حوادث

بازداشت مالخر ارسال‌کننده گوشی به خارج از کشور/ باند ۳خواهر خشن منهدم شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی که قصد ارسال گوشی های مسروقه به خارج از کشور را داشت، خبر داد.

به گزارش ایران تودی، سرهنگ علی ولی پور گودرزی روز گذشته به تشریح ماموریت های چهارگانه پلیس آگاهی پرداخت و گفت: اولین ماموریت مربوط به دستگیری جاعلان یک برند معتبر است. رسیدگی به این پرونده در حالی صورت گرفت که شکایت نمایندگان قانونی دو شرکت معتبر مواد غذایی و بهداشتی در تهران مبنی بر جعل برند در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در تحقیقات اولیه آنها مشخص شد که سه مرد جوان در مکانی نامعلوم اقدام به تقلبی غذاهای پرطرفدار کرده اند. . برندها و سلامت شروع به فروش اجناس تقلبی کرده اند و موفق شده اند بسیاری از مردم تهران را فریب دهند.

رئیس پلیس آگاهی تهران ادامه داد: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با استفاده از شگردهای نوین کشف جرم و تحقیقات شبانه روزی در گام نخست متهمان و مخفیگاه های آنان را در جنوب تهران شناسایی کردند. و پس از کسب موافقت لازم با مقام قضایی به محل اختفای متهم مراجعه و 3 نفر را کشف کردند که مرد جوان به اتهام جعل و کلاهبرداری دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

گودرزی ادامه داد: متهم پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی در تحقیقات مقدماتی به جرایم جعل و کلاهبرداری اعتراف کرد. همچنین مخفیگاه آنها مورد بازرسی قرار گرفت و تجهیزات و کالاهای تقلبی و تقلبی آنها شامل 350 جعبه پودر لباسشویی و 220 کارتن مواد غذایی کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با دستور قانونی مقام قضائی، متهمان برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مالباختگان در اختیار عوامل اداره سیزدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند. همچنین کارشناسان ارزش اموال کلاهبرداری شده را 20 میلیارد ریال عنوان کردند.

زورگیر مسافربانما دستگیر شد

وی همچنین از دستگیری زورگیر خشن مصافیربرنما در شرق تهران خبر داد و گفت: در پی زورگیری سریالی از شهروندان در شرق تهران، بررسی این موضوع در دستور کار تیم کارآگاهی نخبه پایگاه چهارم تهران بزرگ قرار گرفت. . پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه ماموران واحد چهارم پلیس آگاهی مشخص شد دو جوان در پوشش یک دستگاه خودرو سواری شهروندان را به زور سوار خودروی خود کرده و با چاقو به آنها تجاوز می کنند. این دو متهم در صورت مقاومت مسافرانشان از خشونت استفاده می کردند.

ولی پور گودرزی گفت: در گام اول، بازپرسان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با استفاده از روش های علمی کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی، متهمان را شناسایی و متوجه سابقه دار بودن آنها شدند. با کشف این سرنخ مهم، ماموران به شناسایی مخفیگاه یکی از متهمان در جنوب تهران پرداختند. همچنین از این محل اموال مسروقه زیادی کشف شد.

وی با بیان اینکه 10 شهروند با مراجعه به پایگاه چهارم پلیس آگاهی متهم را شناسایی کردند افزود: متهم در تحقیقات اولیه به جرم زورگیری از شهروندان در شرق تهران با همکاری همدست خود اعتراف کرد. در حال حاضر متهم برای رسیدگی به جرائم احتمالی و شناسایی سایر شاکیان با دستور قانونی دادگاه در اختیار کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری همدست وی. ادامه دارد. ادامه هید.

خواهران متجاوز دستگیر شدند

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از انهدام باند متخلف متشکل از سه خواهر خبر داد و گفت: در پی سرقت خشن یک زن مسن در شمال تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت. تیم کارآگاه زبده اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ. در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد 3 زن جوان به عنوان پرستار وارد منزل مالباشت شده و پس از جلب اعتماد وی، اشیای قیمتی خانه را شناسایی و اقدام به سرقت کردند.

وی گفت: سارقان حرفه ای پس از شناسایی اموال ارزشمند منزل، دست و پای پیرزن را با چاقو بسته و دلار، طلا و … را سرقت کردند. اقدام به سرقت کردند با استفاده از روش های نوین حل جرم و تحقیقات شبانه روزی، هویت متهم را کشف و متوجه شدند که هر سه متهم با یکدیگر نسبت فامیلی دارند.

ولی پور گودرزی ادامه داد: کارشناسان با کشف این سرنخ و انجام اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند که این سه خواهر جزو سارقان با سابقه بوده و در ادامه مخفیگاه آنها را در جنوب تهران شناسایی کردند. ماموران برای کسب این اطلاعات تلاش کردند و راهب پس از اقدامات قانونی به مخفیگاه متهمان رفت و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را دستگیر کرد.

وی گفت: متهمان پس از تحویل به اداره پنجم پلیس آگاهی در تحقیقات مقدماتی به جرم تجاوز جنسی به زن مسن اعتراف کردند و گفتند برای تامین هزینه های اعتیاد و خرید مواد مخدر اقدام به این سرقت کرده اند. ” در ادامه با دستور مقام قضائی متهمان برای رسیدگی به جرائم احتمالی در اختیار ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات همچنان ادامه دارد.

یک فروشنده موبایل در تهران دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فروشنده تلفن همراه با کشف 50 گوشی تلفن همراه در تهران خبر داد و گفت: فرد متهم 300 دستگاه را به کشورهای همسایه منتقل کرده است. رسیدگی به این پرونده در روزهای ابتدایی آذرماه جاری در دستور کار ماموران قرار گرفت و در تحقیقات اولیه از فعالیت یک صرافی حرفه ای در جنوب تهران مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند. تحقیقات بیشتر ماموران نشان داد شهروند کشور همسایه گوشی های تلفن همراه مسروقه را از سارقان خریداری و به یکی از کشورهای همسایه ارسال کرده است.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی کارآگاهان با استفاده از روش های علمی کشف جرم و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را تعیین و پس از کسب موافقت لازم با مراجع قضایی به مخفیگاه وی مراجعه و مالخر حرفه ای را دستگیر کردند. . در ادامه عملیات و اقدامات جست و جوی این مرد جوان 300 دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه از سارقان ارسال و به کشور همسایه ارسال کرد و در بازرسی از منزل وی 50 گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.

ولی پور گودرزی پس از تحویل به شعبه هجدهم آگاهی با بیان اینکه متهم به اختلاس و دریافت گوشی تلفن همراه از سارقان اعتراف کرد، گفت: متهم باید با دستور قانونی مقام قضایی کشف می شد. شناسایی جرایم و اموال احتمالی افراد فقدانی در اختیار ماموران اداره هجدهم آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام