علمی و پزشکی

انهدام باند فروش رمدسیویرهای تقلبی در تهران

رئیس پلیس فتح شهرستان بویوک تهران از انهدام باند فروش داروهای تقلبی کرونا در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش ایران تودی، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: چندی پیش فردی با مراجعه به پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد که آمپول های رامسویر برای درمان بیماری عروق بیماری کرونا قلب در فضای مجازی دریافت کرده اما برای استفاده به پزشک مربوطه تحویل داده است. ، متوجه شد که این آمپول ها قابل استفاده است، خیر و محتویات آن با دست پر شده است.

وی در ادامه گفت: شاکی در فضای مجازی برای ابتلای همسرش به ویروس کرونا جستجو کرده و در اینستاگرام با فردی ناشناس که خود را یکی از واردکنندگان این آمپول ها معرفی کرده بود، آشنا شده و پس از صحبت پول پرداخت کرده است. دارو را برای او خرید و پس از دریافت دارو، پزشک او را معاینه کرد و تشخیص داد که دارو به هیچ وجه قابل استفاده نیست.

رئیس پلیس فتای استان تهران افزود: کارشناسان پلیس فتای استان تهران با شروع تحقیقات با روش های علمی و اقدامات فنی، فرد مذکور را در فضای مجازی شناسایی و دریافتند که متهمان با ایجاد یک گروه چهار نفره و ایجاد یک صفحه، به مردم می فروشند. سازمان بهداشت جهانی.

گودرزی گفت: پس از احراز هویت متهمان و پایان یافتن محاکمه، مجرمان در نهایت با انجام عملیات، پوسته های خالی آمپول عروق بیماری کرونا رمدسیور را با مواد بی مصرف و مفسده در مخفیگاه خود پر کردند. در یکی از مناطق جنوبی تهران بیش از 45 هزار داروی کمیاب و کمیاب و تعداد زیادی از این جیب های پر از مخفیگاه کشف شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: لازم به ذکر است که خرید و فروش هرگونه مواد مخدر در فضای مجازی ممنوع است و اکثر این افراد نه تنها مجرم بلکه کلاهبردار نیز هستند، اکثر این افراد اصلا مواد مخدر ندارند و ساده هستند. جستجوی اطلاعات در فضای مجازی ادعا می کند که مواد مخدر دارد. همچنین شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی به پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/