسویه نشده و یا چک برگشتی نداشته باشد، در این صورت وام به راحتی به او تعلق خواهد گرفت و همچنین از شروط دیگر این نوع وام این است که سند ملک به نام متقاضی وام باشد.

 

 

مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی

برای دریافت وام با سند ملکی، هنگام ثبت نام، یک سری مدارک جهت احراز منطقه مسکونی و هویت افراد لازم است که به بانک ارائه گردد. مدارک لازم برای دریافت وام با سند ملکی، شامل موارد ذیل می شود: تصویر کلیه صفحات شناسنامه متقاضی، تصویر کارت ملی متقاضی، گواهی اشتغال به کار متقاضی در تاریخ اعطای تسهیلات و تعیین میزان حقوق و تعهد کسر از حقوق در صورت عدم پرداخت، تصویر سند مالکیت یا سرقفلی یا اجاره نامه محل کسب یا کپی برابر اصل اسناد یا مدارک مالکیت متقاضی.

تصاویر سند مالکیت در مواردی که تسهیلات در قبال وثیقه ملکی اعطا می شود، تصویر کامل اسناد مالکیت اموال غیر منقول، کد صنفی ده رقمی، چک ضمانت، چنانچه سن مالک زیر ۱۸ سال (سن قانونی) باشد ولی یا وکیل قانونی از طرف متقاضی، درخواست استفاده از تسهیلات بانک را می نماید و اسناد مربوط را امضا و وجوه مربوط به تسهیلات اعطائی را دریافت می کند.

قرارداد منعقده پرداخت وام، یک نسخه از کلیه اسناد حسابداری و انتظامی و تعهدات از بدو انعقاد قراداد تا مرحله واریز و تسویه آن، ارزیابی هزینه های انجام شده ناشی از وام اعطائی بانک.

در بسیاری از موارد، مشتریان اقساط خود را در زمان موعد پرداخت نمی کنند و این یک مشکل بسیار بزرگ برای بانک هاست به همین دلیل برای گرفتن ضمانت، سخت گیری های زیادی را انجام می دهند تا خیالشان بابت پس گرفتن اصل وام و سود راحت گردد.

دریافت وام با سند ملکی از بانکها

بانکهای مختلفی وام با سند ملکی به متقاضیان ارائه می دهند، که هرکدام نحوه ثبت نام و شرایط خاص خود را دارد، همینطور مبلغ وام و درصد سودی که به این وام تعلق می گیرد و بازپرداخت آن در بانک های مختلف متفاوت است، که در ادامه، دریافت وام با سند ملکی از بانکها توضیح داده خواهد شد.

بانک ملی، این بانک وام فوری خرید کالا را که معمولا با ضامن رسمی می‌ دهد، با وثیقه سند خانه هم در اختیار متقاضیان می‌ گذارد. سقف وام با سند ملکی بانک ملی 50 میلیون تومان بوده و مخصوص خرید کالاست و برای گرفتن وام نیاز به فاکتور خرید کالا هم هست.

بانک صادرات، این بانک به متقاضیان تا سقف 50 میلیون تومان می‌ پردازد، این نوع وام سود 18 درصد و بازپرداخت سه ساله دارد، برای گرفتن این وام دو راه وجود دارد، راه اول ارائه دو ضامن رسمی، راه دوم گذاشتن سند در رهن بانک.

بانک ملت، بیشترین تسهیلات وام فوری با سند خانه را بانک ملت به متقاضیان وام می‌ دهد، پرداخت وام 200 میلیونی با بازپرداخت 5 ساله است.

بانک رسالت، یکی از ساده ‌ترین راه‌ های دریافت وام با سند در بانک رسالت است، کافی است شخص، وارد اینترنت بانک رسالت شود و تقاضای گرفتن وام را ثبت نماید، بعد از موافقت بانک یک وام 60 میلیونی با باز پرداخت حداکثر 5 ساله به وی اعطا می گردد، ضمانت این وام هم با سند ملکی خواهد بود و نیاز به وثیقه دیگری ندارد.

وام مسکن با سند خانه در زمانی که شخص نمی‌ تواند فردی را به‌عنوان ضامن معرفی کند، طرح بسیار خوبی است، ارائه سند خانه ‌ای که به ‌نام اقوام درجه یک است، می‌ تواند زمان ثبت نام، به‌ عنوان ضمانت دریافت وام کافی باشد.

نحوه دریافت وام با سند ملکی

نحوه دریافت وام بانکی با سند ملکی در ابتدا با افتتاح حساب در بانک های ملت، رسالت، صادرات، ملی و غیره آغاز می گردد و دریافت وام از این بانک ها زمان بر است و برای دریافت وام با سند خانه نیاز است که حساب، تراکنش مالی بالایی داشته باشد و امتیاز منفی در سایر بانک ها نداشت.

سندی که قرار است به بانک ارائه گردد، باید شش دانگ و دارای ارزش و اعتبار باشد و در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد و همچنین فرد وام گیرنده بهتر است، زمان ثبت نام، دارای سابقه درخشان بوده و سابقه هیچ گونه چک برگشتی نداشته باشد، اگر متقاضی وام پرداخت نشده ای داشته باشد، نمی تواند وام دیگری را دریافت نماید. نحوه دریافت در برخی از بانک ها، حضوری و در برخی از بانک ها مثل بانک مسکن و رسالت، به صورت اینترنتی است.

تمامی هزینه ها اعم از انتقال سند، کارشناس و غیره بر عهده شخص گیرنده وام است و نکته ای که می توان به آن اشاره داشت این است که مبلغ با توجه به سند ملکی که ارائه می گردد، متغیر است و در اکثر بانک ها دارای سود 18% است.

بازپرداخت دریافت وام با ضمانت سند ملکی

در حال حاضر، افراد زیادی برای تامین مخارج خود، متقاضی دریافت وام فوری هستند، اما افراد باید توجه داشته باشند، وامی که دریافت می کنند، بازپرداخت دریافت وام با ضمانت سند ملکی با بهره و سود چند درصد است؟ یکی از وام های مرسوم کشور، وام با سود ۱۸ درصد است.

اقساط وام 100 میلیونی با سود 18% و بازپرداخت 3 ساله، به صورت ماهیانه برابر با 395,152,36 ریال است، کل سود وام 239,486,301 ریال می باشد که جمع اصل وام و سود آن، 239,486,301,1 ریال است.

اقساط وام 100 میلیونی با سود 18% و بازپرداخت 5 ساله، به صورت ماهیانه برابر با 427,393,25 ریال است، کل سود وام 645,605,523 ریال می باشد که جمع اصل وام و سود آن، 645,605,523,1 ریال است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت وام با سند ملکی در کانال تلگرام حقوق تجاری عضو شوید همچنین کارشناسان مرکز مشاوره تجاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره تجاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون دریافت وام با سند ملکی پاسخ دهند.

.

سوالات متداول

1- مبلغ وام با سند ملکی بانک مسکن چقدر است؟

مبلغ این وام تنها برای شهر تهران ۵۰۰ میلیون تومان بوده و متقاضیان استفاده از این طرح وام با سند ملکی ۱۴۰۲ در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و سایر شهرها به ترتیب می توانند ۳۶۰ و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بگیرند.

2- مبلغ وام روی خانه طرح پذیرندگان بانک ملت چقدر است؟

مبلغ این وام بر اساس سرمایه در گردش و رتبه اعتباری ۱ تا ۵ بین ۴۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان متغییر است.

3- سود و مهلت بازپرداخت وام با سند ملکی بانک صادرات چقدر است؟

سود تعیین شده جهت تسهیلات جعاله مسکن صادرات  ۱۸ درصد بوده و واجدین شرایط در صورت اخذ این وام باید طی حداکثر ۳۶ ماه یا ۳ سال نسبت به بازپرداخت آن اقدام نمایند.