حوادث

انهدام باند سارقان مسلح سرقت های سریالی طلا فروشی

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که اعضای باند مسلح مغازه داران طلا در غرب استانهای تهران و باقرشهر توسط کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شده اند.

به گزارش ایران تودی ، علیرضا لطفی گفت: هفتم مرداد سال گذشته دو مرد مسلح ، دو نفر با دو قبضه اسلحه کلاشینکف و یک نفر با تبر ، یک دستگاه پژو 405 نقره ای را مقابل راننده مقابل طلافروشی سوار کردند. باقرشهر اصلی متوقف شد.

وی ادامه داد: سارقان در حالی که صورت خود را پوشانده بودند با اسلحه و تبر از ماشین پیاده شدند و به طلافروشی رفتند اما سرقت موفق نبود.

وی گفت که پس از سرقت ، کارآگاهان پلیس آگاهی اول تهران
بزرگان بلافاصله وارد آنجا شدند و تحقیقات را برای شناسایی سارقین آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کارآگاهان ضمن تحقیق در مورد سرقت مسلحانه قبلی ، با سرقت های مشابهی روبرو شدند که عاملان آن دستگیر نشده بودند.

وی درباره این سرقت گفت: در تاریخ 15 ژوئن سال گذشته ، یک مغازه طلا فروشی در منطقه ملارد سرقت شد ، حدود یک ماه بعد ، در 8 ژوئیه همان سال ، یک طلافروشی دیگر در بهارستان به فروش رسید و سرانجام سومین سرقت انجام شد. در ماه آگوست. 7. 1999 ، در اسلامشهر و این بار مغازه طلافروشی توسط مردان نقاب دار سرقت شد. بر اساس گزارش ها ، سارقان در این سه سرقت حدود 20 کیلوگرم طلا به ارزش حدود 20 میلیارد تومان سرقت کردند.

سردار لطفی گفت: کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی ردپای یک سارق سابق را که در سال 1995 توسط کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی پایتخت به اتهام سرقت مسلحانه از صرافی در خیابان فردوسی دستگیر شد ، پیدا کردند.
وی ادامه داد: اطلاعات به دست آمده نشان داد که وی پس از آزادی از زندان ، باند تشکیل داده و یک سری سرقت از طلافروشی ها را انجام داده است. همچنین مشخص شد که اعضای باند قصد داشتند از یک طلافروشی دیگر در شهرهای گوم یا تفرش اقدام به سرقت مسلحانه کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران گفت: کارآگاهان پس از هماهنگی دادگاه به شهرستان گم رفتند و یکی از متهمان حمله را دستگیر و در بازرسی از پناهگاه وی دو قبضه اسلحه گرم به همراه 10 فشنگ و 500 گلوله مهمات کشف شد. همچنین دو دستگاه خودروی پژو 207 و پژو 405 متعلق به سارقان با پلاک جعلی توقیف شد.
وی افزود که متهم به سرقت از طلافروشی در شهر تفرش اعتراف كرد.
لطفی گفت: پس از تحقیق در مورد هویت افراد مسلح ، پلیس به کوههای استانهای غربی کشور رفت و زندگی پنهانی را آغاز کرد ، اما دو عضو این گروه بودند ، زیرا درگیری مسلحانه دو ادعای جداگانه بود ، دستگیر شد و در یکی از شهرهای غربی دستگیر شد.
در پایان رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت که سرانجام 4 نفر از اعضای این باند دستگیر و به 3 فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی ها در قسمت غربی استان تهران و یک سرقت ناموفق از یک طلافروشی باگرشهر در تهران اعتراف کردند. و همچنین اموال مسروقه توسط کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی پایتخت در حال جستجو هستند.

انتهای پیام