عمومیکسب و کار ایرانیان

چگونه گذرنامه کربلا بگیریم؟

گذرنامه زیارتی فقط برای ایام محرم و صفر بوده و برای سفر اربعین کاربرد دارد.افرادی که گذرنامه معتبر داشته باشند امکان دریافت گذرنامه زیارتی ندارند.این گذرنامه فقط برای یک نفر (فردی که با کدملی خود وارد سامانه شده است) صادر می شود و افراد در همه سنین می توانند پس از ثبت نام در سامانه با نام کاربری خود وارد شوند و درخواست گذر زیارتی ثبت نمایند.

مدارک موردنیاز گذرنامه زیارتی

  • همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه برای صدور گذرنامه زیارتی الزامی بوده و در صورت نداشتن کارت ملی، ارائه برگه تایید از ثبت احوال لازم است.
  • رضایت همسر از دفترخانه اسناد رسمی برای  زنان شوهردار الزامی است
  • تصویر گواهی فوت یا طلاق نامه برای بانوانی که همسر آنها فوت شده یا طلاق گرفته اند. آن دسته از بانوان متاهل که به دلیل عدم دسترسی به همسر (مفقودالاثر یا غیرقابل دسترس بودن) قادر به اخذ رضایت نمی باشند صرفا با ارائه نامه از مرجع قضایی (دادستانی محل سکونت) می توانند درخصوص تقاضای اخذ گذرنامه زیارتی اقدام نمایند.
  • تصویر موافقت رسمی ولی یا قیم برای متقاضیان کمتر از ۱۸ سال (متقاضیان زیر ۱۸ سال درصورت فوت ولی و عدم دسترسی به جد پدری و مشخص نشدن قیم یا ولی قهری با ارائه مجوز از مرجع قضایی(دادستانی محل سکونت) می توانند درخصوص تقاضای اخذ گذرنامه زیارتی اقدام نمایند.
  • درصورتی که در سامانه عکس وجود نداشته باشد بارگذاری عکس رنگی زمینه سفید ۴*۶ (تمام رخ، بدون عینک، بدون کلاه و کروات، از تاریخ گرفتن آن بیش از یک سال سپری نشده باشد، درمورد دوشیزگان بالای شش سال با رعایت کامل حجاب اسلامی)
  • مردان رده سنی ۱۸ تا ۵۰ حتما باید کارت پایان خدمت الکترونیکی ارائه دهند ضمن اینکه سربازان وظیفه برای اخذ گذرنامه باید مجوز حفاظت اطلاعات یگان خود را ارائه دهند.

How to get Karbala passport

هزینه گذرنامه زیارتی چقدر است؟

هزینه صدور گذرنامه زیارتی حدود ۵۰ هزار تومان برآورد شده است که در مقایسه با گذرنامه عادی خیلی ارزان‌تر و حدود یک هشتم قیمت است.

مدت زمان دریافت گذرنامه زیارتی چقدر است؟

این گذرنامه زیارتی از زمان درخواست تا تحویل بین ۳ تا ۵ روز کاری به دست متقاضیان درب منزل خواهد رسید.

اعتبار گذرنامه زیارتی چند سال است؟

اعتبار گذرنامه‌های زیارتی، مانند دیگر گذرنامه‌ها ۵ سال بوده و صرفاً برای صفر به عتبات عالیات در ماه‌های محرم و صفر است

شرایط صدور گذرنامه زیارتی برای اتباع خارجی

اتباع خارجی مقیم ایران باید با مراجعه به دفاتر کفالت در سراسر کشور، درخواست خود را برای صدور مدرک مسافرتیِ زیارت عتبات عالیات ثبت کنند و طبق روال و در اسرع وقت برای آنها نیز مدرک مسافرتی مربوطه صادر و تحویل خواهد شد؛ در این خصوص نیز مرز چذابه برای تردد اتباع بیگانه مقیم ایران در نظر گرفته شده است.

فرایند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی

فرآیند ثبت و درخواست گذرنامه زیارتی از طریق برنامه کاربردی «پلیس من» و یا مراجعه به دفاتر اداره مهاجرت و گذرنامه در مراکز استان‌ها (نه دفاتر پلیس +۱۰) در سراسر کشور انجام می‌شود.

مراحل ثبت نام در نرم افزار پلیس من

۱- اپلیکیشن پلیس من را از تارنمای یا از دیگر بستر های ارائه دهنده برنامه نصب کنید.

۲- برای انجام مراحل احراز هویت از بخش درخواست اینترنتی دریافت گذرنامه زیارتی، برای دریافت کد سخا وارد پنجره خدمات فراجا شوید. (در صورتی که قبلا در این سامانه ثبت نام ننموده اید. نیاز به ثبت نام خواهید داشت.)

۳- برای ثبت نام می بایست حتما شماره تلفن همراه منطبق با کد ملی را ثبت نمایید.

۴- پس از تکمیل فرایند ثبت نام و ورود اطلاعات فردی خود از منو اپلیکیشن وارد گزینه خدمات پلیس مهاجرت و گذرنامه شوید و سپس گزینه درخواست صدرو گذرنامه زیارتی را انتخاب کنید.

۵- با تکمیل اطلاعات پیامک تایید و ثبت موفقیت آمیز درخواست گذرنامه دریافت خواهید نمود.