علمی و پزشکیکسب و کار ایرانیان

معرفی ابزار های استفاده شده در دندانپزشکی

معرفی ابزار های استفاده شده در دندانپزشکی

در دندانپزشکی از ابزارهای تخصصی و عمومی مختلفی استفاده می شود. ابزار عمومی ابزارهایی هستند که تقریباً در تمام روش های درمان دندان استفاده می شوند. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد ابزارهای عمومی رایج در مطب دندانپزشکی بیشتر توضیح دهیم.

نقش ابزارهای دندانپزشکی در درمان

ابزار و تجهیزات مهم ترین مسئله در درمان های دندانپزشکی است. پس از مراجعه به دندانپزشک متوجه خواهید شد که دندانپزشک از ابزارهای مختلفی برای معاینه دندان های شما استفاده می کند. برخی از این ابزارها تخصصی هستند و برای درمان های خاص استفاده می شوند. اما برخی دیگر ابزارهای عمومی هستند و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. ابزارهای ژنریک مهم هستند زیرا در درمان های مختلف استفاده می شوند. ابزارهای عمومی طیف وسیعی از ابزارها از جمله آینه، انبردست، آسانسور و … هستند.

آشنایی با برخی از ابزارهای عمومی رایج در مطب دندانپزشکی

در این قسمت به معرفی برخی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای عمومی در مطب دندانپزشکی می پردازیم.

یونیت دندانپزشکی

یونیت دندان یا صندلی بیمار، اولین ابزاری است که یک دندانپزشک برای شروع کار خود به آن نیاز دارد. یونیت دندانپزشکی دارای طراحی خصوصی بوده و به گونه ای طراحی شده است که بیمار در حین انجام عمل های دندانپزشکی روی آن احساس راحتی کند. یونیت دندانپزشکی از 4 بخش صندلی، جعبه، نور و دوش تصادفی تشکیل شده است.

مته دندانپزشکی

یکی دیگر از ابزارهای عمومی پرکاربرد در مطب دندانپزشکی دریل است. از مته ها برای سوراخ کردن دندان استفاده می شود. دریل بیشتر در درمان عصب کشی استفاده می شود.

سرنگ دندان

از سرنگ های دندانی برای تزریق مواد بی حس کننده به دندان استفاده می شود. سرنگ های دندانی بلندتر از سرنگ های معمولی هستند تا بتوانند ماده بی حس کننده را به خوبی به قسمت های مختلف دندان تزریق کنند.

قالب دندان

قالب دندان یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد در دندانپزشکی است که برای تهیه روکش دندان استفاده می شود. قالب دندانی دارای قاب بسیار نرمی است و به خوبی روی دندان ها قرار می گیرد.

آینه دندان

آینه دندانپزشکی یکی از پرکاربردترین ابزارهای عمومی در مطب های دندانپزشکی است. آینه ابزار مهمی برای معاینه دندان است. اگرچه آینه دندان دارای ابعاد کوچکی است، اما کاربردهای زیادی دارد:

  • امکان مشاهده نواحی مختلف دندان و دهان به دندانپزشک
  • کمک به تشخیص بیماری های لثه
  • معاینه کامل دندان و پوسیدگی آن

آینه دندان را می توانید از برندهای مختلف با بهترین قیمت از فروشگاه دنتیوا سفارش دهید. فروشگاه دنتیوا یکی از معتبرترین فروشگاه های تخصصی در زمینه ابزارهای عمومی و تخصصی دندانپزشکی می باشد.

ساکشن دندان

ساکشن یکی دیگر از ابزارهای پرکاربرد در دندانپزشکی است. ساکشن مانند جاروبرقی عمل می کند و در معاینات و درمان های مختلف تمام مایعات را از دهان خارج می کند. قدرت ساکشن بسته به نوع درمان دندانی متفاوت است.

توربین و زاویه دندان

توربین و زاویه دندانی دو ابزار مهم و پرکاربرد در دندانپزشکی هستند. از این ابزار برای تیز کردن دندان، از بین بردن پوسیدگی دندان، پولیش و پولیش دندان استفاده می شود. توربین یک هندپیس پرسرعت است که با اتصال به واحد و فشار هوا کار می کند. Angle یک هندپیس با سرعت کم است که برای بروساژ در جرم گیری، پولیش و پولیش دندان استفاده می شود. فرشتگان کمترین سرعت را در مقایسه با توربین ها دارند و از طریق فشار هوا کار می کنند.

رابردام

رابردام برای جداسازی دندان در کاربردهای مختلف استفاده می شود. استفاده از بند لاستیکی می تواند احتمال بلع مواد، افتادن تجهیزات، یا بلع محلول های شستشو را در طول درمان کاهش دهد.

آسانسور دندانپزشکی

آسانسور یکی از ابزارهای اصلی درمان ریشه است. از آسانسور برای جمع کردن بافت لثه و کمک به حفاری زیر دندان در طول درمان ریشه استفاده می شود. آسانسور هیچ جایگزینی ندارد و اگر به جای آن از ابزار دیگری استفاده کنید، روند درمان بسیار دردناک خواهد بود.

فورسپس دندان

فورسپس یکی دیگر از ابزارهای رایج و پرکاربرد در دندانپزشکی است. فورسپس به عنوان انگشت ششم دندانپزشکان نیز شناخته می شود. با کمک این ابزار می توانید اشیاء مختلف را در دست بگیرید یا بگیرید. فورسپس از فولاد ضد زنگ ساخته شده و قابلیت اتوکلاو شدن را دارد. البته نمونه هایی از فورسپس یکبار مصرف پلاستیکی نیز در بازار موجود است.

چگونه بهترین ابزار عمومی برای مطب دندانپزشکی را تهیه کنیم؟

دغدغه مهم بسیاری از دندانپزشکان این است که بهترین ابزار و تجهیزات دندانپزشکی را چگونه و از کجا تهیه کنیم؟ همانطور که می دانید کیفیت ابزار و مواد اولیه ای که در مطب خود استفاده می کنید به طور مستقیم بر نتایج درمان تاثیر می گذارد. بنابراین خرید این ابزار از فروشگاه های معتبر بسیار حائز اهمیت است. برای خرید ابزار و مواد اولیه دندانپزشکی دو راه وجود دارد: خرید حضوری و خرید اینترنتی. برای خرید حضوری می توانید به تهران یا بازار تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی شهر خود مراجعه کنید. البته این روش بسیار زمان بر و خسته کننده خواهد بود. در روش خرید اینترنتی می توانید تمام مواد اولیه و ابزار مورد نیاز دفتر خود را تنها در چند دقیقه با قیمت مناسب تری تهیه کنید.. اگرچه خرید اینترنتی تجهیزات پزشکی آسانتر و سریعتر است، اما برخی از دندانپزشکان هنوز با این روش خرید مشکل دارند. مشکل اصلی این دسته از دندانپزشکان این است که چگونه می توانند به فروشنده اعتماد کنند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که فروشگاه های معتبر فروش تجهیزات دندانپزشکی دارای ویژگی هایی هستند که در هنگام خرید باید به آنها توجه کنید:

  • داشتن نماد اعتماد الکترونیکی
  • داشتن مجوز از سازمان تجهیزات پزشکی
  • ارائه انواع محصولات از برندهای مختلف با قیمت های متفاوت
  • امکان تضمین بازگشت کالا در صورت مغایرت و مشکل
  • ضمانت اصالت کالا
  • ارسال سریع
  • پشتیبانی 24 ساعته عالی

یک فروشگاه مطمئن و قابل اعتماد باید همه این ویژگی ها را داشته باشد. به عنوان مثال فروشگاه سورنا دنتال یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر تجهیزات و مواد اولیه دندانپزشکی است که تمامی این ویژگی ها را دارد. شما می توانید ابزار عمومی رایج در مطب دندانپزشکی خود را با خیال راحت از این فروشگاه تهیه کنید.

معرفی فروشگاه اینترنتی تجهیزات دندانپزشکی سورنا دنتال

یکی از مهمترین نکات در دندانپزشکی کیفیت تجهیزات و لوازم مورد استفاده است. به عنوان یک دندانپزشک باید از بهترین مواد و تجهیزات برای ارائه درمان های مختلف استفاده کنید. می توانید تجهیزات و مواد مورد نیاز خود را به صورت حضوری یا آنلاین تهیه کنید. با خرید آنلاین ابزارهای عمومی رایج در مطب دندانپزشکی از فروشگاه معتبر سورنا دنتال، می توانید مطب خود را بدون دردسر و اتلاف وقت تجهیز کنید. فروشگاه مواد و تجهیزات دندانپزشکی سورنا دنتال یک شرکت وارد کننده مواد و تجهیزات دندانپزشکی و مجموعه کاملی از بهترین تجهیزات و مواد اولیه درمان های مختلف دندان را به شما دندانپزشکان عزیز ارائه می دهد.