حوادث

دستگیری یکی دیگر از اعضای شبکه جعل مدارک تحصیلی در شمال غرب کشور

آفتاب‌‌نیوز:

سردار حمید هداوند گفت: مأموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با اشرافیت بالای خود و پس از تحقیقات دقیق علمی و پلیسی ، از فعالیت های شبکه جعل مدرک در تهران و تعدادی از استان های مرکزی و پیرامونی مطلع شدند. آنها این مسئله را مطرح کردند.

وی گفت: کلاهبرداران در زمینه های دیپلم ، لیسانس ، فوق لیسانس ، دکترا ، پزشکی ، دندانپزشکی و طب سنتی فعالیت می کنند. بزرگون ​​در تهران و چندین استان کشور کشف شد و پنج مظنون در این حمله دستگیر شدند.

هداوند روز گذشته خاطرنشان كرد كه ششمین مظنون با تلاش مأموران پلیس در یكی از استانهای شمال غربی كشور مخفی شده و در عملیاتی جداگانه دستگیر شد: در بازرسی از پناهگاه مظنون ؛ 70 نوع تمبر برقی مخصوص علوم و دانشگاه ها ، نقش برجسته ، صنایع دستی ، 105 هولوگرام مربوط به دانشگاه ها ، تعدادی اسناد خام برای صدور گواهینامه موقت از درجه های مختلف ، ظرفی با تمام اسناد و فرم های خام در داخل. چاپگر رنگی ، اسکنر و غیره

جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین از شناسایی دفتر جعل در استان مربوط خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای پلمپ این دفتر با هماهنگی قوه قضاییه انجام شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از هشت همدست و واسطه در ارتباط با این گروه دستگیر شده اند و تلاش برای دستگیری افراد دیگر همچنان در دستور کار پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار دارد.

هداوند از شناسایی و احضار تعدادی از شاکیان و افرادی که از این باند مدارک جعلی ، پزشکی و طب سنتی دریافت کرده اند ، خبر داد و گفت: “مطالعات نشان داده است که فقط چند مظنون توانسته اند میلیاردها ریال دریافت کنند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت به کاربران در مورد اسناد جعلی هشدار داد: “کسانی که از اسناد جعلی استفاده می کنند مجرم هستند و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.”

به گزارش پایگاه خبری پلیس ، این قانون افرادی را كه از اسناد و مدارك جعلی استفاده می كنند به شدت مجازات می كند و می افزاید: مردم می توانند بگویند كه می توانند سند جعلی قابل اعتمادی ارائه دهند ، اما شهروندان باید هوشیار باشند. و گول این افراد را نخورید و سعی کنید مدارک آنها را از مقامات رسمی بگیرید و مطمئن شوید که هیچ واسطه ای نمی تواند سند قابل اتکا به آنها ارائه دهد.