حوادث

دستگیری پنج نفر در پی وقوع یک قتل در شرق تهران

معاون سیاسی پلیس ضد انحصار پایتخت گفت: پس از پیدا شدن جسد یک جوان که در خانه خود در شرق تهران غرق شده بود ، چهار زن و یک زن دستگیر شده اند.

به گزارش ایران تودی ، سرهنگ علی گودرزی عملیات وی در این رابطه اظهار داشت: در تاریخ 6 ماه مه ، حدود ساعت 9 ، پلیس از طریق کلانتری حکیمیه از این جنایت مطلع شد. پس از وقوع جرم ، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و آنها به محل حادثه اعزام شدند.

کارآگاهان حاضر در صحنه گفتند که جسد یک مرد 36 ساله به نام “فرهاد” با دستان بسته شده به پشت و روسری زنانه در گردن وی پیدا شده است. “طبق شواهد و برخی شواهد ، مشخص شد که وی غرق شده است.” اثر انگشت قربانی نیز در تعدادی اسکناس کشف شد که برخی از آنها در صحنه یافت شد.

“مهشید ، آشنایی با قربانیانی که جسد را پیدا کردند ، در بازجویی های اولیه به کارآگاهان گفت که تلفن همراه مقتول به مدت دو روز غیرقابل دسترسی بود و آنها با یکدیگر ارتباط برقرار نمی کردند ، بنابراین آنها با یکدیگر تماس گرفتند.” او وارد خانه شد و دید که ماشین مقتول پارک شده است و تلویزیون روشن است. بنابراین ، پس از باز کردن درب ، با پلیس و تیم های امداد و نجات که جسد فرهاد را پیدا کردند ، تماس گرفتند.

کارآگاه گودرزی افزود: در مرحله اول تحقیقات ، مأموران اداره دهم دوربین های مداربسته را در ساختمانهای مجاور صحنه جرم بازرسی کردند. ساعت 9 صبح یک زن و چهار مرد به درب یک مجتمع مسکونی در یک ماشین سمند نزدیک شدند. براساس فیلم های دوربین مدار بسته ، چهار مرد نقاب دار و یک زن با پوشیدن چادر و ماسک وارد ساختمان شده اند.چند دقیقه بعد ، این زن بدون چادر از ساختمان خارج شد و سمند در ماشین ماند. حوالی ساعت 9:30 چهار نفر دیگر با اسناد از ساختمان خارج شدند و از صحنه فرار کردند.

وی اظهار داشت: مأموران تحقیق و کارآگاهان دریافتند که فرهاد با یکی از دوستانش به نام شاهین مشغول مشاجره بر اساس اسناد سفته است که در محلی که وی کشته شده بود کشف شده است. به همین دلیل تحقیقات کارآگاهان به سمت این شخص انجام شد و معلوم شد که سائین به همراه زنی به نام ناهید ، دو دوست و برادرش در شب حادثه به خانه مقتول رفتند. پس از شناسایی متهم ، هر 5 متهم به طور هم زمان مورد حمله قرار گرفتند و تحویل اداره 10 پلیس آگاهی شدند.

گودرزی افزود: شاهین با ورود به بند 10 به قتل فرهاد اعتراف كرد و گفت كه سه سال پیش با فرهاد در بیمارستان ملاقات كرده است. پس از مدتی ، فرهاد به او پیشنهاد داد که در یک پروژه شرکت کند و معتقد بود که فرهاد 18 چک به ارزش 180 میلیارد ریال به او می دهد ، اما مدتی قبل فهمید که هیچ پروژه ای وجود ندارد و او را فریب داده است. او حتی فهمید که تعدادی از چک ها برگردانده شده است.

معاون اطلاعاتی ضد جنایات رئیس پایتخت ادامه داد: “شن گفت كه با ناهید وكیل مشورت كرده است و نمی تواند كاری قانونی انجام دهد. او باید فرهاد را مرعوب كند. او را مجبور كرد كه برای پرداخت قبض خود گواهی صادر كند.” آن را دریافت کنید او با دو دوست و برادرش صحبت کرد و موافقت کرد که به او کمک کنیم. در شب حادثه ، همه با سمند ناهید به خانه فرهاد رفتند و دانستند که فرهاد در را به روی کسی باز نمی کند ، ناهید با یک بشقاب حلوا رأی به خانه فرهاد رفت و فرهاد مجبور شد در را باز کند. پس از آن ، ناهید رفت.

وی افزود: “متهم ابتدا گفت كه دست و پا قربانی را گره زده و حدود 20 كارت شناسائی او را در صورت مشت كرده است. با این وجود به دلیل مقاومت قربانی و تمایل به فریاد زدن ، به او تعدادی از كورتیكواستروئیدها داده شد و دهان او با روسری پوشانده شد.” آنها آن را خاموش کردند و بعد از چند دقیقه فهمیدند که او نفس نمی کشد. به گفته متهم ، وی با وجود تلاش برای رهایی از وی با ماساژ و تنفس مصنوعی درگذشت. متهم و همراهان وی از صحنه فرار کردند و تلفنهای همراه ، لپ تاپ و قبض خود را از بین بردند.

در خاتمه ، معاون رئیس کنترل جرم پلیس آگاهی پایتخت گفت: متهمین تحت دستور اداره دهم پلیس اطلاعات سرمایه برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس دادستانی منطقه 27 تهران قرار دارند.

انتهای پیام