حوادث

سرقت در پوشش پرستار سالمند/ دستگیری سارق موتورخردکن

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زنی که در پوشش پرستار به منزل وی دستبرد زده بود، خبر داد.

بنیاد سرهنگ جلیل در گفت وگو با ایران تودی، وی در تشریح برخی از اقدامات اخیر پلیس پیشگیری در تهران گفت: پیش افسران پلیس پیشگیری روزانه صدها عملیات و وظیفه را برای تامین نظم و امنیت شهروندان انجام می دهند. یکی از این ماموریت ها مربوط به دستگیری زنی است که از پرستار دزدی می کند.

وی روز گذشته با بیان اینکه رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قلهک قرار گرفت، افزود: سارق که لوازم منزل و یک انبار را به سرقت برده بود، هنگام خروج از منزل توسط صاحب خانه شناسایی و به پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در تحقیقات اولیه پلیسی، متهم 29 ساله به جرم خود پذیرفت و به سرقت طلا و تجهیزات به ارزش بیش از یک میلیارد ریال از منزل مالباخت اعتراف کرد. این مرد پس از تشکیل پرونده جنایی برای ادامه تحقیقات روانه دادسرا شد.

وی همچنین از دستگیری فردی که اقدام به سرقت از منزل همسایه در محله ولیعصر کرده بود، گفت: . در تحقیقات مشخص شد سارق یا سارقان پس از اینکه متوجه شدند یکی از بستگان اهالی خانه را برای تشییع جنازه ترک کرده است، اقدام به سرقت طلا و اشیای قیمتی از منزل کردند.

این بنیاد با بیان اینکه این موضوع شبهه هایی مبنی بر اینکه ماموران این سرقت را توسط فرد یا آشنایان انجام داده اند، ایجاد کرد، گفت: و این فرد را دستگیر کردند. در جریان دستگیری این مرد 50 ساله چندین اقلام طلا و جواهرات مسروقه نیز کشف شد. این مرد که چاره ای جز اعتراف نداشت، به جرم خود اعتراف کرد و سه همدست دیگر خود را معرفی کرد.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران، چهار متهم در مجموع بیش از یک و نیم میلیارد ریال از منازل همسایه ها سرقت کردند. برای آنها پرونده تشکیل و برای ادامه تحقیقات به دادسرا ارسال شد.

چند ساعت پس از این سرقت، یکی از بنیادها از دستگیری سارق خودرو خبر داد و گفت: «موضوع در اداره شهدای پلیس آگاهی در حال رسیدگی است». ماموران کلانتری حین گشت زنی در خیابان کرمان به ظن حرکت غیرعادی یک دستگاه خودرو را متوقف کردند. اما راننده خودرو به محض مشاهده ماموران از محل متواری شد و تحت تعقیب پلیس و متهم قرار گرفت.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: در ادامه خودرو با یک درخت برخورد کرد و متوقف شد اما راننده با پای پیاده سقوط کرد و با پای پیاده متواری شد و دقایقی بعد این مرد توسط ماموران دستگیر و به کلانتری منتقل شد. .

به گفته وی، با دستگیری متهم مشخص شد که وی یک دستگاه خودرو از شرق تهران به سرقت برده و پیش از این نیز به دلیل ارتکاب جرایم مشابه در زندان به سر می برد. برای وی پرونده تشکیل و متهم برای ادامه تحقیقات روانه دادسرا شد.

سرقت با تفنگ ساچمه ای

این بنیاد همچنین با بیان اینکه حادثه مشابه دیگری در محله انقلاب در حال بررسی است، گفت: روز گذشته ماموران سارقان مسلح خودرو در محله انقلاب دستگیر شدند. رسیدگی به این پرونده از همین جا آغاز شد، دیروز گروه عملیاتی فرماندهی سوم نیروی انتظامی که در حال گشت زنی در محله انقلاب بودند به دو نفر در خودروی گورور و در پارکینگ طویل حمله کردند. باید اقدامات لازم برای بررسی موضوع انجام شود. ماموران به تعقیب این دو مرد که سپس از خودرو پیاده شده، یک اسلحه کمری را زیر لباس خود پنهان کرده و به خودرو نزدیک شدند و بلافاصله توسط پلیس دستگیر شدند.

وی افزود: در تحقیقات اولیه از متهمان یک قبضه کلت کمری و 9 قبضه مسلسل کشف شد. از خودروی متهمان مقداری مواد مخدر نیز کشف و ضبط شد. متهمان پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار گرفتند و به سرقت مسلحانه از داخل خودروها اعتراف کردند. این افراد 50 تا 40 ساله پس از اعتراف به حداقل پنج سرقت مسلحانه در یک مورد به دادگاه رفتند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ همچنین گفت: سارق موتورسیکلت هنگام قطعه قطعه دستگیر شد. ایستگاه پلیس.

وی افزود: سارق 48 ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف کرد و یک دستگاه موتورسیکلت از محله سنایی به سرقت برده و سه فقره سرقت مشابه از جمله مالباختگان را شناسایی کرد.

انتهای پیام/