حوادث

انهدام شبکه بزرگ جعل مدارک تحصیلی

زبان ها:

سردار حمید هداوند در تشریح جزئیات خبر گفت: کارکنان مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از فعالیت شبکه بزرگی از اشراف و کارهای علمی و پلیسی جامع ، صدور مدرک جعلی در تهران و چندین استان مرکزی خبر دادند. آنها تحقیق در این زمینه را در دفترچه خاطرات خود قرار می دهند.

وی با بیان اینکه کلاهبرداران در دیپلم ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکترا ، پزشکی ، دندانپزشکی و طب سنتی فعال بودند ، افزود: سرانجام با حمله به مخفیگاه های باند در یکی از مناطق شرقی تهران شناسایی و انجام دادند. پنج نفر از اعضای اصلی آن دستگیر شدند.

برای از بین بردن شبکه گسترده جعل دیپلم ها

سردار هداوند خاطرنشان کرد: 46 مکان آنلاین ، هولوگرام دانشگاهی ، مدارک دیپلم آماده ، چاپگر ، لپ تاپ ، فلش مموری و حدود 200 سند خام جعلی در مکان هایی که افراد مظنون در آن مخفی شده بودند ، پیدا شد.

معاون رئیس پلیس تهران بزرگ همچنین با بیان اینکه دفاتر این کلاهبرداران در 2 نقطه از استان تهران و همچنین در استان های اصفهان ، البرز ، فارس و قم مستقر شده اند ، گفت: اقدامات لازم برای بسته شدن این دفاتر با هماهنگی دستگاه قضا انجام شده است. .

این مقام پلیس تصریح کرد که تاکنون بیش از سه همدست و واسطه دستگیر شده اند و تلاش برای دستگیری سایر اعضای گروه همچنان در دستور کار پلیس تهران بزرگ قرار دارد.

سردار هداوند از شناسایی و احضار تعدادی از متقاضیان و اشخاصی که مدارک جعلی ، پزشکی و طب سنتی را از باند دریافت کرده بودند ، اعلام کرد و گفت: “تحقیقات نشان داده است که مظنونان برای بدست آوردن میلیارد دلار ریال توانستند چندین سند دریافت کنند.

جانشین رئیس پلیس پایتخت به کاربران در مورد اسناد جعلی هشدار داد: “کسانی که از اسناد جعلی استفاده می کنند طبق قانون مجرم هستند و تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.”

وی با بیان اینکه این قانون افرادی را که از اسناد و مدارک جعلی استفاده کرده اند به شدت مجازات می کند ، افزود: مردم می توانند بگویند که می توانند اسناد جعلی قابل اطمینان تهیه کنند اما شهروندان باید هوشیار و فریب خورده باشند. مردم را نخورید و سعی کنید مدارک خود را از مراجع ذیصلاح دریافت کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ واسطه ای نمی تواند یک سند معتبر برای آنها فراهم کند.