حوادث

درخواست رئیس دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی از مسئول پرونده «بابک خرمدین»

هنوز یک سال از کشته شدن دختری 14 ساله به نام رومینا توسط پدرش نگذشته بود که این بار بار دیگر خبر قتل مدیر سینما “بابک خرمدین” توسط والدین وی مورد توجه مردم قرار گرفت. در همین راستا ، رئیس دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از مسئولان خواست تا در مورد این حادثه و علل آن تحقیق کنند و اجازه دهند که بابک با والدین خود ملاقات کند تا در آینده از وقایع مشابه جلوگیری شود. .

حسین اسدبیگی در مصاحبه با ایران تودی وی با اشاره به خبر ترور بابک خرمدی توسط پدر و مادرش گفت: اخبار این هفته برای مردم ما تکان دهنده و ناراحت کننده بود و آنها چگونه و با چه بیرحمی پدر و مادر خود را کشتند و حتی به طرز عجیبی مردم را آزار دادند. همانطور که انجام می دهند ، آنها او را از خانه بیرون از سطل آشغال ، یعنی آنها اعتراف کردند که دختران و دامادهایشان را به همان روش کشته اند.

وی ادامه داد: به دلیل تاجگذاری و تلخی روزگار به دلیل مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی ، چنین اخباری باعث ناامیدی بیشتر مردم شده و احساس غم و اندوه و آسیب های اجتماعی تشدید شده و در ذهن مردم و کارشناسان آسیب های اجتماعی نشسته و ما را ترغیب می کند برای جلوگیری از این مشکلات و کار بیشتر آنها فکر می کنم این دخالت می کند

رئیس اداره رفاه اجتماعی اداره رفاه گفت: ممکن است درگیری ، مشاجره و ضرب و شتم بین والدین و فرزندان وجود داشته باشد ، اما در حدی که آنها می خواستند بکشند: دختر (رومینا) یک سال پیش با ماسوره

وی گفت: این موارد زیاد نیست ، اما آنها آسیب شناسی های خاص خود را دارند. “ظاهراً ، در آخرین حادثه ، کودک پس از قتل زخمی شد و در گذشته ، دختران و دامادهای او به همین ترتیب کشته شدند.” یک تفاوت اساسی با جنایتی که سال گذشته رخ داده است وجود دارد .

اسدبیگی خاطرنشان کرد: آسیب دیدگی فرد می تواند به دلیل اختلال روانی جدی باشد ، اگرچه روانپزشک در دادگاه گفت این افراد سالم و در قوه قضائیه هستند و اینطور نیست. مردم از نظر روانی سالم هستند ، اما به زبان جرم نشان می دهد که افراد سالم دیوانه نیستند و بیماری های خاصی دارند.

رئیس اداره آسیب های اجتماعی اداره بهزیستی معتقد است شخصی که کودکی را پاره می کند می تواند “روان پریش” یا “دیوانه” باشد. چند سال پیش ، حادثه دیگری رخ داد که پسری دختر همسایه خود را در منطقه ورامین با سو abuse استفاده و کودک آزاری کشت و سعی کرد او را در اسید حل کند. این موارد استثنایی و نادر گذشته است و اینگونه نیست که بسیاری از مادران و پدران شخصی را بکشند و با بی رحمی بسیار آنها را از هم بپاکنند.

اسدبیگی ، رئیس اداره رفاه اجتماعی سازمان بهزیستی گفت والدین قربانی دارای یک اختلال روانی جدی هستند (که می تواند منجر به جنون شود). “من از مقامات می خواهم که اجازه ملاقات ما با این شخص را بدهند. بیایید داستان را بفهمیم و وی از وقایع مشابه دیگر جلوگیری کرد. “من می دانم که در تاریخ اورژانس اجتماعی ، هنگامی که شخصی علیه فرزندان خود مرتکب اعمال جزئی می شود و کارشناسان ما از دادگاه درخواست تحقیقات بیشتر می کنند ، فرزندان به پدران خود بازگردانده می شوند و سپس کشته می شوند ؛ این در گذشته های دور نادر است.

وی در این زمینه درخواست کرد که در صورت طرح این پرونده یا موارد مشابه در مراجع قضایی ، روانشناسان بالینی در زمینه بهزیستی و آسیب های اجتماعی مجاز به انجام مصاحبه علمی و دقیق با مجرم برای بررسی سایر جوانب باشند. قضات و قضات و همچنین کارشناسان باید از نتایج این جلسات در برنامه ریزی و تدوین سیاست ها بهترین استفاده را ببرند.

رئیس دفتر تأمین اجتماعی سازمان بهزیستی در پاسخ به این س ofال که به طور کلی چه کسی از روان پریشی رنج می برد ، گفت: “یکی از اختلالات روانشناختی در طبقه بندی اختلالات ، اختلال شخصیت ضد اجتماعی است یا روانگردان است.” این سند از جرایم کوچک مانند جعل و خودکشی را شامل می شود.

به گفته اسدبیگی ، ممکن است این والدین و به ویژه پدر این نگرانی را داشته باشند ، اما مصاحبه دقیق تر ، مشخص می کند که آیا او به این بیماری مبتلا است یا خیر.

همسرش (مادر بابک خرمدین) نیز گفت که او می تواند مطیع و مطیع دستورات شوهرش باشد ، اما او همچنان شک داشت که چگونه کودک خود را تکه تکه می کند ، یا حتی اگر این کار را نمی کرد ، شاهد کشتار و زخمی شدن مردم عادی ، اختلال استرس پس از سانحه باعث می شود. افراد سالم نمی توانند ببینند که شخصی کشته یا کشته شده است.

انتهای پیام