عمومیکسب و کار ایرانیان

چطور کنکوری درس بخوانیم؟

چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟ اینها سوالاتی است که افراد زیادی را به خود جذب می کند، مخصوصاً وقتی امتحان را شروع می کنند. من شایانی مامندی هستم، مشاور تحصیلی و امروز در این مقاله قصد دارم نقشه راه یک مرحله ای برای موفقیت در امتحانات را به شما ارائه دهم. پس از خواندن این مقاله دیگر با سوالاتی مانند نحوه موفقیت در آزمون، نحوه مطالعه برای کنکور، نحوه کرک امتحان مواجه نخواهید شد. در این مقاله نقشه راه موفقیت در آزمون و کارهایی که برای موفقیت در آزمون باید انجام دهید را بر اساس تجربه 5 ساله خود در بخش مشاوره به شما ارائه خواهم داد. در نتیجه تعامل با بیش از 2000 نامزد، این راهنما بسیار مفید است. اصول اولیه کنکور به شما کمک می کند.

توجه داشته باشید که این مقاله تبلیغاتی نیست و مانند سایر مقالات من در سایت معدن کاملا استراتژیک و بر اساس نیاز شما می باشد. بنابراین تا انتها با من همراه باشید و اگر در هر بخش سوالی دارید بلافاصله در کادر نظر بپرسید. در ضمن به جای مقاله لینک مقالات دیگری را در اختیار شما قرار می دهم که می توانند در زمینه کنکور به شما کمک کنند و پس از مطالعه آنها یک بار برای همیشه به فکر روش مطالعه، روش تست، تجزیه و تحلیل تست خواهید بود. و غیره انجام خواهید داد.

اگر فکر می کنید تنها یک فرمول رمز موفقیت در آزمون های عملی، ریاضی یا انسانی است، سخت در اشتباه هستید. راز موفقیت در کنکور مربوط به مسیری است که باید طی کنید و این مسیر اصول و شرایط خاص خود را دارد. در واقع با توجه به سال ها تجربه من 7 پارامتر مهم وجود دارد که برای شکستن کنکور باید آنها را بدانید. مسیر را اصولی طی کنید و در نهایت با تلاش و پشتکار به نتایج دلخواه در کنکور برسید. این هفت پارامتر عبارتند از:

برنامه ریزی کاملا فردی برای انتخاب رشته کنکور 1402 و…

روش های صحیح مطالعه برای کنکور

استفاده از اطلاعات صحیح برای حل تست

اصول اخلاقی تحقیق را شناسایی کنید

تست انشا

منابع آموزشی

عملکرد در ماه های اخیر

شش رکن اساسی که پاسخ اصلی سوال “چگونه در کنکور موفق شویم” را ارائه می دهد. هیچ یک از این عوامل به تنهایی نمی تواند منجر به موفقیت در کنکور شود و برای قبولی در کنکور به تمام 6 پارامتر یکجا نیاز دارید. اما در اینجا فقط نام پارامترها را ذکر کرده ایم و به بررسی هر یک از آنها ادامه می دهیم. اگر شروع به مطالعه برای کنکور کرده اید، مطمئن باشید با شناختی که پس از مطالعه این مقاله به دست خواهید آورد، نگاه شما به کنکور و موفقیت آن به کلی تغییر خواهد کرد.

رکن اول به برنامه ریزی نحوه نوشتن کنکور می پردازد. این برنامه نقش راهنمای شما را برای دنبال کردن مسیر بازی می کند و به طور کامل تعیین می کند که در هر مرحله و هر روز چه کاری باید انجام دهید. یک برنامه خوب فقط مطالعه هر موضوع نیست. یک برنامه امتحان ورودی مناسب به شما فرصت می دهد تا مرور کنید. باید زمان امتحان و شماره امتحانات زوج را نشان دهد. برای مثال در تصویر بالا نمونه ای از برنامه ریزی صحیح را مشاهده می کنید. به طور کلی برنامه باید دارای ویژگی های زیر باشد:

مقدار و زمان؛ یعنی چه موضوعی برای مطالعه، مقدار هر موضوع مشخص است، زمان مطالعه یک جلد مشخص است.

منابع مورد استفاده داوطلبان را ثابت کنید. مثلاً اگر برای زندگی از یک کتاب خیلی سبز استفاده می کند، حجم و فصل ها باید بر اساس همان کتاب باشد.

کامل باشد؛ یعنی حتی تعداد تست هایی که باید در هر جلسه حل کرد را مشخص کرد.

بسته به شرایط شخصی داوطلب؛ به عنوان مثال، اگر فردی هستید که نمی توانید بیش از 8 ساعت مطالعه کنید، 12 ساعت مطالعه نکنید.

انعطاف پذیر باشد؛ اگر یک روز برنامه را از دست دادید، می توانید روز بعد یا آخر هفته آن را جبران کنید.

اما اگر بعد از شنیدن این 5 مورد تعجب کردید و فکر کردید که توانایی پرداخت چنین برنامه ای را ندارید، یک خبر خوب برای شما دارم. در طی دو مقاله تمام اطلاعات برنامه نویسی مورد نیاز را به شما آموزش دادم و مطمئن باشید مطالعه و رعایت نکات آموزش داده شده نوشتن برنامه های حرفه ای را راحت تر از نوشیدن می کند.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

چگونه برای کنکور درس بخوانیم

اما به رکن دوم موفقیت در کنکور رسیدیم که در مورد نحوه مطالعه در کنکور یا نحوه مطالعه برای کنکور است. پس از برنامه ریزی و انجام آن برای تکمیل برنامه، باید نحوه مطالعه دروس را بدانید و مهمتر از آن ترتیب مطالعه دروس کنکور را بدانید. اگر نمی دانید، نگران نباشید، من راه حل را در پایان این قسمت به شما می دهم. اما در این بخش چند نکته را به شما آموزش می دهم که ممکن است موفقیت شما را تحت تاثیر قرار دهد و به احتمال 99 درصد از آنها آگاه نیستید. نکاتی که از نظر کنکور می تواند بسیار موثر باشد.

برای امتحان درس بخوانیم یا تشریحی؟

بحث تجربی یا مطالعه توصیفی یکی از نکات اصلی برای شروع یک مطالعه ارزشیابی اولیه است. متأسفانه در مدارس و کتاب ها روش تدریس توضیح می دهد که کنکور به تست بستگی دارد و هر دو می توانند داوطلب را گیج کنند. اما منطقی است که باور کنیم تمام روش های تجربی برگرفته از روش های تشریحی هستند. این مورد ثابت می کند که روش های تشریحی راه حل پاسخگویی به سؤالات کنکور است، مگر اینکه طراح کنکور سؤالی ترکیبی یا از مطالب حذف شده از کتاب طراحی کند، چیزی که در چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم. اما داستان روش آزمون یا نحوه آموزش آن از طریق وسایل کمک آموزشی مانند گروه و دی وی دی چیست؟

روش های مورد استفاده در سایر مواد، از کلاس ها گرفته تا کتاب ها و دی وی دی ها، تحت عنوان روش تست، از دو ابزار تشکیل شده است:

با سبک ادبی و آموزشی، درک موضوع را برای شما آسان می کنند.

آنها بر زمان پاسخ دادن به سؤالات و قدرت شما برای شرکت در آزمون تأثیر می گذارند.

تا اینجا با ماهیت بحث امتحانی و روش های تشریحی آشنا شدیم و همه این نکات با یک هدف و آن هم نحوه مطالعه برای کنکور مطرح شده است. اگر می خواهید به این سوال یعنی نحوه مطالعه برای کنکور پاسخ دهید، بدانید که برنده این بازی کسی است که ابتدا روش تشریحی و سپس روش تست را انجام دهد. این به دلیل ماهیت ذهن شماست. در کنکور باید به سوالات به روش تستی پاسخ دهید و کسی که هم روش تستی و هم تشریحی را بلد باشد اگر نتواند سوالی را با روش تستی پاسخ دهد شانس خود را با روش تشریحی امتحان می کند.

با خود می گویید که این کار سختی است. بله، ممکن است سخت باشد، اما بین شما و کاندیدای دیگر تفاوت ایجاد می کند و برگ برنده بزرگتری نسبت به رقبای شما خواهد بود.

ممکن است به خودتان بگویید که به سؤالات خاصی که با روش آزمایشی نمی توان به آنها پاسخ داد اهمیت نمی دهید. حواستان باشد که تفاوت پرستاری با پزشکی حدود 10 تست عمومی است یا تفاوت پزشکی در تهران با پزشکی در تبریز می تواند حدود 5 کنکور باشد.

توجه داشته باشید که روش های آزمون گاهی اوقات موارد خاصی را در نظر می گیرند، به عنوان مثال در فیزیک 11 و قانون کولن فصل 1، فرمول کلیدی برای محاسبه قانون کولن kq’q/r*r است و روش آزمون مورد استفاده برای این قسمت، پارامتر k است. در عوض روی 90 تنظیم شده است. این یک مورد خاص است و اگر واحد هر پارامتر دیگری تغییر کند، این روش شما را به پاسخ اشتباه هدایت می کند. امیدوارم تا الان مشکل نحوه مطالعه کنکور به روش تستی و تشریحی را حل کرده باشیم و بار دیگر تاکید می کنم کسانی که هم روش تشریحی و هم روش تست را می دانند یک قدم از اکثرا جلوتر هستند. رقیب او

تأثیر دیدگاه معلم در مطالعه دروس کنکور

در اکثر آموزش ها تکنیک “مشاهده معلم” را توصیه می کنم که در افزایش راندمان آموزشی بسیار مفید است. در این روش آماده سازی آزمون، باید یک قدم اضافی بردارید. این روش از سخنان استیو جابز الهام گرفته شده است. زمانی که او درباره تمایز محصولات اپل از سایر محصولات موجود در بازار صحبت کرد، به نکته مهمی اشاره کرد. «مردم اپل هنگام تولید محصول همیشه از دو جهت به آن نگاه می کنند. نظر اول مانند متخصصی است که بسیاری از خطاها را پیدا و حل می کند و نظر دوم مانند مصرف کننده ای است که اصلا نظر کارشناسی ندارد و فقط از محصول استفاده می کند.

خوب، اجازه دهید این را به یادگیری تعمیم دهیم. نگرش 99 درصد داوطلبان کنکور به مطالعه، باید موضوع را مطالعه کنند، مرور و تست کنند. اما کاری که من از شما می‌خواهم این است که مانند یک معلم رفتار کنید، نه اینکه مانند کسی که می‌خواهد یاد بگیرد، درسی را تدریس کنید. یعنی هر درس و مبحثی را که تدریس می کنید فکر کنید و در نهایت باید همان مبحث را به 10 نفر دیگر که اصلا سواد خواندن و نوشتن ندارند آموزش دهید. توصیه من این است که آخر شب این کار را انجام دهید و تمام دروس را به مدت یک ساعت تمام کنید یا جلوی آینه بایستید و درس ها را انجام دهید یا تصور کنید افراد زیادی در اتاق شما هستند که به حرف های شما گوش می دهند. بهترین کار این است که به والدین و خواهران و برادران آموزش دهید که اوقات فراغت داشته باشند.

با این کار دید ویژه ای به هر موضوعی خواهید داشت و در حین تدریس اشتباهاتی را در خود می یابید که در یادگیری معمولی یافت نمی شود و از همه مهمتر با این کار مطالب بیشتر در ذهن شما می ماند. و برای مدت طولانی در ذهن شما بود. تا زمانی که از این روش استفاده نکنید، تاثیر و قدرت یادگیری آن را درک نخواهید کرد.

نوشتن چکیده برای آزمون را فراموش نکنید

متأسفانه دانش‌آموزان خلاصه نمی‌کنند زیرا در جمع‌بندی خود مشکل دارند یا بسیاری از معلمان و معلمان پست گذاشته‌اند که خلاصه کردن زمان می‌برد و خلاصه نمی‌کنند. بیایید یک بار برای همیشه این مشکل را با هم حل کنیم. ابتدا باید بدانید که یکی از زیرمجموعه های یادگیری اصول و نحوه موفقیت در کنکور مربوط به چکیده نویسی است. به یاد داشته باشید، موضوع یا کتاب را فقط یک بار مطالعه نکنید. یک دوره بررسی نیز لازم است. دوره تکمیلی باید کوتاهتر از مطالعه اولیه موضوع باشد. به عنوان مثال، اگر برای اولین بار در حال مطالعه یک موضوع برای یک ساعت هستید، باید همان موضوع را حداکثر تا 30-40 دقیقه مرور کنید. نظرات اول و دوم را تا 15 تا 20 دقیقه بخوانید و خلاصه کنید.

خلاصه هایی که الان دارید دلیل کاهش زمان مطالعه در دوره مرور است و کسانی که خلاصه ندارند در دوره مرور دچار مشکل می شوند و باید به همان اندازه یا حتی بیشتر وقت خود را صرف مرور کنند. . دوره اول تحصیل پس اگر چنین مشکلی ندارید، همین الان به نوشتن خلاصه فکر کنید. این یک مثال است که واقعا درک این مبحث را آسان‌تر می‌کند: در سال امتحانی خودم، در دو هفته گذشته بیش از 10 بار در کل کنکور دین و زندگی شرکت کردم و زمان کمتری برای آن گذاشتم. مشاهده این درس دلیل این امر این است که نتیجه گیری در طول دوره مطالعه برای من زمان زیادی برد، اما در طول دوره مشاهده به من رسید و به من اجازه داد این جلد را ببینم.

سه پارامتر بالا در پاسخ به این سوال که چگونه برای کنکور درس بخوانیم بسیار تاثیر می گذارد و بازده مطالعه را افزایش می دهد; اما در قالب 4 مقاله زیر به شما توصیه های تکمیلی و جامعی خواهم داد که به طور خاص روش مطالعه هر درس را آموزش می دهد و با مطالعه هر یک از اصول صحیح مطالعه هر درس رهایی خواهید یافت.

منبع این مقاله وب سایت https://pourdastmalchi.net می باشد.